Dansk

dårlige karakter :(

01. december 2008 af 1eg (Slettet)

1bk1G, mundtlig  4
1eG bi, mundtlig  00
1eG da, skriftlig  00
1eG da, mundtlig 02
1eG en, skriftlig 10
1eG en, mundtlig 7
1eG ma, skriftlig  00
1eG ma, mundtlig  00
1eG sa, mundtlig  7
1exG/2 id, mundtlig  02
1frb2G, skriftlig 02
1frb2G, mundtlig 02
 

De her karakter fik jeg som standspunkt karakter. MEGET dårligt. Grunden til det er : jeg siger næsten INTET i timerne, da jeg ikke 'tør' at sige noget. Jeg følger mig tit usikker og selvom jeg nogle gange kender svaret , siger jeg intet! Hvordan blir man mere Aktiv ??

- Jeg er meget skuffet over de karakter jeg fik, men jeg troede kun at man fik 00 hvis man INTET sagde, fe.ks i biologi siger jeg noglegang noget, så gir han mig 00 ? underligt!

- :( hjælp plz, vil meget gerne være ' dygtig'. !


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. december 2008 af JuMMe^ (Slettet)

Altså nu kan jeg se dine skriftlige karakterer heller ikke er så gode. Så det kan vel ikke kun være fordi du ikke siger noget i timerne?

Du bliver nødt til at tvinge dig selv til at blive mere aktiv i timerne. Det er en ond cirkel, hvis man ikke har sagt noget i et stykke tid.

Så er det svært at komme igang igen.

Læser du alle dine lektier? Man kan nemlig godt føle sig lidt usikker, hvis man ikke har helt styr på sine ting.


Svar #2
01. december 2008 af 1eg (Slettet)

2# ja jeg laver faktisk altid mine lektier. Så må jeg bare være dum, for jeg laver dem og får 00!

og jeg plejer at have styr på det meste, jeg siger bare intet i timerne /: og føler mig dum!

blir selv i tvivl om, gymnasiet er noget for mig!


Brugbart svar (2)

Svar #3
01. december 2008 af zarina (Slettet)

forbered nogle svar hjemmefra så du kan dem ''udenad'', træk vejret dybt en gang,  også bare op med lappen i timen. start fx med noget du er 100% sikker på. men husk, en miljø med plads til fejl, er et vindermiljø.


Svar #4
01. december 2008 af 1eg (Slettet)

Jeg har prøvet at tvinge mig selv til det, men jeg har det med at række hånden op, også blive usikker og tage den ned igen! jeg vil gerne deltage , jeg føler bare ikke jeg er 'klog nok' til at deltage


Svar #5
01. december 2008 af 1eg (Slettet)

3# ja det lyder som en god ide, men jeg hader seriøst når jeg laver fejl. /: det føles så flovt.!

men hvordan skal man forberede nogle svar !? ;)


Brugbart svar (2)

Svar #6
01. december 2008 af zarina (Slettet)

når man læser en tekst kan man som regel gætte sig frem til nogle af de spørgsmål læreren vil stile i den kommende time. i naturfagene typisk ''redegør for figuren'' eller lignende. i de sproglige fag kan det fx være ''redegør for tekstens handling'' ''inddrag overskriften'' ''inddrag litterær baggrundsviden/historisk kontekst'' ''tekstens budskab'' ''forfatterens holdning til emnet''  osv alt efter hvad teksten lige handler om.

ellers spørg lærerne/læreren om at lave spørgsmål ark som i kan få med hjem sammen med lektien, så kan du forberede ud fra det.

men start i det små, og giv dig tid til at tale, og holde hovedet koldt.


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. december 2008 af zarina (Slettet)

eller hvad med at snakke med din studievejleder?


Brugbart svar (1)

Svar #8
01. december 2008 af zarina (Slettet)

husk de 3 niveauer. redegørrelse, analyse, diskussion/vurdering - jo højere nineau - jo højere karakter


Brugbart svar (0)

Svar #9
01. december 2008 af Marten (Slettet)

Heej ..

Jeg siger selv ikke meget i timerne, men som de andre siger, må man bare tvinge sig selv ..

Ved godt at det ikke er rart, hvis at det er forkert, men det bedste er, at du får sagt noget .. Hvis det er forkert skal du bare prøve igen (:
Det er det bedste råd jeg kan give :b


Svar #10
01. december 2008 af 1eg (Slettet)

6# det lyder faktisk meget godt. SÅ jeg kan bare øve på, hvad læreren typisk ville stille. Og lære at argumentere godt :)

7# om hvad ?:)

8# ja ? :)

9# det er også et meget godt råd :). jeg skal bare tage mig ordenlig sammen. Ellers ender det galt. og hvis jeg ikke lærer at række hånden op nu, gør jeg det nu aldrig så :). så et sted skal jeg begynde :)


Brugbart svar (0)

Svar #11
01. december 2008 af Marten (Slettet)

Lige præcis ..

Men selvom læren ikke tager dig, når du rækker hånden op, har de stadig set dig .. Then keep o trying ;)


Brugbart svar (0)

Svar #12
01. december 2008 af klotte (Slettet)

Hvad er forskelled det hor det går godt ???? hvad er det du gør der der virker.....

Gør mere af dette i de andre fag ;)


Brugbart svar (0)

Svar #13
01. december 2008 af klotte (Slettet)

Ikke hor men hvor ;)


Brugbart svar (0)

Svar #14
02. december 2008 af zarina (Slettet)

angående det med at snakke med studievejleder. så kan de ofte fortælle om det de kalde ''studieteknikker'' altså hvordan man lige får sig forberedt  - også så man kan være bedre med mundtligt..


Svar #15
02. december 2008 af 1eg (Slettet)

11# nemlig :)

12# jeg forstår ikke helt !?


Brugbart svar (0)

Svar #16
02. december 2008 af zarina (Slettet)

hvis det var et spørgsmål, angående de 3 niveauer redegørelse, analyse diskussion/vurdering - så skulle det gerne være noget I bliver introduceret i på gymnasiet - hvis du ikk kan vente, så prøv evt google, eller spørg evt en lære (at spørge er også en måde at være arrangeret på)


Brugbart svar (0)

Svar #17
02. december 2008 af zarina (Slettet)

tror det #12 mener at du bruge samme taktik i de andre fag som du bruge i engelsk, hvor det jo går godt


Svar #18
02. december 2008 af 1eg (Slettet)

17# når ja. jamen engelsk har jeg bare altid været god til, synes jeg selv. Tror fordi de andre emner , er kedelig at jeg mister koncentrationen :)


Brugbart svar (3)

Svar #19
02. december 2008 af klotte (Slettet)

# 18 nemlig

Engang har engelsk jo også været "nyt" og noget du ikke kunne....Prøv at huske hvad der gjorde det nemt eller sjovt.... Var det en lille succes eller hvad var det ?????

Alting er kedeligt hvis man føler sig dårlig og lader sig selv slippe udenom....og selv det mest kedelig kan blive sjovt hvis man deler det op i små dele og roser sig selv for at have nået et eller andet. Find den positive attitude frem :)

Hvis man skaber sig en lille succes får man hul på problemet og så kommer både lysten og koncentrationen.....senere kommer de større succerer.

Sæt dig et lille konkret mål....lev op til det og stop dig selv når du bruger undskyldningen "kan ikke koncentrerer mig".....lav først nogle små succer og dernæst flere og flere.

Det er måden at få bøtten vendt på hovedet på :)

Find ud af hvordan du bedst lærer ....det hedder læringsstil. Lytte, skrive, læse, bevæge dig lys mørke, rod orden eller hvad og brug mere af det du kan.

Iøvrigt kan jeg støtte ideen med studievejleder.


Svar #20
03. december 2008 af 1eg (Slettet)

19# okay det lyder meget godt. ja , jeg synes jeg lærer bedst ved at sidde og strege og skrive notater osv :) og bruge min hjerne ordenligt :P


Forrige 1 2 Næste

Der er 31 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.