Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 17461 til 17480 af 48931
  • MIN FARS SYGDOM

    Forumindlæg
    goddagjeg skal skrive en stil om glæde og har tænkt mig at skrive om min fars sygdom, synes I det er en god idé?han er nemlig blevet rask og jeg er glad for det! Så er det en god idé?
  • Genreøvelse

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en stil i dansk. Genren skal være en essay, og jeg tror jeg har rimelig styr på, hvad genren går ud på. Mit største problem er at finde en god indledning. Jeg er begyndt på essayet, men kun slutningen på den. Hvordan skal jeg starte den? Den skal helst fange læseren.
  • Årsprøve skriftlig

    Forumindlæg
    HejJeg skal til årsprøve i dansk skriflig i morgen, og vil selvfølgelig gerne forberede mig lidt inden. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan? Jeg ved jo ikke hvad emnerne er endnu.Er det en god ide at læse gamle stile igennem evt.?På forhånd tak:)
  • som engelene flyver?

    Forumindlæg
    hej,, jeg ville lige spørger om er der nogen der har læst novellen.. Som englene flyver.. for jeg skal afl en stil her på fredag. og har ikke helt forstået opgaven.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe... På forhånd tak:::::)))) Malika...:)
  • Haster..! fra vugge til grav.

    Forumindlæg
    Har en stil, som overskriften hedder 'Fra vugge til grav.' Jeg har et billed af en mand der står imellem en grav og en vugge. skal skrive om hvad billedet efter min mening fortæller om livets mening. kan nogen give mig gode idéer??
  • Haster!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg Skal skrive en stil om bogen Misery med Steven king, og skal der komme ind på temaer i bogen. Det er det ENESTE jeg mangler og kan ikke komme på nogen særligt relevante. Nogen, der har gode forslag? Mange hilsener Tine
  • Ligning...

    Forumindlæg
    jeg har fået endnu en opgave: En sø er forurenet med alger. Algemængden fordobles på 4 dage. Efter 8 dage er søen halv fyldt med alger. Hvornår er den helt fyldt? det er jo nemt nok at finde resultatet, men hvordan kan man stille det op i en ligning?
  • udsmykning af kroppen

    Forumindlæg
    Heeej alle sammen. Jeg har brug for jeres hjælpe , for jeg skal skrive en stil , som skal handle om udsmykning af kroppen . Jeg skal skrive om hvordan og hvorfor, og jeg ville gerne hører jeres meninger om det Hilsen ; Hani
  • ligninger - hjælp

    Forumindlæg
    Opgaven lyder på at jeg skal lægge 3 naturlige tal sammen og summen af det skal give 111 her skal jeg finde de 3 tal. hvordan gør jeg det npår det skal stilles op i en ligning? tak på forhånd
  • FSA 2005, Snegl

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en stil, den skal skrives om et bille af en Snegl som står på et gadehjørne, den er på størrelse med et menneske. Opgaven er fra FSA 2005, nogen som har lavet opgaven og kan hjælpe? eller noget som kan give lidt inspiration :)
  • Yvonnes Verden

    Forumindlæg
    Hey derude.. skal til at lave dansk stil om en bog der hedder Yvonnes Verden, så inden jeg begyndte ville jeg høre om der var en der havde et referat eller en analyse af bogen?! for så ville jeg være meget interesseret!. mvh Larsen
  • Essay

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et dansk essay. opgaven lyder: diskuter i hvor høj grad et menneske skal indordne sig under de autoriteter og regler som det bliver stillet overfor. nogle forslag til noget? jeg er helt lost.
  • Et mildere ord for psykopatisk?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Hvis jeg nu ikke vil være så "ekstrem" at karakterisere en karakter i min novelle som værende psykopatisk, er der så et mildere ord for at være psykopatisk, sindssyg osv? Mærkeligt spørgsmål men stiller det nu alligvel. :)
  • Nogle gode råd ?

    Forumindlæg
    Hej . Jeg skal til terminsprøve i morgen. Jeg skal op i dansk, og vil derfor spørge nogle af jer, om der er nogen der har nogen gode råd? Altså om man fx skal skrive forkortelser i sin stil, hvad man skal være mest opmærksom på osv. Håber på svar ;)
  • Projekt om mobning!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal lave en projekt om mobning. men ved nemlig ikke hvordan jeg skal gå i gang med det. :/ jeg skal stille 3 spørgsmåle og finde svare på dem. så skal jeg skrive en novelle om mobning, men jeg ved ikke lige hvordan den skal være :I så hjæææælp miiiiig :(( kom med idéer, slf også svar ...
  • forfatters vilkår før og nu

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en stil om forfatters vilkår før og nu. Vil det så være hensigtsmæssigt at tage udgangspunkt i sådan noget som kunststøtte? Ved i om der var kunststøtte i knut Hamsuns tid da han skrev sult?
  • Læserbrev?

    Forumindlæg
    Hey, jeg har fået en stil for hvor der skal indgå et læserbrev. Men det er sådan at jeg ikke lige har styr på hvad det er? - og, hvordan kan jeg skrive et godt læserbrev? Hvad ligger læreren ekstra godt mærke til? Hvad er godt at have med? Håber virkelig I kan hjælpe mig hurtigst muligt :-)
  • Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve???

    Forumindlæg
    Hej alle SP brugere!! Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve? Rimelig eller latterlig?? Er det relevante spørgsmål, der bliver stillet?? Håber at I er frisk på lidt debat :) Mvh
  • Mundtlig eksamen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil bare spørger om der er nogle der ved hvordan en mundtlig eksame i 9. klasse kommer til at være? Er det fx. mening at man trækker et emne i engelsk og derefter bliver sat ind i et forberedelsesrum og får tid til at lave det man skal sige foran censor og lærer på 40 min. eller hvad? ...
  • Matematik uni?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har længe overvejet at søge ind på matematik på KU til sommer men jeg har lige nogle spørgsmål. Håber der er nogle matematik studerende som kan hjælpe. Jeg har hørt det skulle være et meget svært studie? Hvad synes I om det? Foregår undervisningen mest på dansk eller engelsk? Hvad vil ...