Tysk
Rettelser
Hej. Jeg skal afl. en tyks afslutning af en film den hedder ''Engel und Joe'' i morgen i tyks. det betyder rigtig meget for mig hvis der nogen der lige gider ret min opg. her....
Engel träumen ist Erfolg. Sie sind in den Zug. zwanzig Minuten Joe und Engel Ankunft in Berg, aber das Kind weinen weil das Kind ist hungrig und müde auch Joe und Engel. Plötzlich sah Sie ein Haus, Sie gingen in das Haus und klopften auf die Tür. Eine alte Dame öffnete die Tür. Joe sagte ‚ ``Hilft uns, meines Kind ist hungrig und ich und meine Mann ist hungrig und müde´´. Die alte Dame half Ihnen. Joe und Engel bleibt und geschlafen der alte Dame bei Hause mit dem Baby gemeinsam. Am Morgen Joe, Engel und die alte Dame aufgewacht, wegen Sie hörten die Polizei kommt für das Kind nehmen, weil Joe habt genommen seines Kind aus Kinderheim. Engel kann nicht mehre auch Joe. Engel hüpfte hinaus über den Berg. Joe gekommen zu Hause, und gestartet neu Leben mit dem Kind richtig Vater.
Svar #1
03. april 2014 af policemanmem
Du skal være bedre til helt grundlæggende at analysere sætningen: altså finde ud af, hvad der er grundled, genstandsled osv.
Det er vigtigt at finde ud af, hvad grundleddet er, for ellers kan man ikke bøje udsagnsordet korrekt. Udsagnsordet skal stemme overens med grundleddet i både person (1., 2. eller 3.) og tal (ental, flertal). Her har du en del fejl.
Derudover er der en del sætningskonstruktioner, der simpelthen ikke giver mening på tysk. Meget af det, du har skrevet, er for direkte i forhold til ordstilling. Men der er en del forkerte bøjninger, specielt ved udsagnsordene. F.eks. bruger du nogle gange kort tillægsform i stedet for en finit (bøjet) form af verbet (altså enten nutid eller datid).
- Eks. "Joe gekommen zu Hause, und gestartet neu Leben mit dem Kind richtig Vater."
-> "gekommen" betyder "kommet", som i 'jeg er kommet hjem' - ligeledes med "gestartet" ('startet - jeg har startet motoren'). Her skal udsagnsordene bare bøjes i alm. nutid eller dativ (som du iøvrigt også veksler en del imellem igennem teksten.)
Igen, jeg ville råde dig til at sætte dig ned og kigge nærmere på det hele én gang til, sætning for sætning. Kun sådan (ved at være grundig) kan du komme af med de fejl, du har.
Svar #2
03. april 2014 af ShinobiNoKami (Slettet)
Hvor i landet går du i skole? Jeg afleverede nemlig samme aflevering i niende
Svar #3
03. april 2014 af pitz23 (Slettet)
tak for råd.. Jeg har det nemlig svært også med at formulere disse sætninger, fordi jeg ikke selv dansker og har boede kun 3 år her i Dk.
jeg går i skolegadskole i Brønderslev.
Svar #4
04. april 2014 af Stygotius (Slettet)
Hay que aprender las preposiciónes alemanas y tienes que saber si una preposición rege el dativo o el acusativo. No es tan dificil.
Skriv et svar til: Rettelser
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.