Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 17501 til 17520 af 39512
-
Hjælp til at klage over en skriftlig eksamenkarakter
ForumindlægHej. Igår blev jeg opfordret af min engelsk lærer, at klage over en engelsk skrifltg eksamenkarakter. Har fået -3 som ifølge min lærer lå til 02. Censoren havde desværre det sidste ord, derfor kunne min lærer ikke gøre noget ved. Det er bare virkelig nederern, da det trækker min gennemnsit ned, ... -
supplering engelsk a
Forumindlæghej. hvis man vælger af supplere engelsk A skal man så både op skriftlig og mundtlig? -
Sig op fra arbejde
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige et spørgsmål der handler om mit fritidsjob. Hvis man skal sige op fra et fritidsjob i et supermarked. Hvad kræver det? Mundtligt opsigelse eller skriftlig? -
Konstruktion af 3D-figur af et omdrejningslegeme drejet 360 grader, maple
ForumindlægHej alle! Jeg har lige løst nedenstående opgave: En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-10x+30. Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligningen x=10 afgrænser i 1. kvadrant en punktmængde, M. a) Bestem arealet af M B) Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme der fremkommer når M dreje... -
Blodtyper: nedarvningsmønster
ForumindlægHej. :) I biologi skal jeg skrive om blodtypernes nedarvningsmønstre. Jeg har læst i min biologi bog og på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes forklarer det, i hvert fald ikke noget jeg lige forstår. Så hvis der er nogen der kan forklare det, så det er nogenlunde nemt ... -
RELIGION HJÆLP - SSO - MOD BETALING
ForumindlægHej! Jeg skal lave SSO i næste uge. Emnet er Islam, og jeg skal gå i dybden med fredagsbønnen i Islam. Derefter skal det perspektiveres til det kristne (helligdagen, søndag) Da jeg har en super super nederen periode(dødsfald), og ikke vil gå glip af at lave min SSO, søger jeg en der er rigtig ... -
Hjælp til oversættelse af sætninger!
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med at oversætte to sætninger fra dansk til spansk, og håber der er nogen som kan hjælpe mig. Sætning hedder: Ifølge en rapport fra Københavns Universitet værdsætter vi danskere kongehusets folkelighed. Det danske monarki er verdensældste, og vi skal bevare det, k... -
den kroniske uskyld
Forumindlæger der en anden der har skrevet en dansk opgave om den kroniske uskyld af Klaus Rifbjerg her? -
STX eller HF
ForumindlægHej Jeg går i 1.g på STX. Er blevet i tvivl om det er noget for mig, så har tænkt på at skifte til HF. Grunden til jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, er fordi jeg ingen ide har om hvad jeg vil være. Det var også derfor jeg valgte STX fordi man så vil være bedre stillet med den. For en HF k... -
Hjælp! Har brug for en til at rette min dansk stil.
ForumindlægHej. Er der nogen som kan rette min dansk stil? Jeg er en 15 årig pige som har det ret svært med dansk. Vi har en essay for og den skal være helt fejlfrit! Men som sagt er jeg dårlig til det sproglige og grammatik. Jeg får altid 4 eller 7 i dansk, og for at gøre mine forældre stolte vil jeg hav... -
andengradspolynom eller Andengradsligning??
ForumindlægHej jeg skal regne denne ligning men ved ikke om det er en andengradspolynom eller andengradsligning?? Tak påforhånd:) -
Ligningsystem
ForumindlægEt parallelogram har en omkreds på 45cm. Den ene side kaldes for x og den anden side kaldes for y. Siden y er fire gange så lang som siden x. Hvor lang er siden x og siden y i parallelogrammet? -
Differensligninger
ForumindlægJeg overvejer nu at skrive SSO om differensligninger (og ja jeg mener DIFFERENSligninger - og ikke differentialligninger!) Men jeg er lidt i tvivl har differensligninger noget med taylorrækker (eller taylorpolynomier eller hvad man nu ønsker at kalde dem) at gøre?Er der desuden nogen der kender t... -
Old-style tal
ForumindlægHvordan ændrer jeg tallene i LaTeX til old-style? Det skal både være i selve teksten, sidehoved- og fod, i matematik-mode og i labels (med mere) -- altså samtlige tal i hele dokumentet skal være med old-style.Jeg har prøvet med\enewcommand{0}{\\oldstylenums{0}}\enewcommand{1}{\\oldstylenums{1}}.... -
projektion
ForumindlægHéeej jeg har brug for en forklaring omkring projektion. det er et nyt emne vi har i matematik og jeg forstår det ikke rigtigt. jeg har forstået at det er en vektor vinkelret på en linje. men hvordan er formlen for det og hvad skal jeg ellers bruge ? - vi bliver afhørt af vores lærer så jeg ha... -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
Eksamens karakterer
ForumindlægHej, skal jo snart til eksamener og ligger og regner løs på hvad det minimum er jeg skal have for at bestå :) Men har lige nogle spørgsmpl: 1) Idræt, musik og billedkunst hvordan er det dét tæller? 2) Har skriftlig matematik på A-niveau, så jeg skal jo til skriftlig eksamen i det her om ikke s... -
Råd - mat?
ForumindlægOm en uge har jeg prøve i matematik, og emnet er diff.regning, som jeg har utroligt svært ved. Jeg kan simpelthen ikke tænke logisk, og meget af det kræver at man bare tænker logisk. Hmm.. Er der nogen, der har nogle gode råd inden for dette emne. Nogle ting, der er vigtige at huske? Er der mås... -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
Potensfunktion - b ?????
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen her på tirsdag, og jeg har et lille problem mht. at forklare betydningen af de indgående konstanter i en potensfunktioner. Jeg har styr på konstanten a's betydning, men hvilken betydning har b? en potensfunktion skærer jo ikke y-aksen... HJÆLP!!!
