Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17381 til 17400 af 92030
-
Oldtidskunstab
ForumindlægEr der nogen/le om vil forklare mig hvorledes old-eksamen foreløber? Hvad skal man, hvad forventes der og mere generalt hvor meget tid er afsat til forberedelse og selve eksamen? Desuden ville det være super hvis der nogne kunne knytte nogle gode tips til hvordan man klare sig bedst.på forhånd ta... -
10 prøver
ForumindlægPå ug.dk står der: "Eksamen Den samlede eksamen på stx består af mindst 10 skriftlige og mundtlige prøver og et studieretningsprojekt." fra: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-stxny Men det er da ikke MINDST 10 prøver, det ER 10 prøver, ikke? -
sproglig mat b
Forumindlægjeg går i 3.g sproglig og skal til skriftlig eksamen i mat B om en uges tid. Jeg er imidlertid kommet i tvivl om, hvorvidt jeg må bruger mit grafprogram på computeren til eksamen. Nogen, der har kendskab til dette? -
Sinusrelationer
ForumindlægHej jeg sidder her og har brug for lidt hjælp til en opgave. Opgaven går ud på, at jeg skal finde siden c og vinklen C. De sider og vinkler jeg kender, er: A= 55º, B= 47º, b= 10 og a= 11,20, Mit spørgsmål er så, hvordan finder jeg frem til siden c og vinklen C? -
Mat hjælp
ForumindlægHey nogen der kan hjælpe med dette... I en trekan ABC er C=1,875, a=5,382 og b=8,958, beregn de øvrige stykker og arealet... jeg ve jeg skal bruge cos og sin og tan osv, men jeg kan ikke for det for det til at gå op. PS. tegn en sktise -
Hjælp til sandsynlighedsrum
Forumindlægjeg har fået stillet følgende opgave: Lad (X, A, µ) være et sandsynlighedsrum. (a) Lad A, B, C være mængder i A, som opfylder: µ(A ∩ B) = µ(A ∩ C) = µ(B ∩ C) = 2/5. Vis at: 1/10 ≤ µ(A ∩ B ∩ C) ≤ 2/5. Jeg føler umiddelbart det er ret lige... -
Korstogene: Hvilke religionsbegreber kan der bruges?
ForumindlægHej med jer alle sammen. I forbindelse med min AT-eksamen skriver jeg om Korstogene i religion (hum) og historie (samf), og jeg gør brug af en tale af Bush, hvor han omtaler krigen i Afghanistan og Irak som et korstog samt jeg gør brug af Pave Urban II's tale. Jeg har valgt at lave om på min... -
Terror og frihedskamp
ForumindlægHej Jeg har til kulturfag trukket om terror og frihedskamp. Synopsisen blev skrevet færdigt og afleveret, og nu sidder jeg og forberreder mig. Til trækning for vi nogle kilder, hvor der indgår både om radikalisering, og om vestents indblanding i mellemøstiske regeringer. Hovedspørgsmålene i syn... -
FS10 Mundtlig Dansk - Referater
ForumindlægHej :) Jeg skal meget snart op til dansk eksamen, og har brug for jeres hjælp. I dette skoleår har jeg haft rigtig meget fravær, pga. sygdom. Jeg har følgende tekster og film som er opgivet på pensumlisten. Vil i være søde at give et kort referart af dem, og måske skrive lidt om hvad for noget ... -
AT 2011 Selviscnesættelse Hizb-ut-tahrir
ForumindlægHey alle derude, I årets AT eksamen har jeg valgt at sætte mit fokus på Hizb-ut-tahrir. Opgaveformuleringen lyder "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle" Fagene jeg har valgt er Samfun... -
Selviscenesættelse Hizb-ut-tahrir
ForumindlægHey alle derude, I årets AT eksamen har jeg valgt at sætte mit fokus på Hizb-ut-tahrir. Opgaveformuleringen lyder "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle" Fagene jeg har valgt er Samf... -
AT 2011 Selviscenesættelse
ForumindlægHey alle, I årets AT eksamen har jeg valgt at sætte mit fokus på Hizb-ut-tahrir. Opgaveformuleringen lyder "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle" Fagene jeg har valgt er Samfundsfag ... -
Vurdering søges af synopsis problemformulering
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Vurdering af synopsis. :)
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Vurdering af synopsis. :)
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Parameterfremstilling
ForumindlægHjælp til opg c -
opgavesæt
ForumindlægHvor på undervisningsministeriets side kan jeg finde stilehæftet i spanske fra 1997,2000 og 2001. Altså de tidligere eksamener. -
SRP - KLAGE HJÆLP
ForumindlægHej allesammen! Jeg har skrevet SRP om anabolske steroider i fagene Biologi A og idræt B. Jeg er utilfreds med min karakter, og overvejer derfor at klage. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, som vil læse min opgave og give et bud på en karakter/bedømmelse, så jeg har noget at forholde mig til.... -
Hvornår får man årskarakter?
ForumindlægOverskriften siger sig selv, hvornår får man årskarakter?? -
Læseferie?
ForumindlægEr der nogen der ved hvornår vi får læseferie til sommer? Og hvornår de skriftige og mundlige eksamener ligger? (altså for 3. års elever på gymnasier)Godt nytår!
