Søgning på: erhvervsret c noter. Resultater: 17421 til 17440 af 73261
-
Forklar potensfunktioner
ForumindlægHej. Har fået en opgave i matematik som lyder: Forklar om potensfunktioner. Ved ikke lige helt hvordan man skal forklare det, men har indtil videre skrevet Funktioner som x2, x3 og x-1 kaldes potensfunktioner, fordi den uafhængige variabel x opløftes til en potens. Men det kan vel ikke være... -
Hvad må man tage med til forberedelsen i Dansk Mundtlig
ForumindlægHvad må man tage med ind til forberedelsen? I Dansk Mundtligt.? -
haster, hjælp
Forumindlæghey har et par linjer her jeg bare ikke kan få til at lyder korrekt, håber der er nogle der ka hjælpe.. ``Vi koncentrerer os om, hvordan vi lærer amerikanerne at kontrollere deres portioner.” Og når Webster nævner restauranternes andel i den stigende overvægt, er det ikke uvæsentligt i et samfu... -
This/that?
ForumindlægJeg har lidt svært ved at finde ud af, hvornår jeg skal bruge this eller that. Hvad er forskellen på brugen af this og that? kunne evt. godt bruge nogle eksempler, men helst forklaringer. mange tak på forhånd! -
verbe+s - hvorfor?
ForumindlægHej, Hvad er reglen, når der sættes 's' bagpå verbet? Fx 'I need' og 'she needs Hilsen Julie -
Danmark med FN-mandat
ForumindlægEr der nogen, der har helt styr på det her og muligvis kan rette mig? I 1999 drog NATO (Danmark) i krig mod Jugoslavien uden FN-mandat I 2001 var krigen med FN-mandat. Ved invasionen af Irak var det uden om et FN-mandat. Før 1999 havde Danmark ikke lavet noget uden et FN-mandat??? -
Biologi B - Kernestof (Bekymret!)
ForumindlægHej SP. Jeg har, mildt sagt, en elendig lærer i biologi, og i løbet af året har jeg simpelthen ikke lært noget som helst overhovedet. Derfor sidder jeg nu med STX-bekendtgørelsen for biologi B, og prøver på at finde ud af hvad jeg egentligt skal vide. Den er bare, desværre, ikke særligt uddybet.... -
eksponenttialfunktionen
ForumindlægHej. har fået stillet opgaven til mundtlig eksamen. givet eksponenttialfunktion f(x)=a^x vis vha 3 trinsreglen at differentialkvotienten kan skrives som f`(x)=a^x*f`(0) jeg kan sipelthen ikke se hvordan jeg skal gribe det an a^x differentieret bliver jo a^x*ln(a) -
Bioanalytiker udd
ForumindlægHej. Jeg starter snart på bioanalytikeruddannselsen. Jeg vill høre, om der er en bioanalytiker studerende eller en der er uddannet, som kan fortælle mig, hvor meget matematikken fylder på uddannelsen?? Jeg er ikke den bedste til matematik, så jeg er bange for ikke at være i stand til at klare stu... -
Favorit citater :D
ForumindlægHar i et personligt yndlings citat? Vil meget gerne høre det! Min favorit er ytret af den fantastiske mand Homer Simpson: 'Virkeligheden er en illusion, grundet mangel på alkohol.' eller "Jeg omfavner min rival, men det er for at kvæle ham." Sig frem ! -
Oversættelse af sætninger - simpel og udvidet tid
ForumindlægHej engelsk eksperter! Jeg har så fået til opgave at lave en oversættelse af nedenstående sætninger om problematikken om brugen af simpel og udvidet tid. Det ville være rigtigt godt, hvis nogle af Jer gad og kigge på dem og komme med rettelser til mine oversættelser. På forhånd tusind tak! 1. H... -
Hjælp Til "Jomfruen"
ForumindlægEr der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :) -
matematik mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal her i næste uge op i matematik mundtlig i 10 klasse. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Og kan I evt. komme med nogle gode råd til selve eksamen. Det er første gang, så jeg har ingen anelse om hvordan det kommer til forgå helt præcist.. :) -
Fysik A STX mdt. eksamen
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til studentereksamen i Fysik A mundtlig her om en lille uges tid. Vi kender spørgsmålene til den teoretiske del på forhånd, og derfor vil jeg gerne have lavet dispositioner til hvert af dem, men jeg er kommet i tvivl om hvorledes jeg skal bære mig ad... Skal man starte... -
Rettelser? A hvad?
Forumindlæg...probably be replaced by these robots. They’re planning that these robots are also going to serve as playmates and even as pets. I ovenstående sætning, er jeg meget i tvivl om, hvorvidt der skal stå "these" eller "Those".. Nogle hints? Håber nogen vil hjælpe mig! Mvh, J -
Tegning af vektorer #2
ForumindlægJeg sidder lidt fast med at tegne disse vektorer inde på Geogebra, se vedhæftet fil: -
hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med at svare dette spørgsmål? tak på forhånd Hvad forstår man ved henholdsvis vejr og klima? -
noget om lineær funktion
ForumindlægVis grafisk hvad der sker med x-værdier i en lineær funktion .... HJÆLP -
TUR i sommerferien:)
ForumindlægHEY alle sammen. Ville bare lige høre om der er nogle der skal med til BTC2007 i år? -
Bestem koordinatsættet - hjælp:(
ForumindlægOpgaven lyder: bestem koordinatsættet til hvert af de punkter på grafen for funktionen f(x)=x^3-x+1 hvori tangenten er parallel med ligningen y=2x+b nogen der kan hjælpe? :)
