Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 17381 til 17400 af 39386
-
den kroniske uskyld
Forumindlæger der en anden der har skrevet en dansk opgave om den kroniske uskyld af Klaus Rifbjerg her? -
STX eller HF
ForumindlægHej Jeg går i 1.g på STX. Er blevet i tvivl om det er noget for mig, så har tænkt på at skifte til HF. Grunden til jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, er fordi jeg ingen ide har om hvad jeg vil være. Det var også derfor jeg valgte STX fordi man så vil være bedre stillet med den. For en HF k... -
Hjælp! Har brug for en til at rette min dansk stil.
ForumindlægHej. Er der nogen som kan rette min dansk stil? Jeg er en 15 årig pige som har det ret svært med dansk. Vi har en essay for og den skal være helt fejlfrit! Men som sagt er jeg dårlig til det sproglige og grammatik. Jeg får altid 4 eller 7 i dansk, og for at gøre mine forældre stolte vil jeg hav... -
andengradspolynom eller Andengradsligning??
ForumindlægHej jeg skal regne denne ligning men ved ikke om det er en andengradspolynom eller andengradsligning?? Tak påforhånd:) -
Ligningsystem
ForumindlægEt parallelogram har en omkreds på 45cm. Den ene side kaldes for x og den anden side kaldes for y. Siden y er fire gange så lang som siden x. Hvor lang er siden x og siden y i parallelogrammet? -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Differensligninger
ForumindlægJeg overvejer nu at skrive SSO om differensligninger (og ja jeg mener DIFFERENSligninger - og ikke differentialligninger!) Men jeg er lidt i tvivl har differensligninger noget med taylorrækker (eller taylorpolynomier eller hvad man nu ønsker at kalde dem) at gøre?Er der desuden nogen der kender t... -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
Old-style tal
ForumindlægHvordan ændrer jeg tallene i LaTeX til old-style? Det skal både være i selve teksten, sidehoved- og fod, i matematik-mode og i labels (med mere) -- altså samtlige tal i hele dokumentet skal være med old-style.Jeg har prøvet med\enewcommand{0}{\\oldstylenums{0}}\enewcommand{1}{\\oldstylenums{1}}.... -
projektion
ForumindlægHéeej jeg har brug for en forklaring omkring projektion. det er et nyt emne vi har i matematik og jeg forstår det ikke rigtigt. jeg har forstået at det er en vektor vinkelret på en linje. men hvordan er formlen for det og hvad skal jeg ellers bruge ? - vi bliver afhørt af vores lærer så jeg ha... -
13-tal i mat
ForumindlægJeg ville høre om det er rigtigt, at man kan få 13 i mundtlig matematik, hvis man sefølig har styr på det hele, og så gennemgår at andet bevis for en given ligning, end den der står i ens lærebog??I givet fald, kender i nogle steder hvor man kan finde sådanne beviser, de fleste herfra siden er ne... -
Formelsamling for mat A i gymnasium?
ForumindlægSkal til årsprøve i mat på tirsdag, så jeg tænkte at det ville være en god idé at købe en formelsamling, da jeg samtidig skal udstå et helt år endnu :p Er der nogen formelsamlinger for gymnasium mat A som i umidbart (stav?) vil foreslå? En af mine venner har en der hedder 112 matematik eller såda... -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
MA
Forumindlægheeejj Jeg har brug for hjælp til min MATEMATIK eksamensopg. En der kan måske kan give mig privat undervisning i mat.. Har brug for hjælp inden d. 10 juni den første del af opg er vedhæftet... hvis da nogen da forstå opg'en må de meget gern skrive tilbage =) -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
Eksamens karakterer
ForumindlægHej, skal jo snart til eksamener og ligger og regner løs på hvad det minimum er jeg skal have for at bestå :) Men har lige nogle spørgsmpl: 1) Idræt, musik og billedkunst hvordan er det dét tæller? 2) Har skriftlig matematik på A-niveau, så jeg skal jo til skriftlig eksamen i det her om ikke s... -
Råd - mat?
ForumindlægOm en uge har jeg prøve i matematik, og emnet er diff.regning, som jeg har utroligt svært ved. Jeg kan simpelthen ikke tænke logisk, og meget af det kræver at man bare tænker logisk. Hmm.. Er der nogen, der har nogle gode råd inden for dette emne. Nogle ting, der er vigtige at huske? Er der mås... -
ligninger! :o
Forumindlægvi får en månedsmatematik for hver måned og denne her gang er der nogle ligninger som jeg bare ikke kan finde ud af! så jeg ville høre, om der er nogle af jer der ved det og vil give et forslag til et resultat, da jeg ikke er den store matematik nørd. :) men her kommer de: opgave 1) 3x + 1 = 4 ... -
Matematikrapport - hvordan?
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne have hjælp til at lave en matematik rapport, om brøker. Altså spørgsmål til min rapport. Jeg går i 6 klasse, og vi har først lige lært hvordan. -Min lærer sagde at det var flot bortset... -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A
