Eksamensforberedelse

Er 1g elev og er ekstremt forvirret over hvilke eksamener man skal op til og hvornår osv.

18. april 2022 af NoCap - Niveau: C-niveau
Hey alle, er en 1g elev fra HTX der er forvirret over hvornår man egentlig skal op til de forskellige eksamener. Ved allerede nu at jeg enten skal op til Bio, samfundsfag eller Kom/it til mundtlig prøve. Kan det virkelig passe at det er det? Så ingen mat prøver (har på A niveau) ingen dansk no nothing. Ikke en eneste skriftlig prøve eller tager jeg fejl? Afslutter ikke andet end de 3 førnævnte fag men er stadig skide forvirret. Det virker bare som lidt.

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. april 2022 af ringstedLC

Helt underligt, men oplivende at høre fra en elev, der gerne vil have flere eksamner. Der er jo ellers så meget om "ingen karakterer", "ingen lektier" og "uha-det-er-er-så-hårdt".

Det lyder da meget rigtigt. De afsluttede fag kan du selvsagt komme op i, mens de fag som du fortsætter i 2.- og 3. G venter til senere.

Når det er sagt, så kan fx din matematiklærer godt finde på, at stikke Jer et gammelt eksamenssæt evt. med nogle opgaver fjernet. Bare sådan for at lade Jer prøve, hvordan det er og selvfølgelig vurdere jeres præstation.

Hvis du orker at bruge helligdagen i morgen på at besøge uvm.dk, kan du måske blive mindre forvirret. Ellers spørg dine lærere/studievejleder.


Svar #2
18. april 2022 af NoCap

#1
Helt underligt, men oplivende at høre fra en elev, der gerne vil have flere eksamner. Der er jo ellers så meget om "ingen karakterer", "ingen lektier" og "uha-det-er-er-så-hårdt".

Det lyder da meget rigtigt. De afsluttede fag kan du selvsagt komme op i, mens de fag som du fortsætter i 2.- og 3. G venter til senere.

Når det er sagt, så kan fx din matematiklærer godt finde på, at stikke Jer et gammelt eksamenssæt evt. med nogle opgaver fjernet. Bare sådan for at lade Jer prøve, hvordan det er og selvfølgelig vurdere jeres præstation.

Hvis du orker at bruge helligdagen i morgen på at besøge uvm.dk, kan du måske blive mindre forvirret. Ellers spørg dine lærere/studievejleder.

Tja vel det var nu ikke fordi jeg havde lyst til flere eksamener haha, det lyder bare røv nemt i forhold til det man har fået at vide. Men jo skal sgu nok lige få taget et kig på det der og mange tak for det hurtige svar

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. april 2022 af ringstedLC

#2 
Hvis du orker at bruge helligdagen i morgen på at besøge uvm.dk, kan du måske blive mindre forvirret. Ellers spørg dine lærere/studievejleder.

Tja vel det var nu ikke fordi jeg havde lyst til flere eksamener haha, det lyder bare røv nemt i forhold til det man har fået at vide. Men jo skal sgu nok lige få taget et kig på det der og mange tak for det hurtige svar

Selv tak.

Vedr. brug af "Citér" funktionen: Hvis man flytter cursoren "rigtigt" ud af citatfeltet og så skriver sit svar/spørgsmål, bliver det mere overskueligt.


Skriv et svar til: Er 1g elev og er ekstremt forvirret over hvilke eksamener man skal op til og hvornår osv.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.