Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17441 til 17460 af 35989
-
Årskarakterer
ForumindlægEn ven og jeg skal lige have afgjort et væddemål. En af os mener, at årskaraktererne hovedsagligt bygger på terminskaraktererne (hvis man har ligget til 10 i begge terminskarakterer, men formelt set er gået ned til 7, så er det 10-tallet der gælder for mest). Den anden mener, at årskaraktererne ... -
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
smeltepunkt og specifik varmekapacitet
ForumindlægHej Jeg skal lave et forsøg hvor stearin varmes op, og derefter hældes over i et bæger med vand, for at undersøge den specifikke varmekapacitet. Jeg har prøvet at lede i databøger og på google, men kan kun finde smeltepunkt for stearinsyre og ikke ren stearin. Er der nogle der ved hvad stearins s... -
Fravær - hvornår indsender skolen det?
ForumindlægHej, Skulle bare lige spørge om det er korrekt, at man i praksis kan pjække fra d. 30 marts da skolen skal have indsendt elevernes fravær til undervisningsministeriet i starten af april... Hvis man så ikke har fået nogle advarsler kan man faktisk så godt som begynde sin læseferie nu. Nice.... (hv... -
trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen :D hvordan differentierer man de trigonometriske funktioner? håber i kan hjælpe :D -
BUDSKAB
ForumindlægHvordan finder man budskabet i en tekst? -
Hjælp til et stykke! (9. klasse)
ForumindlægSidder her og laver min mat opgave, men er dog havnet i en lidt vanskelig situation! Jeg er nået til et stykke, der volder mig lidt besvær, så håber på lidt hjælp her inde fra! Det drejer sig om stykke 2.4 fra denne opgave: http://peecee.dk/?id=40204 PS: Der kan gå op til 10sek. før billedet... -
Dumpet :(
ForumindlægHej alle sammen jeg var i dag oppe til mundtlig engelsk. Her fik jeg 00. Mit sprøgsmål er nu: har jeg bestået faget? jeg fik nemlig 4 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. -
Y=b*a^xhaster
Forumindlæghej der står i min opg at i disse år oplaver verden en eksplosion i antallet af folk over 60 år i 1950 var 205 mio på verdensplan i 2006 var tallet 688 mio og i 2050 vil næsten to milllarder verden over være over 60 brug 1950 og 2006 til at bestemme tallene a og b -
Antal mdt. eksamener?
ForumindlægHvor mange mdt. eksamener skal man op i i 2g? Jeg har ikke været op i nogen mdt. eksamener i 1g, så kan det passe jeg skal op i tre mdt. eksamener i år? -
Årsprøve
ForumindlægHejsa folkens, Jeg er en 1.g'er som skal til mundtlig årsprøve i fysik her snart. Så hvis der er nogen, der har en ide om hvordan dette vil foregå, så ville det være perfekt :) -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
Appelformer og agumentation
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal fortælle, hvilke (hvis nogen) appelformer der bliver brugt i følgende to citater: ”Imod den romerske kirke, sådan du værdigedes at advare om, rejser sig løgnelærere, som indfører fortabelsessekter og pådrager sig en hurtig dom. Deres tunger er ild, et h... -
rensningsanlæg-mekanisk,biologisk,kemisk
Forumindlæghej jeg har om rensningsanlæg men har glemt hvordan det helt fungere altså når det er kemisk er det så ikke først man passerer det først til en KEMISK: 1. en rist som smider store ting resten går 2. til en forbrændingsanlæg 3.sandfang når det er brændt så sendes det til et stort bassin ... -
procentvis ændring
Forumindlæghvordan bestemmer man den procentvise ændring af viskositeten når temperaturen stiger 20grader. Oprindeligt har vi at viskositeten er 32 når temperaturen er 40grader. -
Fortæl om jeres studie
ForumindlægHej Til d af jer, som studerer på en videregående uddannelse i Odense: Har i tid og lyst til at fortælle og reklamere lidt for jeres studie? Jeg overvejer at droppe ud og søge noget andet end d. 5. juli. Jeg har overvejet at søge ind på Matematik, men er stadig usikker.. På forhånd tak! -
Hvordan gør man??
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik her imorgen, og har ingen anelse om hvad man går ind og gør, osv. Hvordan kan man forklare opgaver på en god måde?? HJÆLP TAK -
Matematik 1årig Aniveau Karaktere
ForumindlægNogen der kender de forskellige point/procent rigtige svar der passer til karktere? Fx. er 95-100 vidst 11 og 87-94 er vidst 10. Ved godt det svinger lidt fra år til år, men vil bare se hvordan det nogenlunde forholder sig. //Helsing -
Når en betastråle "skydes ud"
ForumindlægHey. Jeg har lige et 9 klasses spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Når nu en betastråle(et elektron) forsvinder fra et grundstof, er der så en neutron der omdanner sig til et proton, så grundstoffet skifter atommasse og atomnummer? Fx He 2 protoner 4 unit. Når en betastråle ... -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord...
