Søgning på: dansk eksamen mundtlig hf. Resultater: 17461 til 17480 af 74459
-
Kogning af vand (NV-eksamen) teori??
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport til min Naturvidenskabs eksamen, om kogning af vand. Opgaven går ud på at jeg skulle koge noget vand, og gennem hele processen skulle jeg måle temperaturene, og derefter aflæse, hvormeget energi jeg havde brugt på at opvarme det. Mit problem ligger i at jeg skal sk... -
Forslag til AT emne til eksamen 2017
ForumindlægHej. Som mange nok ved er emnet for AT eksamen 2017 offentliggjort, og emnet er jo menneskers forhold til naturen. Jeg vælger at skrive B opgaven som lyder: "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor menneskets forhold til naturen er centralt. Du skal anvende viden og metoder fra to fag... -
Tysk Eksamen HHX 2 år.
ForumindlægJa. Jeg skal så op til Tysk eksamen d. 16 Juni 2008.. Deter en prøve hvor jeg skal op og trække en tekst som jeg har 24 timer til at forberede hvor jeg så skal op næste dag og fremlægge den samt trække en tekst mere som jeg har 30 min til at forberede. Er der nogen der har erfaring med dette de... -
Eksamens hjælp - Magt og afmagt - Noveller og kortfilm?
ForumindlægHej studieportalen, jeg har trukket Magt og Afmagt til min eksamen, men jeg ved ikke hvad jeg skal analysere. Jeg ville gerne analysere kortfilmen "Beast", men den står i min tekst opgivelse, så den har jeg ikke mulighed for at vælge. Hvis i har nogle gode forslag til noveller, kortfi... -
Eksamen: Virksomhedsanalyse - Vestas A/S
ForumindlægHej folkens, jeg skal til eksamen i faget EØ (C), hvor vi skal lave virksomhedsanalyse af selvvalgt virksomhed. Denne skriftlige opgave skal fylde 5-8 sider. Jeg har valgt at arbejde om Vestas A/S. Jeg ved ikke hvad jeg skal komme ind på i min skriftlige aflevering. Det jeg har brug for, er de ... -
24-timers eksamen om Besættelsestiden og den kollektive erindring! hjælp
ForumindlægHEJ! hjælp! hej, jeg sidder og er igang med min historie eksamen. jeg her trukket besættelsestiden og den kollektive erindring, og prøver på at få min problemformulering og problemstillinger til at passe. er der nogen der, please, her nogen ideer og forslag?? min nuværende problemformulering ly... -
Fransk skriftlig eksamen opgave feedback
ForumindlægHej allesammen! Jeg har, som så mange andre, været oppe til fransk skriftlig eksamen her i går. Jeg er meget nervøs for hvordan det er gået. Plejer normalt at ligge på de 7-10 (få tilfælde 12), og vipper altid mellem de karakterer. Føler dog det gik så dårligt, og især ved oversættelsen, var ... -
9. Klasse afgangs eksamen - kortfilm - HJÆLP
ForumindlægHejsa. Jeg har trukket kortfilm som mit emne til 9. klasse afgangs eksamen. Vi kan ikke vælge kortfillmene (det er dem som vi skal perspektivere til): Oceanien, Beast, Valgaften, Livets vand, Sort passager, Ingen siger farvel men alle forsvinder Lige nu står jeg mellem "life is a bitch&... -
ordbog
ForumindlægHej, jeg skal til fransk eksamen på ondag og kunne virkelig godt bruge en elekronisk fransk-dansk ordbog, nogen der har et link`??? -
Mangler lige det sidste inden skriftlig matematik eksamen
ForumindlægHej Jeg skal lige have styr på nogle ting inden jeg skal til skriftlig eksamen i matematik.. Det drejer sig om disse slags opgaver som jeg ikke har styr på.. - Afrund til 2 decimaler fx. 67,987 = ??? eller.. 1,092 = ??? - jeg har også svært ved sådan nogle som den her 6*3(1/3)... -
Fysik-eksamen, præsentation af lys og lyskilder, hjææælp :))
ForumindlægHej, er netop i gang med min 24-timers fysik-eksamen i 1g, så på c-niveau og skal forberede en en præsentation, som lyder: En præsentation af emnet "Lys og lyskilder" Stikord til efterfølgende samtale: - lys som bølger - lys som partikler. foton. fotonenergi - det elektromagnetiske spe... -
Skriftlig eksamen, man må høre musik, men må man se videoer?
ForumindlægHejsa, jeg står og skal snart til skriftlig eksamen i Matematik B. Sagen er at jeg husker som en dør, selvom jeg studere materialet, så jeg vil høre om der er nogen der ved om der er "lovligt" at se videoer fra f.eks. Fri Viden hvor de forklarer de forskellige regneregler? Jeg er ve... -
nyhedsformidling
ForumindlægMeget utilfreds over min dansk eksamen (mundtlig) vil jeg høre om andre har oplevet noget lignende? Jeg trak 'nyhedsformidling' og skulle give analyse af 'På Thingvalla' af Herman Bang. Der var udover teksten ingen bilag. Spørgsmålene var: 1. genrebestem teksten og underbyg iagtag... -
Begrænsninger og fordele ved samf og dansk kombi
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med AT metode - hvor jeg vil komme med nogle metodiske overvejeleser omkring sammenspillet mellem dansk og samfundsfag, både mht. begrænsninger og fordele, nogle gode råd? Jeg har kombineret den kvalitative metode i samfundsfag, i og med jeg har benyttet teorier, og så... -
Camus’ betydning for andre danske forfattere som Seeberg og Martin A. Hansen
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Hvilke betydning og indflydelse har Albert Camus’ med Sisyfosmyten haft for danskere forfattere som Peter Seeberg og Martin A. Hansen? Alt hjælp er værdsat, mange tak -
SPR hjælp i dansk og samfundsfag -om identitetsdannelse i det senmoderne samfund.
ForumindlægHej, Jeg er i gang med SRP i gymnasiet og har stærkt brug for hjælp. Jeg er først lige faldet over jeres hjemmeside, så jeg ved ikke om I tilbyder hjælp til SRP og i hvilke fag, men prøver lige :) Jeg skriver i fagene dansk og samfundsfag. I dansk skal jeg foretage en analyse af Svend Åge ... -
24 timers eksamen - Kønsroller i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle sammen, Jeg håber meget I kan hjælpe mig med mit dilemma, Jeg har trukket Kønsroller i det senmoderne samfund til eksamen i samfundsfag B. Jeg ved der skal laves en synopsis, men aner ikke hvordan den skal se ud, da vores lærer ikke har gået så meget op i det. Er der en som har en skabel... -
radioaktiv fysik/kemi forsøg til eksamen 9.juni
Forumindlæghej jeg står og skal til fysik/kemi eksamen her den 9.juni, et af udtræknings fagene er...desværre radioaktive stoffer, og jeg er lidt på bar bund med forsøg inde for dette, jeg har gennem gået de kedelige 170 sider som er blevet opgivet, og radioaktive stoffer er et af dem jeg ikke mange forsøg ... -
Dumpede
ForumindlægJeg dumpede til psykologi eksamen og skulle bestå for at komme videre på pædagogseminariet. Har nemlig bestået dansk, engelsk og samfundsfag. Det er noget lort og jeg er grædefærdig.. -
Gode råd til Fysik B eksamen STX
ForumindlægJeg skal op i fysik B eksamen på torsdag. Under selve prøven skal vi arbejde 1,5time i grupper, hvorefter vi skal udføre et eksperiment. Derefter har vi 24min forberedelse, til at forbedrede en fremlæggelse/besvarelse af et teoretisk spørgsmål. Er der nogle der kan beskrive dette teoretiske spørg...
