Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17361 til 17380 af 23785
-
Plez hjælp!!!
ForumindlægEr der nogen, der kender til den novelle? Jeg kan ikke forstå det:_( Håber virkelig nogen kan hjælp mig med det:( The fully licensed whore or the wife by Patricia Highsmith -
Anne Billson: 'Sunshine' (1993)
ForumindlægHejsa Jeg er ved at kigge alle mine engelske tekster igennem, skal til engelsk eksamen i denne uge, mangler et resume af teksten "sunshine" er der nogle der ligger inde med et de har skrevet som notater? Det må gerne være et kort og præcist resume. Hvis jeg selv finder teksten og læse... -
Afsætning A mundtlig eksamen - disposition?
ForumindlægHej alle, Jeg tænkte på, om dem der havde lyst, kunne være interesseret i at fortælle de interesserede brugere her på SP, hvordan i vil få styr på strukturen/dispositionen til den mundtlige afsætnings eksamen. Jeg selv er en smule lost, da man kun har 30 min. til at læse en artikel, finde modell... -
De evige tre
ForumindlægHvad er betydningen af denne strofe, af digtet 'De evige tre' Hver kvinde står mellem disse to, forelsket, elsket og ren – een gang hvert hundrede år kan det ske de smelter sammen til een. -
24-timers - velfærdsstaten
ForumindlægJeg har fået 8 kilder hvoraf fire af dem er statistik - henholdsvis over "udviklingen i Danmarks produktion og beskæftigelse 1948-1969", "væksten i den danske stats drifts- og anlægsudgifter 1950-1969" og "husholdningernes indkomst og forbrug pr. indbygger i Danmark 1950-... -
Undervisning på STX
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak -
SRP - Samfundsfag metoder og teorier?
ForumindlægHej allesammen :)! Er, som alle andre heldige 3g elever, igang med min SRP opgave. Personligt har jeg selv valgt at kombinere fagene Samfundsfag og Engelsk, dog er jeg lidt i tvivl når det kommer til Samfundsfags delen. Mit overordnede emne omhandler den Amerikanske Våbenlovgivning, og er derfor... -
Opgave 967 AB1
ForumindlægHej alle! Til på mandag, har jeg en matematik opgave for, som er opgave 967 i AB1 Mat. Opgaven hedder: P1, P2, P3, P4 og P5 er grafer for forskellige andengradspolyno- mier, der kan skrives på formen: P (x) = ax2 + bx + c med diskriminanten d Bestem i hvert af tilfældene fortegnene for a, b,... -
SRP (Samf) - Redegørelse?
ForumindlægHalløj :)! Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal besvare mit første spørgsmål i opgaveformuleringen af min SRP. Jeg arbejder med den Amerikanske Gun Control lov, hvor jeg har kombineret fagene Samf og Eng. Mit problem går ud på, at jeg ikke rigtig kan "gennemskue" det første spørgs... -
kinetisk energi i et relativistisk stød
Forumindlæghej! i et stød er impulsen bevaret i et stød uanset om det er relativistisk eller klassisk. Men hvad med den kinetiske energi? i den klasssike forstand er den kinetiske energi jo kun bevaret i et elastisk stød, hvad med i relativistisk forstand? har søgt og søgt på svar, så er der nogle herinde ... -
Diskussion HVOR MEGET?
ForumindlægHej jeg i min srp ved at diskutere, men kan kun få det til at fylde lidt over 3 sider, er det tilstrækkeligt eller skal jeg bare gå i detaljer? -
Dansk og fysik
ForumindlægHejj :) Jeg skal skrive SRP om ikke så lang tid, jeg er tvunget til at skrive i fysik, og jeg har valgt dansk som andet fag. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, nogen der har nogle ideer til emner? -
Hvad skal jeg lave i fremtiden?
ForumindlægHej Sp. Jeg er i meget i tvivl omkring min fremtid, egentlig var mit ønske at arbejde inden for bank eller forsikring. Har fået at vide fra mange folk, at høje karaktererer bliver vægtet højt, hvis man skal formå at få sig et job, og jeg ligger kun på middelkarakterer og går i 2.g på HHX. Skal... -
Dansk eksamen skrevet for meget
ForumindlægHej alle :) Jeg står i den situation, hvor jeg har kommet til at skrive 4,4 sider til den skriftlige eksamen i dansk, hvilket er 0,4 sider for meget. Jeg er derfor meget nervøs for, at det kommer til at trække mig meget ned i karakter. Ift. opgavekravene har jeg opfyldt alle kravene, og endda pe... -
Engelsk adverbier og adjektiver
ForumindlægHej Jeg har fået vide at ordet skal ende på ly når det er et adverbium. Jeg har også fået vide at adverbier lægger sig til ajektiver, verber, adbverbier. Og at adjektiver lægger sig til substantiver. Men hvad menes der med lægger sig til.? Eller hvordan kan jeg vide hvad ordet lægger sig til?... -
Rettelser
ForumindlægHej. Jeg skal afl. en tyks afslutning af en film den hedder ''Engel und Joe'' i morgen i tyks. det betyder rigtig meget for mig hvis der nogen der lige gider ret min opg. her.... Engel träumen ist Erfolg. Sie sind in den Zug. zwanzig Minuten Joe und Engel Ankunft in Berg, aber ... -
Hvad er bilag?
ForumindlægJeg har tænkt lidt over bilag, og har ikke kunne finde noget om dette.. Jeg ved godt at bilag, kan være regnskaber, grafer, billeder osv. men kan det også være teorier hvor der er forklarende tekst til? Eller skal disse teorier, eksempelvis hofstede's kulturelle dimensioner, være i selve syn... -
Regression
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave regression i GeoGebra, hvor jeg bl.a. skal diskutere om denne model er holdbare. Min lærer siger, at det er den ikke, og jeg skal argumenter for, hvorfor den latså ikke er holdbar. Jeg har taget udgangspunkt i de 3 ting, man skal, når man vudere --> forklaringsgraden, resi... -
Logistisk differentialregning
ForumindlægHvorfor aftag er den relative vækstrate, når en befolkning vokser. Hvis man laver en graf over y'/y som funktion af y, vil man se, at grafen aftager lineært. Men hvorfor? -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ...
