Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17541 til 17560 af 22496
-
Mundtlig matematik, Stx A
ForumindlægHej Jeg skal op til årsprøve imorgen i mundtlig matematik og jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode noter af disse emner: Vækst: Lineær vækst Eksponentiel vækst Potensiel vækst Trigonometri: Sinus, Cosinus i retvinklede trekanter Cosinusrelationerne Sinusrelationerne Ligninger: Ligninger --... -
Eksamenslæsning
ForumindlægEr så heldig at skulle op i historie til min afsluttende studentereksamen. Er ved at planlægge min læseferie, og kunne godt bruge nogle råd til, hvordan man griber det an, når man skla læse til en historieeksamen ? Har tænkt mig at starte med et emne. Skal man så læse det kronologisk? ELler førs... -
Asymptoter - eksponentielle funktioner?
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser nogle af mine noter, der handler om eksponentielle funktioner. Noget som jeg har skrevet er dette: "Værdimængden: Tæt på x - aldrig negativ. y = altid positiv" Men hvad betyder det helt præcis? Jeg har selv læst mig frem til noget: Når a < 0 < 1, vil ... -
Eksamen!!!!!!
ForumindlægHej kære medstuderende! Jeg står i den forfærdelig situation, at jeg skal op i religion som afsluttende eksamen, og vores lærer er bare en ren dræber!!!! - kunne det tænkes, at der er nogle, der ligger inde med en hel stak fandens gode religionsnoter omkring: kristendom, islam og buddhisme? D... -
Ciceros diskussion af antikkens styreformer
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til old, men blevet lidt forvirret med hensyn til to navne i Ciceros disskussion af antikkens styreformer. Der nævnes både navnet Scipio og Cicero - i mine noter har jeg udtryk det, som om det er samme person - men er det det? Det vil jeg virkelig ... -
Spektroskopi til skriftlig ex.
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til skriftlig kemi standardforsøg, dvs. med spektroskopi. Vi har brugt bogen "Spektroskopi - molekylernes fingeraftryk" i undervisningen, men jeg synes ikke bogen forklarer tingene særligt godt. Er der nogen, der har nogle gode noter, eller ved hvor jeg kan fin... -
Historie eksamen, please hjælp!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op og trække i historie på mandag og skal til eksamen om tirsdagen. Jeg har læst op til vores emner vi havde i 1.g., men jeg kan se, at jeg ikke kan nå at læse alt op. Jeg tænkte på om der er nogle alternativer i stedet for at stresse med at læse i sine historiebøger, h... -
Hjælp til teksten "Ein Haus mit Dach"
ForumindlægJeg har trukket teksten "Ein Haus mit Dach". Jeg er i gang med at analysér teksten, men da det er en meget svær tekst, sidder jeg og tænker over, om det overhovedet er muligt for mig at nå det hele.. Jeg ville lige spørge jer andre om hjælp.. har nogen af jer haft om denne tekst og mås... -
Logaritme
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til en 1.g årsprøve, og vi kan bl.a. trække noget med logartimer. Logartimer er ikke min stærke side, men jeg ved dog lidt om dem. Men jeg synes stadig jeg kunne lidt flere præcise fakta'er om logaritme, så hvis der er nogle der kan fortælle mig mere om logarit... -
Æneiden
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg skal op til oldtidskundskab på mandag som den afsluttende eksamen, og jeg ønsker selvfølgelig at slutte af med stil :) Jeg sidder nu og repeterer, læser noter og kigger lidt på teksterne fra pensum. Et emne som vakker lidt problem er den romerske fortæll... -
Varme - termisk energi
ForumindlægJeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad forskellen mellem varme og termisk energi er. Jeg har skrevet nogle notater, men jeg kan ikke rigtig forstå dem. Her er mine noter: ΔEterm=A+Q A=arbejde, Q=varme Ser bort for arbejde, er Eterm = Q - Det er især her, at jeg er gået af. Varme = ... -
Øjnenes betydning i Ødipus
ForumindlægJeg prøver at formulere nogle noter til øjnenes/synets betydning i Ødipus. Noget i stil med: Ødipus kan se, men han ser ikke sandheden. Teiresias (den blinde spåmand) kan ikke se, men dog ser han alligevel sandheden. Da Ødipus ser sandheden, stikker han sine øjne ud. Så selvom han er fysisk blin... -
Dansk eksamen/årsprøve (ny reform)
ForumindlægHej alle. Jeg skal på onsdag op til en mundtlig dansk årsprøve, og er meget i vildrede. Vores lærer har valgt at vi kun kan komme op i kendte tekster, hvilket er meget rart, dog utrolig meget man skal nå at læse op på, og meget man gerne skal have gode noter til, hvilket jeg ikke har til det hel... -
Kemiske reaktioner
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder heg og prøver at få styr på mine noter, skal op i en samlet mundtlig bio, geo og kemi eksamen (ny HF-reform). Der er noget jeg ikke lige forstår, der står en sætning i min bog jeg har puslet lidt over. "Både grundstoffer og kemiske forbindelser kan findes som rene... -
En sætning Oversættelse
ForumindlægHvordan oversætter man dette til dansk; Racalling a time when i had had a staff of seventeen under me, and knowing how not so long ago a staff og 28 had been employed here at Darlington Hall, the idea of devising a staff plan by which the same house would be run on a staff of four seemed, to say... -
Klassisk analyse
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen på A, 3g. om 4 dage, og gennemgangen af klassisk musik ligger langt tilbage og mine noter er ikke spor udførlige (+ jeg har ingen bøger til det område). Jeg håber der er nogen der vil give mig en hjælpende hånd, med begreber og diffinationer osv.. Fx. overledning? ep... -
Sælger Kemi 2000 A niveau 2, B niveau og C niveau
ForumindlægSælger disse 3 kemibøger: Mygind Helge, Kemi 2000 C niveau - ISBN 87-559-0992-2 Mygin Helge, Kemi 2000 B niveau - ISBN 87-559-0998-1 Mygind Helge, Kemi 2000 A niveau 2 - ISBN 87-559-1021-1 Alle bøger er helt som nye + de er hardbacks. Der er ingen noter eller krøllede sider, blot et stemp... -
Kemi eksamen
ForumindlægHej, Jeg står og skal op i kemieksamen og er MEGET i tvivl om HVORDAN jeg ligesom skal bære det an. Vi har fået overskriften på eksamensspørgsmål offentliggjort (24 stk), og jeg overvejede lidt at lave nogle meget detaljerede dispositioner for hver overskrift, derudover har jeg overvejet at la... -
Vaser/keramik
ForumindlægSidder lige og kigger i mine noter omkring vaser og keramik og synes sgu umiddelbart at det er svært med nogle vaser at afgøre om de er sortfigurstil eller rødfigurstil. Som jeg erindrer det er den primære forskel at man i sortfigurstilen har tegnet figurerne sorte på en lys baggrund, hvorimod rø... -
Begyndelsesværdiproblemet
ForumindlægJeg sidder og skriver eksamens noter sammen med en studiekammarat, til Matematik 1-årigt A-nivveau, og vi er nu faldet over begrebet "Begyndelsesværdproblemet" (eller fra andre bøger "Begyndelsesbetingelse"). Definitionen fra vores bog er ikke fyldestgørende nok til at vi føle...
