Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17521 til 17540 af 20599
-
Lærer og billedkunstlærer?
ForumindlægHej alle Jeg har længe været interesseret i folkeskolelærer-uddannelsen, og er i pt mere interesseret end jeg før har været. Jeg er stærk i fagene engelsk og samfundsfag. Derudover er jeg interesseret i billedkunst, og havde det på C-niveau i 1.G, men kunne ikke opgradere til B-niveau, da vi s... -
Har brug for noget hjælp
ForumindlægHej, jeg har gået på ungdsomsskole hele 7-8-9 uden naturfags emner eller kultur og samfund. Skal begynde på hf efter sommerferien, derfor ville det være mega fedt hvis nogen kunne smide et par links til hjælpsomme hjemmesider hvor jeg kan lære kemi c, fysik c, geografi c, historie b, religion c... -
Er 1g elev og er ekstremt forvirret over hvilke eksamener man skal op til og hvornår osv.
ForumindlægHey alle, er en 1g elev fra HTX der er forvirret over hvornår man egentlig skal op til de forskellige eksamener. Ved allerede nu at jeg enten skal op til Bio, samfundsfag eller Kom/it til mundtlig prøve. Kan det virkelig passe at det er det? Så ingen mat prøver (har på A niveau) ingen dansk no no... -
opfind din egen ideologi
ForumindlægHej Er der en som er sød at hjælpe mig med denne her samfundsfags opg. Opgaven er delt ind i 3 og lyder sådan her 1) du skal lave en beskrivelse af, hvordan samfundet er nu. Hvem har magten? Hvem bestemmer? Hvad er uretfærdigt? 2) du skal beskrive hvordan samfundet bør se ud i fremtiden. Hvem ... -
Dokumentationsopgave
ForumindlægHej Jeg skal lave en dokumentationsopgave i samfundsfag, hvor jeg skal flette 3 delområder sammen og køre en rød tråd i gennem opgaven (afsluttende opgave). Jeg har ingen anelse om hvilket emne jeg skal vælge - har tænkt "Det nationale og internationale Danmark", men det er måske ikke ... -
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
SSO HJÆLP!
ForumindlægJeg skriver i samfundsfag i SSO og har fattigdom og social arv som overskrift. Jeg har et underpunkt som lyder: kan man arve fattigdom fra sine forældre? Men jeg kan ikke rigtig finde nogen kilder på nettet som jeg kan bruge til at besvare mit spørgsmål.... Så mit spørgsmål lyder: Er der nogen... -
Mat på b?
ForumindlægHej, Når jeg skal starte på gymnasiet har jeg tænkt mig at tage denne studieretning: fransk a, engelsk a, psykologi b og samfundsfag b. Derudover skal man vælge et naturvidenskabeligt fag på b niveau. Jeg har tænkt mig at vælge matematik. Mit spørgsmål lyder: For at komme ind på økonomi-studiet... -
GOF og uafhængighedstest
ForumindlægJeg er ved at skrive SRO i matematik/samfundsfag. Det første jeg skal gøre er, at redegøre for chi-i-anden tests. Det er jeg færdig med. Men så sagde min lærer, at hvis jeg var skarp, kunne jeg bevise at disse to tests var det samme. Nu har jeg prøvet, men får ikke de samme forventede værdier v... -
Analyse af unges anvendelse af sociale medier i Danmark
ForumindlægHej, jeg er igang med min SSO i Samfundsfag B om identitetsdannelse og mit analyserende spørgsmål lyder: Analyser unges anvendelse af sociale medier i Danmark, samt hvordan den øgede anvendelse af sociale medier påvirker de unges identitetsdannelse. Jeg har ledt efter statistikker, artikler os... -
Klage over unfair karakter?
ForumindlægHejsa :) Jeg har lige fået mundtlig karakterer i dag, og jeg er godt nok blevet chokeret. Jeg har lige skiftet skole efter ferien, så det er selvfølgelig svært for lærerne at give mig dækkende karakterer. Jeg har ALTID kun fået 10 og 12 (eneklt ondsvagt 4 tal i samfundsfag?), og har altid delt... -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
“Det svære demokrati”
ForumindlægHejsa. I historie skal vi have om “det svære demokrati”, dertil lyder et spørgsmål således: Hvad forstår du ved begrebet “demokrati”? Her kommer jeg en anelse i tvivl, da jeg i samfundsfag (c-niveau) også har om demokrati, hvor vi særligt snakker om politik samt de forskellige styreformer etc. ... -
Senere uddannelse
ForumindlægHej Alle Jeg er i øjeblikket igang med at uddanne mig til Socialrådgiver, men jeg har hen ad vejen indset, at jeg også har en stor interesse i at blive gymnasielærer. Jeg er derfor nysgerrig på, hvordan reglerne er i forhold til, hvis man vil tage en ny uddannelse. Ville jeg fx godt kunne arbejd... -
Ideologier og Partipolitik
ForumindlægJeg er ved at lave eksamen i 9.klasse i samfundsfag under emnet ideologier og partipolitk. Herunder har jeg valgt at fokusere på de tre hoved ideolgoier og hvordan vi ser dem i moderne politik. Som produkt laver jeg et venndiagram med socialismen,liberalismen og konservatismen, vil i mene at k... -
Erstatte idræt med kemi B
ForumindlægHej, Jeg går på samfundsfag- og engelsklinjen, og jeg vil høre, om det er muligt at hæve kemi fra C til B i 3.g og erstatte idræt med kemi B. Jeg planlægger at vælge valgfagene matematik A og fysik B, men har brug for kemi B for at opfylde adgangskravene til tandlægestudiet. Er det muligt at lave... -
Socialdemokratiet og DF's stemmeadfærd i folketinget
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og skriver studieretningsopgave i Samfundsfag om folketingsvalget her i 2019 Jeg har fået et spørgsmål der lyder: Analyser SD's og DF's stemmeadfærd i folketinget. Hvad ligger der i ordet stemmeadfærd? Er det hvordan de to partier forholder sig til politiske emne så... -
Kanslergadeforliget hjælp til konklusion og evt. arbejdsspørgsmål
ForumindlægHej! Nogle venner og jeg skal til eksamen i samfundsfag. Jeg tænkte at der måske kunne være noget hjælp at finde her på studieportalen. Jeg vil gerne høre om i har nogle ideer til en konklusion på problemformuleringen nedenfor, og evt. nogle arbejdsspørgsmål. Problemformulering: Hvilken indf... -
hvad skal jeg gøre ift. valg af linje
ForumindlægDette er et mere personligt sprøgsmål. Skal starte på STX 2020, og er næsten sikker på hvilken linje jeg gerne vil have. Vil super gerne have Biologi A og Kemi B, men jeg er bange for at ved at vælge den linje vil jeg komme i en klasse, der ikke helt er mine typer. Skal jeg bare springe ud i de... -
Skift af gymnasie efter grundforløb
ForumindlægJeg har haft dette dilemma omkring om jeg burde skifte gymnasie fordi jeg ikke føler at jeg ikke ville kunne se mig selv gå på mit nuværende gymnasium. Jeg vil virkelig gerne vide om det er muligt at skifte gymnasie EFTER man er kommet ind i ens rigtige klasse (Altså efter grundforløbsklasserne) ...
