Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17521 til 17540 af 119569
-
gode gymnasier i kbh ...
Forumindlæghej :) jeg går i 9.klasse bor i kbh, og skal vælge et gymnasium (stx). men de skal have en linje med matematik på c niveau. hvilket skal jeg vælge? nogle gode forslag? :) på forhånd taak ;) -
Andengradspolynomier og uligheder
Forumindlæghej guys. Jeg skal til matematik eksamen i 1.g på STX, og på en af mine dispositioner står der at jeg skal forklare hvornår man kan bruge et andengradspolynomium og en andengradsulighed i den virkelig verden. er der nogen der har en idé til det? -
Kan man blive fritaget fra eksamen - naturfag C
ForumindlægHej alle, Er der nogen her der ved om man kan blive fritaget fra naturfagseksamen på C-niveau på en erhvervsuddannelse, hvis man har haft biologi C, matematik C og fysik C på STX? Tak på forhånd -
Terminsprøve skr. fremstilling dansk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg have terminsprøve i dansk, altså skriftelig fremstilling, og jeg er lidt i tvivl om hvilke hjælpemidler der er tiladt udover den sædvanlige retskrivningsordbog. Jeg har en masse gode bøger jeg godt vil have med. Og og og må man have noter med? Takker herfra og fortsat... -
Matematisk model
ForumindlægHej..nogen som lige vil hjælpe mig lidt Opgave 5.007 side 28 http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Det drejer sig om b) Ville finde funktionen for potensudviklingen. Bruger en graflommeregner, men den vil ikke regne værdierne for a og b ud. Ville mene at (... -
reducering
Forumindlæghej jeg er lige begyndt på matematik på b niveau som enkeltfag hvor det egentlig går fint nok. her er problemet så. da det er et stykke tid siden jeg sidst har haft matematik kan jeg ikke så godt huske hvordan man reducere så tænkte om der er nogen der kunne løse disse 3 reduceringer og fortælle ... -
Please hjælp :)
ForumindlægHej, jeg har lige været op i den skriftlige Mat A, og jeg må indrømme at jeg nok kunne have gjort det meget bedre.. Men jeg er i en meget special sittiuation.. Jeg har aldrig haft Mat b eller c. I hf ved jeg, at man ikke behøver at vælge og have mat a i sit gennemsnit og bruge mat b, fordi mat ... -
Til superstudenterne - fremtidsplaner?
ForumindlægSom det fremgår af en tidligere debat så er utroligt mange herinde stræbere og/eller inteligente hvilket resultere i snit på et pænt stykke over 10 for en del af jer.Jeg tænkte bare på hvad i ville bruge jeres snit til?Vil i på Harvard?Læse medicin ved AU eller Københavns?Matematik?Humanistisk???... -
opgave 5
Forumindlægjeg har et spørgsmål se vedhæft jeg har kun et spørgsmål til b -
platons 8. bog
Forumindlæger der nogen der har noter til platons 8. bog staten -
Eksamensopgave
ForumindlægHer er en eksamensopgave samt noterne til dette kursus. Hvordan løses opgaverne? -
Eksamen VIGTIGT!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal snart op til skriftlig matematik, og vil gerne træne mine matematikfærdigheder som ved eksamen. Jeg har brug for nogle eksamenssæt, men uvm.dk har åbenbart fjernet dem fra deres side. Hvis nogen ligger inde med de elektroniske versioner fra og med 2012, ville det være en sto... -
lille opgave uden hjælpemidler
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp og vejledning til denne lille opgave (fra: Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - B niveau - opg. 1.003) Den lyder: omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 jeg har fået et tip om der skulle bruges kvateratsætninger... men sys ikke helt jeg kan få ... -
Mat C Udfordrende opgaver??..
ForumindlægHej. Ville lige høre om der er en der vil udpege nogle opgaver i bogen " MAT C" (mener det er navnet). Helst nogle udfordrende hvor man skal tænke lidt mere end andre. Håber i vil hjælpe mig, da jeg synes matematikken er for nem lige i &#... -
Mat- ekstra kurser
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har hørt man kan gå til nogle ekstra kurser i alle fag, hvor man så på samme måde, som i skolen, går i en klasse, med andre frivillige elever, som gerne vil have mere matematik, men samtidig kommer man op til en eksamen og får desuden lagt nogle "point" til sit s... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej :) mine lærer syntes ikke jeg skal tage på gymnasie efter 9 klasse..så jeg skal igennem en optagelsesprøve. ville lige spørg dem der har været gennem en optagelsesprøve hvordan er det? -
Effekt
ForumindlægJeg har kigget på denne opgave godt og vel en time, og jeg kan ikke løse den, er der en, som vil give mig en hjælpende hånd med den? Opgaven er: Til fremstilling af blyhagl blev flydende bly båret op i tårnet i spande. Hver spand indeholdt 5,0 L flydende bly. Densitet af flydende bly: 10,21 g/c... -
Kort translation
ForumindlægHej. Jeg har fået denne halvkorte dansk - engelsk oversættelse for, hvor der er nogle ord jeg er lidt usikre på hvorvidt jeg har oversat korrekt eller ej. Så håber der er nogen, der kan hjælpe. _________________________ Nordirland Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som bor... -
Brug for hjælp asap!!!
ForumindlægHeyo, jeg har vildt meget brug for hjælp til en matematik opgave. Der er et billede linket til som forklarer det hele. :D Værdsætter al hjælp!!!! https://gyazo.com/139b8ed122b5dd5868fdbefa4867bc68 -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej. Hvad må man egentlig medbringe til FSA mundtlig dansk? På forhånd tak
