Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17441 til 17460 af 20688
-
HJÆLP DET HASTER!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal aflevere en fysik rapport i morgen, og jeg mangler at skrive om baser. Eksempler på forskellige baser og deres formler? Hvad indeholder en base? Hvordan kan man lave en base? Hvordan kan man neutralisere baser, og giv eksempler på nogen formler. Har også et me... -
Kan jeg få snittet?
ForumindlægHej SP, Min drøm er at komme ind på medicinstudiet, men jeg er bange for, at jeg ikke kan få gennemsnittet. Jeg går i 3g, og i 2g fik jeg et snit på 11 i de afsluttende fag. For ikke så langt tid siden fik jeg mine standpunktskarakterer; Matematik A; 12 / 10 Fysik B; 12 / 10 Dansk A... -
Er det naivt at klage over et 7-tal?
ForumindlægHej allesammen I år afslutter jeg fysik på C-niveau, og jeg har fået 10 i de sidste to standpunktskarakterer. Jeg føler at jeg har leveret en ligeså god præstation som de sidste to gange, men falder så alligevel til et 7-tal. Det kommer til at stå på mit bevis! Ville jeg komme nogen vegne ved at ... -
energi og tilstande :S
ForumindlægHej.. jeg har problemer med en fysik aflevering.. spørgsmålet:Forskellen i energi mellem de to laveste tilstande n = 1 og n = 2 i hydrogen er 10,2 eV.. energiforskellen i joule er : 1,63 * 10^-18a) hvilken frekvens har den stråling, der udsendes, når elektroner springer fra tilstand 2 til tilstan... -
bilbatteri ?
Forumindlæghey Sp jeg sidder og skal lave nogle fysik opgaver, men jeg har aldrig været så stærk i faget så håber på at kunne få lidt hjælp opgaven lyder således: Et ubelastet startbatteri har polspændingen 13,0 V. Nu startes bilen ved hjælp af startmotoren, der modtager effekten 750 W fra startbat... -
Årsprøver
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en spæd 1.g'er, der er helt forvirret. Efter udtrækning er det blevet bestemt, at jeg (og en hel masse andre) ikke skal til eksamen i 1.g, da vi ikke har mediefag.I stedet skal jeg til to årsprøver. Fysik og tysk. Men hvad er betydningen af disse årsprøver? Kommer de til... -
Jules Verne rejsen til månen metode??
ForumindlægHej:) Skal op til AT eksamen i morgen i dansk og fysik med rejsen til månen af JV og sidder og tænker på om der er nogle der ved hvilken metode han gør brug af? (hypotetisk deduktiv metode eller induktiv metode?) hans hypotese – at det er muligt at affyre et bemandet projektil til månen - ... -
Folkeskole skriftlig prøve
ForumindlægHej allesammen,Jeg ville bare lige søge nogle gode råd og huskeregler mm., da jeg imorgen skal til de elektroniske fysik/kemi- samt biologiprøver.Ærligt talt så mener jeg selv, at jeg er enormt dårlig til begge fag, jeg føler mig helt på bar bund. Godt nok er mine karaktere i disse fag normalt ri... -
opgave med luftpudebane hvor accelerationen skal findes
ForumindlægOpgaven går ud på at udlede en formel for accelerationen for et system bestående af to legemer (med masse hhv. M og m). Disse er forbundet til hinanden men en masseloes snor. Underlaget er gnidningsfrit. Se evt.på denne side under afsnittet "snorkraefter: luftpudebaenk" forsoeget ... -
Studiemiljø på naturvidenskabelige uddannelser
ForumindlægHejSkal til at beslutte mig for hvilket studie jeg vil læse. Jeg har besluttet mig for at det skal være naturvidenskabeligt, og jeg er ikke bange for de hårde fag som matematik og fysik. Hvad der egentlig bekymrer mig mere er det sociale liv på studierne, som jo er berygtet som værende temmelig n... -
Snart eksamen , Hvordan skal der forberedes?
ForumindlægHeej Som de fleste ved, er der fysik skr. A - niveau næste uge... Problemet er lidt at jeg ikk ved, hvad jeg skal læse ? synes altid at c-opgaverne er nogle, hvor man skal antage en masse og sætte forskellige formler sammen. Der er ikk rigtig nogen skabeloner som fx i dansk og matematik, som man ... -
Marses atmosfære
ForumindlægIfølge NASA vil en kommende bemandet landing på Mars blandt andet have til formål at undersøge årsagen til ændringer i Marses atmosfære og finde ud af hvilke konsekvenser det vil have hvis lignende ændringer kommer til at ske på jorden. Udtalelsen kan læses på side 10 her: http://exploration.jsc.... -
Hjælp tak
ForumindlægHej jeg har en fysik opgave jeg,som jeg ikke lige kan gennemskue. Den går ud på at finde temperaturen efter den sænket fra 20 atm til 8 og mit spørgsmål er hvilken formel er det jeg skal bruge når jeg kender Volumen: 10 L p: 8 atm skal jeg så sige 10*8 for at finde temperaturen? PS:... -
Eksamen - Verdensbilleder
ForumindlægJeg er så heldig at jeg i år skal op i mundtlig fysik.Her har min lærer dog opgivet 22 sider om "Verdensbilleder". Det er en historisk gennemgang af, hvordan der gennem tiden er blevet set på på verden omkring os, og hvordan naturfænomener er forklaret.Et emne inspireret af et kapitel i... -
Virkningen af de funktionelle grupper i acetylsalicylsyre
ForumindlægJeg er kommet frem til, at acetylsalicylsyre består af 4 funktionelle gruppe, nemlig Carboxylsyre, Ester, Acetyl-gruppe og en aromatisk ring (benzen ring). Jeg ved, at funktionelle grupper påvirker stoffers fysike og kemiske egenskaber, men jeg ønske gerne at få hjælp til at se, hvad disse funkt... -
HJÆLP!! HF
ForumindlægJeg har spørgsmål ang hf. hvis man har gået på gymnasium før og valgt at holde sit eksamens bevis åben for at ændre nogle fag, er det så obligatorsik at man skal have kemi c for at lukke sit hf bevis når man har haft 3 andre naturvidenskabelig fag. jeg har haft fysik, geografi og naturgeografi ... -
fordampining
Forumindlægjeg er ved at læse til eksamen i fysik, og der er efter hånden ved at være en del spørgsmål jeg ikke kan finde svar på.Hvis man tegner en kurve over et stof der smeltes og derefter opvarmes, og derefter fordampes, skulle hældningen på "de skrå stykker" der hvor der ikke er faseovergange... -
Induktiv/deduktiv?
ForumindlægJeg sidder og koger over hvilken metode jeg har anvendt til at svare på mine problemstillinger? 1. Hvad er kernekraft? Jeg vil skabe et fysik grundlag for hvad kernekraft er og hvordan det fungerer. 2. Hvorfor bliver kernekraft anvendt som drivkraft i en ubåd? Jeg vil belyse, hvorfor ... -
Gider ikke ende som en bums!
ForumindlægHar fået 7 i fysik, men 4 i de 2 fag jeg afslutter til næste standpunkt. Hvad fanden gør jeg for at få højere karakter i de 2 andre? Ved godt jeg først afslutter dem senere, men hvis jeg ikke får en god eksamen er hele lortet spildt. Hvis bare man får 02 eller 4 flere gange kan man ikke blive en ... -
Gitter-- hurtigt spørgsmål
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen og er kommet i tvivl om noget elementært, der tilsyneladende er glemt.Det drejer sig om bølger, der spaltes gennem et gitter.Jeg har en figur i min bog, "Fysikkens verden 2", hvilken jeg har gengivet på følgende link:http://peecee.dk/?id=41624Jeg kan ikke...
