Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17381 til 17400 af 154719
  • Engelsk mundtlig eksam

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved om der står på selve teksten man trækker til engelsk mundtlig eksamen på B-niveau (STX) om det er en short story eller et essay osv.?
  • engelsk

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved om der står på selve teksten man trækker til engelsk mundtlig eksamen på B-niveau (STX) om det er en short story eller et essay osv.?
  • Multimedie C eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til multimedie eksamen C på STX. Jeg er i tvivl om hvordan den foregår?? nogle der kan hjælpe??
  • VIGTIGT SPØRGSMÅL

    Forumindlæg
    Hej! :) Nogen der kan svare mig på, om det er muligt at skifte fre STX til HF? :-) Jeg er lige startet i skole, men vil gerne flyttes over på en HF.
  • Gymasium skift

    Forumindlæg
    Hej Ligenu går jeg på en htx gymnasium, men gerne vil skifte til en stx, er det muligt, eller er det for sent nu? Nogle der ved noget om dette?
  • Uddannelse parathed

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et snit på 6,7, og derfor ville jeg vide om jeg kan blive egnet til STX eller HTX? Det vigtigt for meget, og håber i ville svare. ????
  • udeblivelse fra skr eksamen

    Forumindlæg
    hvis man man er forhindret (udebliver) i at deltage fra den skriftlige eksamen, stx, kan man så stadig få lov til at komme op til sygeeksamen?
  • Angående fravær

    Forumindlæg
    Hej Mit fravær procent er på 10% for året og 15% opgjort i stx grundforløb Kan der ske noget nu?
  • Studieskift

    Forumindlæg
    Hej, er for et par måneder siden startet på en stx, men tvivler nu på om det var det rigtige valg. Er det muligt at skifte til en eux?
  • Er Hz lige med sekunder? Jeg er forvirret!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg kender bølge formlen: v = λ * f og jeg ved at f som er frekvens kommer ud i Hz, MEN i min fysik bog regner de lysets hastighed altså frekvensen men de skriver resultatet i s (sekunder), hvordan kan det være når frekvensen skal komme ud i Hz???? hjælp mig please..:D
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde strømstyrken i et kredsløb. Kredsløbet har en kapacitor C=200μF som tilsluttes en vekselspænding med amplituden på ξ0=12V. Derudover sættes en modstand ind i serien med R=24Ω Det er alt for meget fysik i det her for mig. Hvad pokker gør jeg,...
  • Alle fag skal være bestået?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går nu i 2.g, og har samfundsvidenskabelige linje. Jeg havde fysik og kemi i 1.g, men dumpede kemi (00) Jeg vil rigtig gerne læse jura - advokat, men der står at adgangskravene er at alle fag er bestået. Vil det så sige at mit C-niveau fag, gør jeg ikke kan komme ind på mit drømmestudie?
  • Q-værdi,

    Forumindlæg
    Hej jeg vil gerne spørge om hjælp om en opgave i fysik jeg har fundet alfa-henfaldet for Po _____________________________________ Nuklid Masse i unit Masse i unit før efter Po-209 20...
  • Elektronerne i en ledning

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg er i gang med at lave min fysik aflevering, og er nået til denne opgave. Hvad skal jeg gøre? Hvad er den gennemsnitlige hastighed af elektronerne i en ledning? Vi antager at ledningen er lavet af kobber og vejer 8,9g og er 1,0m lang. Brug molmassen til at finde anta...
  • HASTER ;D

    Forumindlæg
    hej ;D jeg har en fysik fremlæggelse for til mandag d.15 september/ imorgen. og jeg kan ikke finde ud af det jeg har om kalium ;/. jeg skal svare på de her spørgsmål; Kemisk betegnelse Placering i periodiske system Opdagelse Egenskaber Smelte- og kogepunkt Metal, gas, fast stof Hvad bruges det ti...
  • Elektrolyse vs. prikforsøg

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i fysik/kemi (9.klasse) og jeg var i tvivl om hvad forskellen på forsøgene er? Ved elektrolyse påviser man at HCL består af H+ og Cl-, eller er det prikforsøget? Ved prikforsøg påviser man at H+ søger mod - polen eller hva'? Jeg er rimelig forvirret.... Hvorfor er de...
  • Vinkler i en retvinklet trekant

    Forumindlæg
    Så man har sådan en trekant hvad er hvinklen så i B og A
  • matematik opg

    Forumindlæg
    hey Jeg har brug for hjælp til hvordan man bestemmer a
  • reducer

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe med at reducer: (1/a+1/b)/(a+b)
  • reducering

    Forumindlæg
    nogle der kan finde ud af at reducer : (1/a+1/b)/(a+b)