Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 17361 til 17380 af 45450
-
dårlige karakter :(
Forumindlæg1bk1G, mundtlig 4 1eG bi, mundtlig 00 1eG da, skriftlig 00 1eG da, mundtlig 02 1eG en, skriftlig 10 1eG en, mundtlig 7 1eG ma, skriftlig 00 1eG ma, mundtlig 00 1eG sa, mundtlig 7 1exG/2 id, mundtlig 02 1frb2G, skriftlig 02 1frb2G, mundtlig 02 De her karakter fik jeg som sta... -
Er dette en god problemformulering??
ForumindlægHej jeg skal skrive en historie opgave. Og jeg har valgt emnet om dødstraffens geninførelse i Danmark efter besættelsen i 1945. i enden af spørgsmålene har jeg sat på hvilke trin (de taksonomiske niveauer) jeg mener de enkelte spørgsmål skal besvares i? Men jeg er meget i tvivl og har svært v... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej alle Har som fordybelsesområde, i dansk, trukket lyrik. Jeg skal snart begynde på min synopse, men jeg har ikke engang fundet et digt endnu.. Jeg har overvejet måske at analysere et af Yahya Hassans digte, men flere gange har jeg set folk skrive, at det er nogle svære digte at analysere. De... -
OSO-Opgave
ForumindlægHej SP. Jeg ville lige høre om nogle kunne hjælpe med lidt OSO-produkt. Jeg har om HHX vs. HF, jeg analysere dem og sammenligner dem. Dvs. en del af mit produkt er altså en rapport, men hvad kan jeg tilføre for at det bliver perfekt? Jeg havde tænkt mig under den kommenterede aflevering... -
FSA dansk mundtlig
ForumindlægHej... Jeg skal op i FSA i dansk mundtligt på fredag... Ville bare høre om nogle kunne give mig nogle gode råd.. Jeg skal op i synops. Jeg trak emnet "Kønsroller" og valgte teksten "Vaske og tørre" af venterpaafar.dk (du har så evigt ret, sang nr 4).. Min disposition ser såda... -
Google Translator
ForumindlægJeg vil høre om hvor godt er google translator? Jeg ved, af mine egne erfarninger, at i tysk er den ikke, så god, men i dansk-engelsk skulle den være okay? eller hvad? Hvilken karaktere kan man cirka få, hvis man bruger google translator, vil i skyde på i engelsk ? -
barndommens gade
Forumindlægjeg er ved at analysere barndommens gade, oprindeligt som digt af Tove Ditlevsen, her som sang af Anne Linnet. Jeg kunne godt bruge lidt kritik, hvad synes i?\n\nher er mit bud :\n\nBarndommens Gade.\n*det sted hun er vokset op, og hvordan det har påvirket hende . \n*Som vejen til at blive voksen... -
Hjælp til højere karaktere
ForumindlægHej Håber der er nogle der kender nogle udenlandske skype venner son kan hjælpe mig til at forbedre mit engelsk. Jeg har virkelig brug for at der er en der kan hjælpe mig med at rette mine opgaver og forklare hvad jeg gøre forkert i engelsk. Jeg får for det meste 02 i engelsk skrifltig og vi... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
Et Dukkehjem af Ibsen
ForumindlægHej,Jeg skal snart igang med 3.årsopgave i dansk, hvor jeg blandt andet skal beskrive kvindesikkelserne i Et Dukkehjem og Hedda Gabler. Jeg er lidt i vildrede, da ingen af mine bøger tager fat på analysen af kvinderne, syn på ægteskabet osv. Hvis I har et godt forslag eller to, vl jeg blive meget... -
psykologi
Forumindlægkære venner hjælp mig hvad skal jeg gøre??? jeg skal snart op til psykologi eksamen, men overvejer at ikke går op fordi jeg kan ikke analysere en tekst ud fra en psykologisk måde... jeg troe godt at jeg kan forklare teorien i forskellige emner men case analysering det kan jeg bare ikke... -
AT, metoder!?
ForumindlægHej. Lige et lille spørgsmål. Jeg skriver en AT-opgave. I danskdelen har jeg analyseret og fortolket to personers meninger, og sat dem op mod hinanden, men hvad skal jeg skrive under metoder? Desuden har jeg i biologi skrevet om doping, og hvad der skal i kroppen, men her har jeg igen et problem,... -
Oversættelses problemer! Gode råd søges!
ForumindlægHej. Jeg er ikke særlig god til tysk og søger derfor nogle gode råd og hjælpe midler jeg kan bruge når jeg skal til og lave med tysk oversættelse. Altså hvordan starter jeg? (Skal jeg starte med at analysere, eller hvad). Hvordan ved jeg, hvordan ordene skal bøjes (er ikke god til det med ... -
litterær artikel
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel om to noveller til katrine marie guldager. Mit spørgsmål er om man analyser og fortolker de to noveller hver for sig, sådan at opgaven nærmest er delt op i 2 dele, og derefter sidst sammenligner man de to noveller, eller er det en forkert måde og kan det gø... -
Billedkunst eksamen - Info søges
ForumindlægJeg skal op i billedkunst her inden så længe, og jeg er meget i tvivl om, hvordan det foregår. Altså, hvad skal man helt præcist? De emner vi har været igennem er disse: Farver Analyse "Komposition" Rum Portræt Skulptur og Installation Romanik og Gotik Kronologi. Hvordan kan mit spørg... -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
Provisorietiden - J.A Hansen
ForumindlægHej. Jeg skal til min Dansk - Historie opgave lave følgende En analyse og fortolkning, samt være kildekristisk (historiemæssigt) på den følgende artikel... J.A Hansens syn på den provisoriske finanslov 1877. http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/ja-hansens-syn-p... -
Historie mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der har været til historie mundtlig eksamen, og ved hvordan man skal strukturer denne. I de 10 min man selv snakker, skal man så besvarer problemstillinger, eller er det okay bare at analysere de udleverede tekster. Nogen der har været oppe, der kan fortæll... -
metoder og teorier
ForumindlægHej, jeg er på bar bund når der er tale om metoder og teorier. jeg skriver i mediefag og historie. i mediefag skal jeg analyser en film. i historie skal jeg redegøre for den periode, min film er fra og diskuterer om det er samfundet eller filmselskabet der har den fortjeneste at filmen er bleve... -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle, som har nogle råd til hvordan man kan angribe en opgave, som man trækker til FSA dansk mundtlig eksamen. Altså, hvilken rækkefølge skal man gøre det i? Skal alt slavearbejdet komme først(selve analysen), og skal man gemme guldkornene til sidst(altså alt det man ikke lige ser m...
