Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17541 til 17560 af 158493
-
andengradspolynomium
Forumindlæghjælp, har fået en opgave, se bilag... Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan den skal udregnes? -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej :) Sidder med en matematik aflevering hvor en opgave lyder reducer udtrykket: (a+b)^2-2a(a+b) Har forsøgt mig frem sådan: (a+b)^2-2a(a+b) a^2+2ab+b^2-2a^2-2ab a^2+b^2-2a^2 Er dette korrekt, og i såfald er man færdig med at reducere her? På forhånd tak for hjælpen :) Mvh. -
Terminsprøve
Forumindlæghej, Jeg skal op i terminsprøve snart. Og vil virkelig gerne forberede mig til matematik: problemregning. Er der nogle gode hjemmesider som i kender, så jeg kan øve mig. Det er meget vigtigt for mig. Tak ;) -
Hjælp!!
ForumindlægHej alle sammen,, er der nogen der vil hjælpe mig med nogle matematik opgaver jeg har matematik på A og det handler om vektorer og cirkler?? -
Naturvidenskabsligs retning og efter et halvt år
ForumindlægJeg har tænkt meget på et par ting, Jeg er lige startet på gym- naturvidenskabslig retning( mat-fysik) og er kommet en i klasse, hvor vi er lidt blandede. fx, har jeg mat- fysik og andre noget med Mat- it! jeg vil spørge om, at den klasse man går i nu, kommer man til gå sammen med dem de 3 ... -
Fag og emnevalg!
ForumindlægHalløj.. Jeg skal snart til at vælge fag og emne i SRP, og jeg er virkelig i tvivl. Jeg har Matematik, fysik, kemi, historie og dansk på A niveau. Jeg vil helst have at begge fag, er fra A fagene. Er der nogle der har skrevet i nogle af disse fag, eller kan komme med nogle gode eksempler p... -
GSK på 2. Prioritet, en mulighed?
ForumindlægHey folkens! Jeg regner med at søge som følger her til sommer: 1. Prioritet: Psykologi, SDU 2. Prioritet: Matematik, SDU Til min 2. prioritet vil jeg skulle bruge GSK fra Mat B til Mat A, som jeg vil være nødt til at tage sommeren over. Det skal siges at mit gennemsnit er meget højt, så san... -
Vektorer: projektion, skalarprodukt og længde
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med denne opgave eller i hvert fald med at få hul på den? Om to vektorer a og b gælder at: længden af vektor a = 7, længden af vektor b = 3 og a*b = 2 1) Beregn længden af projektionen af a på b En vektor v er bestemt ved v = 4a + 5b 2) Beregn a*v 3) Beregn længden af... -
Helt under middel!
ForumindlægHer for tiden er jeg såååå langt under middel i matematik og kan ikke brøker, ligninger eller andet en 7 klasse kan, hvad gør jeg for at indhente alt det faglige? -
Hvad kræves der før en funktion er differentiabel?
ForumindlægJeg har dsv. rigtig svært ved matematik, og det er kinesisk oppe i mit hovede, og vil derfor spørge om hvad der konkret kræves før en funktion er differeentibel -
forstår ikke opgaven en rar person som vil hjælpe
Forumindlæghjælp til matematik forstår ikke denne opgave -
Brug for hjælp asap!!!
ForumindlægHeyo, jeg har vildt meget brug for hjælp til en matematik opgave. Der er et billede linket til som forklarer det hele. :D Værdsætter al hjælp!!!! https://gyazo.com/139b8ed122b5dd5868fdbefa4867bc68 -
Biologi+Mat på Uni? Svært?!
ForumindlægHeej. Overvejer at læse matematik og biologi på uni efter 3.g, men jeg er meget i tvivl, da jeg ikke er sikker på sværhedsgraden. Hvad er sværhedsgraden på de forskellige studier? Lige nu har jeg matematik på B og biologi på A, jeg får 7 i begge fag. Er det overkommelige studier for mig? Tænker ... -
MatA, Er 'Beviset' et must for 12?
ForumindlægJa som der står i overskriften. Skal man have et bevis med til eksaminationen hvis man skal have et 12-tal i Matematik A mundtlig? Altså i de eksamensspørgsmål vi har fået, er der en del spørgsmål som ikke nævner at man skal udlede et bevis. Skal man så alligevel gør det for at få 12? -
årsprøven!!!
Forumindlægheeej.. det er fordi jeg har været i matematik årsprøve, og jeg har ikke fået svar, får det meget snart. jeg har matematik på A-niveau. hvad er mening med en årsprøve? hvorfor laver man årsprøver? hvilke konsekvenser er der? -
Tage 1.g om????
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Privatlærer+lektiehjælp
ForumindlægHej, Jeg søger en der kan hjælpe min søn med lektier og undervisning i Matematik, Fysik og Kemi (B niveau). Han går på HTX 2. år, og er faldet lidt af på den i de sidste 3 måneder, så vi har brug for en der kan bringe ham tilbage på sporet igen, og sikkert også efterfølgende - sålænge han s... -
eksponentialfunktion
ForumindlægHej, Nogen der ved hvordan jeg laver c og d? Forstår ikke hvilken formel jeg skal bruge. Hvordan finder jeg frem til det? År: 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 3,6 5,9 7,8 12,6 17,2 25,7 37,9 :Omsætning i mio. kr... -
Aftenskole
ForumindlægHej! Jeg har 4 fag på A og tænkte på at tage en til på en aftenskole men kan det godt lade sig gøre? Altså vil dette fag tælle med i mit gennemsnit?
