Generelt

Kan man ændre valgfag i 3g????

03. august 2023 af Hvem1ved

Jeg har valgt matematik på A niveau og skal have mat på a efter ferien. dog fortryder jeg det og ønsker jeg valgte engelsk a i stedet for mat a. jeg ved godt at man normalt ikke kan ændre valgfag, men i mit tilfælde var mat alligevel ikke et af eksamenerne dem der valgte mat på b niveau skulle op i, og jeg har været oppe i tre eksamener i 2.g, to hvis vi ikke tæller engelsk eksamen med. jeg ved ikke om det hjælper på min situation, er der nogle der ved om jeg kan ændre?

(jeg er igang med at spørge rundt, men får hele tiden nye mails jeg skal skrive til, så nu spørger jeg lige her inde imens ((: )


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. august 2023 af peter lind

Jeg ved det ikke konkret, men jeg tvivler. Problemet er, at du forøger dit niveau i engelsk og da du formodentlig har et lavere nu i engelsk fra tidliger tror jeg ikke du kan klare det.

NB du går på HTX, og den uddannelse fandtes ikke i min tid, så jeg kender den ikke.

Spørg på dit gymnasium.


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. august 2023 af Iota

Jeg kan være meget i tvivl om du kan skifte valgfag til engelsk A, når du har været til eksamen i engelsk B (som jeg forstår det?). Du skal nemlig have afsluttet 3 eksamener i slutningen af 2g. Jeg har hørt om nogle der skiftede valgfag i starten af 3g, men det er ikke sikkert at dit gymnasie tillader det. Kontakt dit gymnasie og forhør dig. Det kan være at du er heldig at komme af med matematik A, men det er ikke sikkert at du kan ændre det til engelsk A. Måske der er andre valgfag du også er interesseret i?
Hvis du ikke kan ændre det, så frygt ej. Matematik på A er ikke farligt, og du kan komme ind på mange uddannelser med det på beviset.


Skriv et svar til: Kan man ændre valgfag i 3g????

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.