Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17541 til 17560 af 20688
-
energitilføring?
ForumindlægJeg har en fysik aflevering til i morgen, som indeholder nedenstående opgave. Nogen der kan hjælpe ? Opgave 3 (at finde de fænomener, der betyder noget, og anslå deres størrelse) En isklump (dvs. frosset vand) på 1 ton placeres midt i skolernes sommerferie foran et supermarked. Isklumpen ... -
Haster
ForumindlægHej allesammen. Jeg står og skal til fysik eksamen imorgen og har trukket et spørgsmål omkring idealgasligningen. Og ligemeget hvor meget jeg læser så har jeg stadig ikke helt styr på hvad den overordnet er, altså jeg ved godt at det har noget med rumfang, tryk, temperatur osv. at gøre - men kan ... -
Haster - Ohms lov
ForumindlægHej. Jeg er Celina og går i syvende. Jeg sidder begravet i fysik, og prøver at besvare forskellige opgaver. Dog er der nogle der er mig helt ufattelige, fda jeg har været syg en del i den forgangne tid. Det ville være fantastisk hvis i kunne hjælpe. Det ene er, at man skal skrive Ohms lov. Jeg ha... -
kan jeg få hjælp ....................
Forumindlæghej det er fordi at jeg skal i 9 klasse efter sommerferien og jeg ville bruge min sommerferie fornuftigt for er ikke så god til matematik og dansk i grammatikken og ordforåret fysik biologi historie tysk engelsk...... og ville sprøger om der var nogle som kan gi forslag eller nogle øvelser på... -
Fjeder
ForumindlægHey ! Jeg sidder og regner nogle fysikopgaver. så har jeg fået til opgave at løse dette spørgsmål: Hvor meget energi afsættes der i væksken i tidsummet fra t = 0 s til t = 0,25 s! Her snakker vi om et stempel der er hængt op i en fjeder. Fjeder konstanten er 3500 N / m. Hvis nogen kan hjælpe... -
Induktionsstrømmens retning
ForumindlægJeg sidder her og laver fysik/kemi-aflevering og har egentlig et lille problem... Jeg er i gang med at skrive om elektrisk induktion og er noget til et sted, hvor jeg skal skrive om induktionsstrømmens retning, og jeg er kommet så langt, at jeg har skrevet, at hvis man har et voltmeter med en til... -
Løsninger på differentialligninger af typen y'=k(y-a)
ForumindlægI forbindelse med min Mini-SRP / SRO i Fysik A og Matematik A har jeg fået den opgave at komme til løsninger til differentialligninger af typen y'=k(y-a). Jeg har umiddelbart kun modtaget teori i differentialregning og har derfor prøvet på egen hånd og researche løsninger på differentialligni... -
I tvivl
ForumindlægJeg er i gang med min SSO, skriver i Fysik om lyset. en af mine spørgsmål lyder som flg: Du skal gøre rede for opfattelsen af lys i histroisk perspektiv, hvor du skal komme ind på Newton og Huygens opfattelse af lys.. for står godt spoørgsmålet, men er kommen lidt i tvivl om hvad der kom først; ... -
opgave ang hvilken kraft der skal bruges ved givende fart
ForumindlægHejsa, jeg sidder her og skal lave en opgave omkring et skib der bevæger sig med en givende hastighed, og skal dertil finde udaf hvor stor en kraft motoren skal kunne yde for at opnå denne hastighed. som sagt får jeg oplyst at dette skib sejler med 13.95knob, skibet har en total vægt på 1... -
Hvorfor fryser vand oppefra?
ForumindlægJeg har en fysik-opgave, hvor jeg er gået i stå! Den har indtil nu handlet om hvorledes vands densitet afhænger af temperaturen, og jeg har lavet nogle forsøg og lavet en graf osv. men så kommer bundspørgsmålet: "Rent vand har sin største densitet ved en temperatur på 3,8*C. Brug denne simp... -
Hjælp til hvad jeg skal blive til?
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange der har fået afslag fra en uddannelse, i dette tilfælde psykologistudiet. Planen har siden 8. klasse været at læse psykologi og derefter specialisere mig inden for traumepsykologi. Men nu skal jeg så have fundet på, hvad jeg så vil gøre med mit videre liv. Hvordan menne... -
bølgelængde og tone!!
Forumindlæghej allesammen.. jeg er virkelig fortabt i det her fysik.. har lavet lidt af det, men nu synes jeg det bliver ret svært.. er der nogen der kan hjælpe mig med følgende: På en guital er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz. - angiv bølgelængden af de bølger der løber på strengen. ... -
Information om kandidatuddannelserne
ForumindlægJeg søger information om uddannelsens opbygning på kandidatuddannelserne, KU. Jeg har fundet http://studier.ku.dk/studier_A-z/, men der står kun noget om bacheloruddannelserne (fysik og nanoteknologi har jeg kigget på), dvs. de enkelte elementer i uddannelsen. Findes der materiale om kandidatudd... -
Afstandsbestemmelse i rummet
ForumindlægHej! :-) Jeg skal ha' skrevet en fysik rapport til i morgen, en af mine opgaver lyder: Hvis en cirkel går i gennem jorden og solen og har centrum i en stjerne hvorfra man ser jorden og solen på 1 buesekund. Dvs. Stjernen har en parallaksen 1 buesekkund, hvor 1 buesekund er 1/60 bueminut... -
Albedo spørgsmål
ForumindlægOkay jeg sidder og skal aflevere min 1.G. NV-prøve i fysik her imorgen, og mangler et spørgsmål som jeg virkelig ikke forstår særlig meget af.. er der nogen af jer som kan hjælpe mig lidt på vej? Jeg skal forklare hvad albedoerne for jord, vand og is betyder for jordens klima. Og skal illustrer... -
Lektie "hjælp" med betaling
ForumindlægHey ... ! Jeg vil høre om der er nogen, der er interesseret hjælpe mig i fagene matematik og fysik ? - er begge fag på A-niveau. Med hjælp mener jeg, at du laver opgaven for mig, eller i større omfang hjælper mig med at lave den - det vil selvfølgelig være virkelig godt betalt. Hjælpen vil ... -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Fysik er egentlig et fag som jeg har det okay med. Men jeg er gået i stå i en opgave, som jeg meget gerne vil kunne løse. Men jeg ved virkelig ikke hvordan. Håber på hjælp, opgaven lyder således: 1. En cylindrisk bøje med en masse på 950 kg flyder lodret på havets overflade. Bøjens diam... -
Pære på 2.1W
ForumindlægHej alle sammen jeg har en opgave i fysik som jeg gerne vil have hjælp til En pære på 2.1W ved 6V tilsluttes seks batterier som er forbundet i serie og hver har spændingen på 1.5 V (6*1.5V=9V) Hvor stor strøm går der gennem pæren det Rigtig svar er = 0.525 (A) jeg har selv prøvet med er ikke sikk... -
Fysisk og Kemisk, hvad er forskellen?
ForumindlægHvad er forskellen på noget der er Fysisk og Kemisk. Har i nogle huskeregler? Fx står jeg med en opgave: "I hvilke af disse situationer er der tale om en fysisk ændring, og i hvilke er ændringen kemisk?" Flaskegas afbrændes - Fysik eller kemisk ændring Peberkorn knuses i en peberk... -
Hjælp til energi og nyttevirkning
ForumindlægJeg er mildt sagt ikke det store fysikgeni. Jeg skal til afsluttende eksamen i morgen, i fysik på c-niveau. Jeg har trukket emnet "Energi og nyttevirkning" - teksten lyder: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: Nyttevirkning, herunder hvordan man eksperimentelt ...
