Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17541 til 17560 af 117955
-
Matematik på C-n trækker snit mega ned! det jo for dumt?!!
Forumindlægjeg har haft matematik på C sidste år og fik 10, 10 men har fundet ud af i år at det i mit snit, kommer til at tælle som 5, 5 så det trækker jo mit snit sygt meget ned. og forstår ikke hvorfor jeg skal straffes :P også på B skal man trække 25% fra og kun på A forbliver karakteren den man har fået... -
Kan man ændre valgfag i 3g????
ForumindlægJeg har valgt matematik på A niveau og skal have mat på a efter ferien. dog fortryder jeg det og ønsker jeg valgte engelsk a i stedet for mat a. jeg ved godt at man normalt ikke kan ændre valgfag, men i mit tilfælde var mat alligevel ikke et af eksamenerne dem der valgte mat på b niveau skulle op... -
Eksponentielle og Potens funktion(haster)
Forumindlæghej jeg skal til mundtlig eksamen på fredag og jeg har svært ved at bevise de to formler Eksponentielle (y = b * a^x) og Potens funktion(y = b * x^a) håber i kan hjælpe :-) -
faktoriser og cirklensligning
Forumindlæger ved at læse til skriftlig eksamen til i morgen:S og har lige nogle problemet:hvad menes der med Faktoriser:ved fx: 2^2x+3x-10og så har jeg regnet en opgave med cirklens ligning, som jeg lige vel se om den er rigtig:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinat... -
Snit for medicin?
ForumindlægSidste år var gennemsnitet for at komme ind på medicin 9,6. Er der nogen der ved noget om, svenskernes krav er blevet skærpet, eller om de kommer ind på samme vilkår. Det kunne nemlig være nice, hvis gennemsnittet faldt! -
Bevis til logistisk vækst!
ForumindlægHej!Jeg sidder og sveder over beviset for den logistiske ligning: dy/dx = y(b-ay) (1)Beviset blir kun gennemført i det tilfælde hvor 0 Det starter med en analyse af problemet, og ender så ud med følgende udtryk:f(x) = (b/a) / (1+k*e^-bx) (2)og så skriver de: "hermed er analysen slut. Den vis... -
Mat termin i morgen, uden hjælpemidl.
ForumindlægHej!Skal som så mange andre vel op i morgen ... sidder lidt og kigger formler på formel.dk .. skal jo gerne kunne lidt af simple i hovedet!Nogle der har nogle erfaringer, anbefalinger? -
skal til danskeksamen på torsdag please hjælp
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med analysere "historien om en moder" -
Verdenssprog- og psykologilinjen???
ForumindlægHeeej Jeg skal efter sommerferien starte på gymnasiet og vil gerne høre mere om specielt denne her studieretning, hvis nogen af jer kender til den? Fx: Hvordan er undervisningen? Er niveauet svært? Får man mange afleveringer og lektier for? Og så generelt om selve linjen hvis i har mere at ... -
AT - Freud
ForumindlægJeg ville rigtig gerne skrve om Freud i AT 2010. Hans psykoanalyse kan vel godt betegnes som videnskabelig. Men hvad kan jeg kombinere det med? Dansk og? Jeg har: Musik a, engelsk a Tysk b, NG b, bio b rel c, fil c, old c, mat c, -
Hjælp til Bevis
ForumindlægHej venner! Jeg er simpelthen totallll lost i beviser (generelt) og så lige det vi har om i skolen lige nu, integralregning. Er der nogen som kan forklare hvordan systemet er for beviser for min lærer er super dårlig til at forklare og jeg fatter intet + eksamen er nær :( på forhånd tak. vh. An... -
Medicinstudiet
ForumindlægHej Jeg er oprindeligt uddannet fængselsfunktionær og bestod i den forbindelse alle mine eksamener med karaktere over 10. Min sidste eksamen bestod jeg med et 13 tal. Jeg er gået i gang med en hf over 3 år. I år har jeg Dansk på A-niveau, engelsk på B-niveau og Samfundsfag på B-niveau og skal til... -
Endorfiner i hjernen
ForumindlægHej mennesker Sidder i skrivendestund og laver 24-timers forberedelse til mundtlig Biologi-B. Sidder og bakser med endorfiner, signalstoffer og belønningssystemet. Er der nogen der ved, hvorledes endorfiner stimulerer belønningscentret? Foregår det gennem blodkarene? - Hvis ja, er endorfiner så... -
særkarakter matematik
ForumindlægHejJeg har på mit studenterbevis (kladden, der blev givet i forbindelse med de skriftlige karakterer) stående "særkarakter i matematik" nederst på siden. Jeg har haft A+, så jeg går ud fra, det har noget at gøre med det. Men hvorfor står der kun de skriftlige karakterer?MvhJonathan -
Karaktergennemsnit?
ForumindlægHej alle. Nu har jeg snakket med ret mange efterhånden, og der er meget stor uenighed om, hvorvidt de fag, man ikke kommer op i, bliver direkte overført som en eksamenskarakter. Så mit spørgsmål er vel bare: gør de det? For inde på Lectio, kan jeg se, at der står Kemi C, vægt : 1 .. Og jeg ska... -
SRP: Forelskelse! Hjerne + hormoner
ForumindlægHej derude :) Jeg er ved at skrive min SRP om forelskelse i dansk og biologi A.. Desværre er jeg støt på problemer, da jeg jeg ikke synes at nogen bøger eller sider på nettet beskriver PRÆCIS hvad der sker når vi får en emotion(følelse) fra det limbiske nervesystem. Kender du en side eller gider ... -
Sandsynlighedsteori
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i mundtlig mat og mangler at lave denne opgave om sandsynligheder opgaven: Antag to hændelser A, B med P(A)=0,3 ; P(B) = 0,4 ; P(A∩B) = 0,1 a) Gengiv hændelserne i et Venn diagram og udled formlen for beregning af komplementær hændelsen P(A-) og beregn denne ... -
Matematik dumpet eller bestået
ForumindlægHej Jeg har været så uheldig idag at være oppe til mundtlig matematik A og fik 00 fordi jeg simpelthen ikke havde styr på de beviser jeg skulle lave. Har også fået de skriftlige eksamen tilbage, hvor jeg fik 02 i Matematik Mit spørgsmål er nu hvor jeg har dumpet Matematik A har jeg så bestået M... -
Blodtype - spørgsmål.
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en opgave vedrørende blodtyper. Spørgsmålet lyder sådan: Hvorfor er det af betydning at kende både modtager og donors blodtype ved en blodtransfusion? Håber i har et svar jeg kan bruge! -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :)
