Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17561 til 17580 af 46276
-
analyse : Pernille af Herman Bang
Forumindlæghej :D er der nogen her som kan hjælpe mig ? jeg har virkligt brug for hjælp ! til analyse : Pernille af Herman Bang -
Hvad er antropologi?
ForumindlægHej Jeg sagde igår til min lærer at antropologi var læring om mennesker...og at det omhandler at man kigger på de enkelte individer, hvilket jeg hørte en anden engang nævne for længe siden...Men læreren synes ikke det var helt det rigtige svar, så en anden elev kom med en bedre forklaring Men jeg... -
lille spm. om eventyret
Forumindlæghej er der nogen der ved, om eventyret hyrdinden og skorstensfejeren af H.C.Andersen er 3.persons fortæller eller en alvidende fortæller? + om hvilket synsvinkel den ses ved og om den skifter sig? -
Arbejderbevægelsen
ForumindlægArbejderbevægelsen begyndte i 1848, da Karl Marx udgav "Det kommunistiske Manifest", og i 1871 i Danmark, da Louis Pio udgav "Socialistiske Blade". Men jeg kan ikke finde noget om hvornår arbejderbevægelsen sluttede? -
tysk stil
Forumindlæghej jeg mangler inspiration til en tysk stil om et uventet venskab nogle der har nogle forslag -
HJælp!!
ForumindlægHejsa Vi har en aflevering for i idræt, og jeg er i tvivl om hvad dette betyder? 1. Hvad er OLs motto? Og hvad betyder det? 2. Hvad vil det sige at OL er modsætningsfyld? -
Tanker om årets AT emne?
ForumindlægSidste år med AT, og emnet er Havet livgivende, dødbringende, legendeskabende - hvad er jeres tanker? Som en sproglig elev kan jeg føle mig lidt utilfreds da jeg føler emnet er virkelig afgrænset, men det kan selvfølgelig være at andre folk har andre tanker? -
Hjælp til AT
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg skal til at vælge fag og sag i forhold til AT (hvor emnet dette år er: havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende), da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg har en ide omkring hvilken sag jeg vil fokusere på og hvilke fag jeg vil skrive i, men e... -
Afsætningshjælp!
ForumindlægJeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak! -
ret el ej til 4 i karakter
Forumindlæghej ville lige høre har været til eksam i mediafag, men har ikke været med til at lave filmen anfet end 2 gange. den ene gang var jeg med til at trykke på kamara knappen og resten bare holde stativen, været i 2 scener, og microfon, og bare været med dem nogen gange. Men kom til at sige jeg hold... -
Hva syns I?
ForumindlægJaaah jeg har næsten lige fået mit karakterblad og vil gerne skrive det op og sammenligne den med nogle andres som også er 1.gerDansk mundtlig 7Dansk skriftlig 8Mat mundtlig 7Mat skriftlig 8Fysik 8Kemi 8Historie 8Tysk 7Engelsk 6Gymnastik ... -
Hjælp til eksamensopgave på Markedsføringsøkonom 3 semester. (Tema: Internationalisering)
ForumindlægHej SP, Jeg søger en hjælpende sjæl der vil hjælpe mig med min 24 timers eksamens opgave. Studielinjen er markedsføringsøkonomi, og semestrets tema hedder Internationalisering. Det forventets at hjælperen skal have styr på de forskellige modeller, og teorier for en virksomhed, når de vælger a... -
"Forklar hvad det vil sige at en funktion er differentiabel". Sproglige Inputs?
ForumindlægEr det her godt nok? Det er et oplæg til mundtlig eksamen. (Forklar hvad det vil sige at en funktion er differentiabel) "En måde at beskrive på, om funktion er differentiabel er når man kan finde dens hældningskoefficient i et punkt (X0) altså tangenthældningen i det punkt også kaldet diff... -
KLAGE!
ForumindlægHej Jeg er ny herinde, men håber alligevel, at der er nogen der kan hjælpe! Jeg går i 3.g. Jeg har været til en eksamen, og jeg er ikke tilfreds med bedømmelsen - da jeg mener at det er en uretfærdig karakter! Er der nogen, der før har skrev en klage, som jeg evt. kan få lov til at se? så jeg ... -
12-tallet
ForumindlægHej! I dag var jeg til dansk mundtlig eksamen, prøveform B. Det jeg undrer mig over er, at der delvist var en person, hvis analyse varede fem minutter, der fik 12 og derefter en person vis analyse varede hele prøvetiden, som også fik 12. Jeg troede at, man blandt andet skulle bevise igennem en... -
helP
ForumindlægJeg er i gang med en OSO opgave! Jeg har om at være professor i filosofi. Kan I hjælpe mig med at finde et del emne til dette! Kan det være at fokusere? eller ! -
lærercitater
ForumindlægSå lige noget i en anden tråd, der omhandlede en lærer, der sagde noget med et molekyle og en rose. Så tænkte jeg på alle de underlige ting, lærerne nogle gange fyrer af.Min matlærer fyrer alt af fx: "Der er længere til månen end på cykel""At integrere er nemt. Tænk bare på at åbne... -
Opstilling af diskution i 3g's opg
ForumindlægI min prblemformulering til min 3g' opgave i historie, skal jeg først redegøre for Irak-krigen, det har jeg styr på. Men anden del af det er: Diskuter årsagerne til USA's nye holdning til FN (det der med man ikke fandt masseødelæggelsesvåben, og derfor vil USA have FN til at have en størr... -
Jeres fodbold klub Int.
Forumindlæghej alle. jeg er igang med en undersøgelse, om hvilke internationale klubber i fodbold der trækker mest. jeg vil gerne have et svar og en begrundelse. jeg kan selv sige jeg er Liverpool fan.. Scouser forever. :D fordi jeg altid godt har kunnet lide deres spillestil og deres historie. plus at de... -
Religionsanalyse Tips?
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til eksamen i Religion C, hvor jeg skal analysere en eller to tekster, som jeg trækker. Jeg følger pt. denne model ift. analysen: https://imgur.com/a/aBxX7FR Dette er et eksempel på en tekst jeg kan trække: https://imgur.com/a/JHyxb53 Er det bare mig, eller er det ikke...
