Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17461 til 17480 af 158493
-
hdh
ForumindlægJeg skal have hjælp til min matematik aflevering -
Hvilken uddannelse skal jeg tage?
ForumindlægHej jeg går på HTX(Teknologi og Design linjen), og det er mit 2. år. Jeg er god til programmering og designe hjemmesider: www.musical.sceu.dk (Jeg har selv lavet hjemmesiden til skolens musical event). Jeg kan programmere i HTML/CSS, og er i gang med at lære PHP. Jeg er god til Matematik og Eng... -
Vedr. mundtlige eksamen
ForumindlægJeg har mat A i gymnasiet. Og mit spørgsmål til jer er, til min mundtlige eksamen, kan jeg så kommme op i alle beviserne indenfor pensum !?. Og Hvad synes i er den bedste måde at øve sig til matematik mundtlig ?På forhånd tak -
Sælger voyage200 lommeregner
ForumindlægHej derude! Da jeg har opgraderet mit matematik fra B til A, og dermed gået over til TI n'spire CAS har jeg en TI voyage 200 lommeregner i overskud.. Jeg sælger for 1000 kroner. -
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
Statskundskab
ForumindlægHej alle. Jeg har besluttet mig for at læse statskundskab på uni, efter min gymnasiale uddannelse. Jeg kan næsten ikke vente, og har besluttet mig for at købe nogle bøger indenfor emnet. Nogen der kan anbefale noget? Mit faglige niveau er langt fra på universitets niveau, jeg skal nok have noget... -
Anvendelse
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP en af punkterne under min problemformulering lyder således: Diskuter på grundlag af konkrete eksempler hvordan matematikken fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets europæiske samfund? Har virkelig prøvet og finde noget om det på nettet men kan ikke der står kun... -
HF eller STX ??
ForumindlægHej derude! Jeg er i en situation nu hvor jeg skal beslutte om jeg vil tage HF eller STX efter sommerferien. Jeg er virkelig usikker og ved ikke hvilken en jeg skal tage. Det er sådan at jeg faktisk er optaget på STX nu men kan først begynde i august. Jeg har været i udlandet i de sidste ... -
Need help
ForumindlægHej alle sammen... Er der ikke nogle der vil være en sveske og hjælpe mig med denne opgave på forhånd tak??? Lyder sådan her: Indeholdet af eddikesyre CH3COOH i et afkalkningsmiddel bestemmes ved en titrering med natriumhydroxid NAOH. En prøve på 10,0 g afkalkningsmidlet opløses i vand i en kolbe... -
Hjælp! hvilke fag er bedst?
ForumindlægHej allesammen. I denne uge skal jeg skrive en NV (naturvidenskabeligt grundforløb) rapport, hvor vi har om klimaforandringer. Jeg har faget biologi og skal vælge et fag mere, men er MEGET i tvivl om jeg skal vælge naturgeografi, fysik eller kemi. Hvad synes i ville være bedst? Vi har haft lidt... -
Portefølje-eksamen
ForumindlægHej.. Jeg er en første årselev på htx. På fredag skal jeg op til eksamen i portefølje. Vi har alle i min klasse skrevet en evakuere om 4 til 8 rapporter, som vi selv har skrevet. Angående eksamen har vi kun fået at vide, at vi skal snakke om opgaverne, som vi har valgt at have med i porteføljen... -
Babylonernes multiplikation
ForumindlægHeyy venlige mennesker :) Er der nogen der ved, hvordan babylonerne gangede? Jeg kender godt de to formler, men mit spørgsmål går især på, hvordan dette hænger sammen med kvadrattabellerne? Hvornår brugte de kvadrattabellerne? Skal op til eksamen her om et par dage, så er taknemmelig for enhver... -
MatA eksamen-Odense hjælp
ForumindlægHej Jeg har en mundtlig eksamen i matematik d. 14 august og vil i den forbindelse høre, om der er nogen derude...helst fra odense, som jeg kan hyre nogle timer for at sikre mig, at jeg kan mit stof.Det skal være nok til at bestå..og forhåbentlig også lidt derover. Alternativt, kan det også gør... -
Reducering
ForumindlægHej jeg har glemt de grunlæggende matematik regneregler: hvordan reducere jeg: (2*x-1)^2 Gerne med en regne regel til :) god dag -
Bestem vektorkoordinater
ForumindlægHalløj (: Jeg er ikke ret god til matematik og jeg vil gerne have hjælp til denne opgave som handler om vektorer i planet. Vektor a er parallel med en ret linje, der er givet ved ligningen; y = 4/3*x + 6 Bestem vektorkoordinaterne til vektor a Nogen der kan hjælpe med at give et hi... -
vektor regning - vinkler og areal
Forumindlæghej er der måske nogen der gider at hjælpe mig med den vedhæftede opgave? det er en opgave om vinkler og arealer! Tak på forhånd :) -
diff regning
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for hjælp med følgende spørgsmål, håber nogen kan hjælpe. -forklar hvad det vil sige at en funktion er differentiabel, inddrag begreberne sekant, tangent og grænseværdi. - redegør for at (x^2)'=2x -
Rekursionsligninger "Newtons Metode"
ForumindlægHej derude, jeg har fået følgende opgave for, som jeg ikke lige kan gennemskue, er der en der kan hjælpe mig? Opgaven kan ses i filer Mvh En HTX studerende -
(DP) Min ven Hilbert
ForumindlægForleden dag skulle jeg mødes med den store matematiker David Hilbert. Jeg skulle overnatte på hans hotel: Hilberts Hotel. Dette hotel har uendelig mange værelser (aleph 0). Men alle værelserne var låste ! Hilbert vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han gav mig uendelig mange tilfældige nøgler. En... -
Differentialregning
ForumindlægNogle matematik genier der kan hjælpe med denne opgave?:)
