Søgning på: international politik noter. Resultater: 17441 til 17460 af 22193
-
"Sticks and Stones"-analyse
ForumindlægHej. :-) Write an essay in which you analyze and interpret Trezza Azzopardi's short story "Sticks and Stones". Ligger du inde med gyldne noter eller blot en kvart del af en analyse, ville jeg sætte stor pris på at få dem. Jeg er vidst ikke den eneste, der har travlt me... -
Engelsk Rettelse.
ForumindlægHej er der nogle der kan rette det her for mig? here are still Welshmans, scots and Irishmans, who talks a Celtic language, sort of as it is spoken of the Celtic tribes, who lived at the British islands about 2 taunsend years ago. Celtic have after all not had a big influence on the English la... -
HJÆLP DET HASTER VIRKELIG
ForumindlægHedge-fund billionaire Carl Icahn, who has this week been given three seats on the board of internet company Yahoo, does not, it has been revealed, have a computer. Email, Icahn suggests, is a distraction Er der nogen, der kan oversættedet her til dansk? jeg er igang med at skrive en stil o... -
Hr. Oehlenschläger
Forumindlæghej derude... nogle der har gode noter om Oehl.'s digt "Aften-sang".... altså den der "hvor sødt i sommer-aftenstunden, naar solen mar til hvile gaaer, og medens dybt i bøgelunden, de fromme nattergale slaaer..... osv. osv." eller måske en der kan give mig et skub så... -
Mundtlig Dansk - Hjælp!!!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksamen i næste uge og jeg kan bare ikke rigtig få rigtig hul på at analysere. Jeg har analyseret det, men det er som om jeg mangler noget. Jeg kunne godt tænke mig at se det fra en anden synvinkel af. Jeg har valgt "Mit liv som indvandrer" af Benny Andersen f... -
Syntese af phenyl benzoate
ForumindlægHej Jeg håber, der er nogen, der vil hjælpe med dette spørgsmål. Jeg har vedhæftet reaktionsmekanismen, men alt teorien ligger ret langt tilbage for mig, så det ville være fantastisk med en lille påmindelse (: Tak på forhånd Øvelsen er en af syntese af phenyl benzoate med benzoyl cholrid... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHeej. Har lidt besvær med nogle opgaver fra en aflevering til imorgen, og kan simpelthen ikke finde mine noter! :s Figuren viser graferne for tre forskellige andengradspolynomier y = ax2+ bx + c . Diskriminanten betegnes med d. a) For hvilke(t) af de tre andengradspolynomier er a > 0 ? Begrun... -
STX 29. maj 2013, opg 7b
Forumindlæg7b Bestem koordinatsættet til projektionen af vektor AB på a a oplyses til (-1,2) Punktet A oplyses til (20,5), punktet B oplyses til (5,10), vektor AB har derfor (-15,5) Koordinatsættet må derfor være (-5,10) jvf. projektionsformlen, true or not? Eller skal der lægges til koordin... -
Reformulering af Balancen - Spørgsmål til en svær post
ForumindlægHej jeg skal reformulere en balance - Jeg har en post jeg ikke aner om det er en drift forpligtelse eller en finansiel forpligtelse. Det drejer sig om en post der hedder "Pensioner og ligende forpligtelser" som er en post på passiv siden. I noten står der at det er ydelsesbasere... -
Beregn volumen
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor jeg ikke kan finde frem til hvad c er. Jeg har resultatet på det. Opgaven lyder på: 50 mL af kaliumchlorid opløsning blandes med en opløsning af sølv(i)nitrat, der har en formel koncentration c=0,0147 mol/L. Beregnd et volumen sølv(i)nitrat opløsning, d... -
Vekselstrøm forsøg - vindinger
ForumindlægJeg sidder og terper nogle af mine noter, nu da jeg skal op til afgangsprøve i fysik/kemi på fredag. Jeg har i løbet af året, åbenbart lavet et vekselstrømsforsøg med nogle spoler. Jeg har lavet et skema, hvor der er 2 dele. En med vindinger (sekundær og primær) og en med spænding (primæ... -
Energi og areal
ForumindlægHej jeg kiggede mine noter i fysik igennem den anden dag og jeg har lavet en opgave hvor jeg ikke kan genkende hvilken formel jeg har brugt, så det håber jeg der er en anden der kan. En vejrstation i ørkenen skal bruge 120 W for at fungere. Den skal drives af solpaneler med en nyttevirkning på 8,... -
Differentialregning
ForumindlægHej! Min gamle lærer brugte altid som tegn for tilvæksten af x, mens min nye lærer altid bruger h. Er det mere korrekt at bruge h? Min gamle lærer havde jeg til mat b, og nu har jeg mat A. Alle mine noter har jeg med , men hvis det er mere korrekt eller mere matematisk at bruge h, så ville jeg... -
helicobacter / systematisk bakteriologi
Forumindlæghej har systematisk bakteriologi skal beskrive Helicobacter efter følgende spøresgmål Hvilke egenskaber og karakteristika har de forskellige organismer: naturlige levesteder, naturlig levevis, biokemiske egenskaber, evt. indikatororganisme • Hvordan isoleres de? • Hvordan bestemmes... -
Integration (ved substitution)
ForumindlægHej derude! Jeg har nu siddet og tilsyneladende stirret mig blind på denne opgave: Bestem integralet ∫(2x-1)6 dx. Er det ikke integration ved substitution, eller? Hvis det er, så kan jeg ikke finde ud af, om t = 2x - 1 eller om det i stedet er t = x6 ??? Jeg har ikke haft vildt meget om det, ... -
opløselighed
ForumindlægHejsa. Jeg har problem med at se hvilken formel jeg anvender hvornår. Er der nogle der har nogle gode forklaringer på hvilke formler jeg anvender når det er vandig opløsning, når den er pH afhængig og når det er et komplex? Jeg kan se i mine noter at der er anvendt ved pH afhængighed 2 forskelli... -
Biologi B mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle studieportal-brugere! Jeg skal til biologi eksamen om 1 uge, og da vi ikke rigtig har fået noget konkret info om ting vi må medbringe osv., er jeg lidt på bar bund, og tænkte, at nogen af jer måske kunne svare på mit spørgsmål :-) - Må man tage sin computer med, hvis man har notate... -
Svingninger med og uden friktion
ForumindlægHej folk ! :) jeg er ved at skrive SRP om svingninger med og uden friktion, og jeg kan simpelt hen ikke komme videre, med kun 10 sider og ikke rigtig mere at skrive om synes jeg selv er det svært at komme videre. er der nogen der har nogle rigtige gode noter om Svingninger med og unden friktion d... -
hastighed
ForumindlægEr kørt helt fast i denne opgave, ved ikke lige helt hvilken formel jeg skal nruge til at regne det ud. Rød og blå løber står modsat af hinanden på en 400 meter lang bane. Hver side, A,B,C og D er 100 meter lang. Der er derfor 200 meter imellem dem. Rød løber med 12,7 km/t og Blå løber med 11,... -
Fysik eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen her efter juleferien, jeg tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med dispositioner og evt. noter Detter er hvad jeg kan trække 1: Det sure, det salt og det basiske</o:p> 2: Jordens salte</o:p> 3: Jordens Skatte(metaller)</o:p> 4: Partikler med fart på(r...
