Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17501 til 17520 af 153151
-
Arabisk, persisk og hebraisk
ForumindlægEr der andre end mig, der har ansøgt på et af de tre studier på Københavns Universitet med start 1.sep? -
Helle Helle "En stol for lidt"
ForumindlægHar lige vaeret til proeveeksamen i Dansk Self-taught (IB). Jeg kom op i en novelle af Helle Helle. Mit spoergsmål er bare, hvad mener i om årsagerne til, at kvinden forlader huset? Er det fordi hun virkelig forlader ham? Eller skal hun blot ud for at hente den sidste stol? Fra forrige afsnit to... -
STORE opg. (3g)
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive den STORE årsopgave i fysik eller måske matematik og kunne derfor godt tænke mig at vide hvad andre herinde har skrevet om, så jeg måske kan få noget inspiration. (Jeg ved at det er LIDT tidligt at tænke det nu!!!, men hvad kan jeg sige? :jeg vil gerne være i god tid) -
Wikipedias troværdighed?
ForumindlægHejNu har jeg i lang tid brugt Wikipedia, som jeg synes virker helt fint, men min lærer mener, at den ikke er troværdig, da den er skrevet af privatpersoner, som let kan have en farvet mening.Indtil videre har jeg ikke haft nogle problemer med den, men det er selvfølgelig lidt svært at afgøre, hv... -
A-fag
Forumindlægjeg skal snart til at vælge fag, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Problemet er lidt at jeg allerede nu har 4 A-fag, dansk, historie, mat, og spansk. på den ene side ville jeg rigtig gerne have engelsk A men ved ikke om det bliver for meget med 5 A-fag. Nogen der kan sige om de A-fag jeg h... -
Præsentation af kortfilm
ForumindlægJeg har sat og undret mig lidt over det men der kommer ikke noget op i hovedet så tænkte folk herinde kunne hjælpe med at forklare på en bedre måde Præsentér jeres kortfilm for klassen. Begrund fagligt, hvorfor I synes, den er god. Det er ikke nok at sige, at den er sjov eller fed. I skal finde... -
Det Forsømte Forår
ForumindlægJa, jeg sidder og sysler med bogen i dansk. Problemet er, at jeg skal til at lave en aktantmodel over bogen, men kan sgu ikke finde ud af hvem der er modtager og subjekt. Der er jo ingen decideret hovedrolle i historien. \n\nTil dem der har glemt hvad skidtet er: http://scoop.mb.dk/aktantmodel.h... -
Influenzavirus' opbygning?
ForumindlægHej jeg sidder her og laver SRP. Jeg skriver om den spanske syge i fagene biologi A og historie A. I min problemformulering får jeg af vide: Redegør for influenzavirus' opbygning. Nogen der kan hjælpe mig lidt, er gået lidt i stå. Giv gerne nogle links eller længere forklaringer der er til a... -
angående omfanget af siderne i srp
ForumindlægHey allesammen! har et spørgsmål vedrørende omfanget af de taksonomiske nivauer i min SRP om apartheid min opgaveformulering er følgende: Redegør for relevante træk i udviklingen af apartheidsystemet i Sydafrika. Undersøg mål og milder i ANC's kamp mod apartheid, og give i de... -
Erfaringer vedr. mat?
ForumindlægHej, På vejne af min kæreste, har jeg et spørgsmål nedenfor, som vi håber nogle kunne komme med lidt input til: "Jeg sidder i en situation hvor det er tid til at vælge SRP fag samt emner. Jeg har længe overvejet hvordan og hvorledes, og har fundet ud af jeg egentlig godt kunne tænke mig at... -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve... -
Isabel Allende
ForumindlægHej Jeg skal skrive SSO om Isabel Allendes tekster "det indbildte palads/el palacio imagionado" og "dommerens kone/la mujer del juez", med særligt fokus på hvordan den magiske realisme kommer til udtryk i disse to tekster. Så ville lige høre om der var nogle der evt havde haf... -
Markedsanalyse
ForumindlægHej Alle fælles studerende. Jeg skal mit SRP (studieretningsprojekt som før hed SSO) lave en markedsanalyse for Fisk i KIna. Altså om hvilke forhold der skal tages højte for hvis en vestlig fiskeproduktion skal eksporterer til Kina, og hvilke forhold de skal have for øje. Jeg skal tage udgangs... -
Kaosteori
ForumindlægHej! Jeg har tænkt mig at skrive SSO i fysik om klassisk kaosteori, så jeg tænkte om du/I eventuelt kender nogle bøger, som er gode at læse? Jeg allerede læst "Kaos: en ny videnskabs tilbliven" af James Gleick. -
romantik og gotik
ForumindlægHej,Nogen der kan give mig en kort definition på romantikken og gotikken, og hvad de har tilfælles?Jeg er ved at blive sindssyg, for jeg forstår der ikke helt... Skal bruge til en stiltræksbestemmelse (hvad der er noget der hedder det?) til min sso (Frankenstein), så håber nogen kan hjælpe?mvhBlu... -
Forslag til emner og fagkombinationer
ForumindlægHej jeg skal have valgt fag til min SRP inden fredag. Det vil sige, at jeg ikke behøve at have valgt et emne endnu. Dog er det smart at have en idé om, hvilket emne man kan knytte til sin fagkombination. Derfor spørger jeg, om I kender nogle spændende emner til fagene Matematik, kemi, fysik... -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Gennemlæsning
ForumindlægJeg har skrevet i biologi og historie, med biologi som hovedfag, og eftersom min mor er arb.løs, min far håndværker, min kæreste controller og mine venner selv skriver, så har jeg ikke rigtig nogen der er egnet til at gennemlæse min opgave. Jeg sidder lidt i saksen og jeg kan ikke beskrive hvor t... -
Hvordan gik det - 2006??
ForumindlægNå.. nu er eksamenstiden 2006 sat igang! Hvordan er det gået?
