Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17601 til 17620 af 33650
-
Angående sladder?!
ForumindlægHey!Hvordan vil i definerer sladder?!Jeg vil selv mene at sladder anvendes oftest, som nedsættende omtale af andre, en omtale der har til hensigt at skade.Men hvad synes I?Vil gerne hører Jeres meninger!HilsenPuk -
Sekundær litteratur til "kvinden og aben"
ForumindlægHej.Jeg skal til at skrive en 1.g. dansk opgave om "Kvinden og aben" af Peter Hoeg. Men jeg skal have noget sekundær litteratur. Derfor ville jeg spørge om der er nogen der kender noget? -
"HJÆLP" "HASTER"
ForumindlægEbbe Skammelsøn er en folkevise, men hvilket samfund er den skrevet i ? På forhånd tak for hjælpen :) -
Kemi A,, årsprøve?
ForumindlægHvis jeg har kemi A, skal jeg så op i skr. årsprøve i 1.g? -
Renæssancetekst
ForumindlægHej,Jeg skal læse en tekst og fortælle hvad det er der gør den til en Renæssancetekst, nogle der har ideer til hvad det er der kan gøre en tekt til en Renæssancetekst?Bjarke -
AT-eksamen - Hvordan?
ForumindlægHalløj. Sad lige og blev lidt i tvivl og noget ang. AT-eksamenen. Man skal snakke 10 min, og derefter have en dialog de efterfølgende 10-12 min - sålangt er jeg med. MEN - dialogen, er det her man snakker metoder, eller er det i de første 10 min?, eller hvad bruger man dialogtiden på? jeg føler ... -
Billedeanalyse
ForumindlægHej. Er der nogen der har en billedeanalyse af billedet "En landevej" ?? Det kunne være vildt dejligt hvis i havde! :) KH. Mig -
Nogen som kan forklare skillelinjen mellem Jødedom og Kristendom
ForumindlægHejJeg sidder og læser kristendommen og jødedom. Jødedom var opstået først og dernæst kristendommen med Den nye testamente.Men er der nogen som kan forklare hvordan og hvorledes?? Jeg forstår ikke hvordan kristendommen opstår med det NT. Var det ikke nok med det gamle Testamente??Nogen som kan fo... -
Begivenheder mellem år 1993-2012
ForumindlægSom overskriften siger, søger jeg nogle begivenheder, personer, ting you name it, som har foregået mellem år 1993-2012. Håber I derude har noget i tankerne og vil give en hjælpende hånd. :-) TAK. -
Urban II’s tale i Clermont 1095
ForumindlægEr der nogen der kan finde kilden til Pave urbans tale der opfordrer til korstog i 1095, vel og mærke på dansk? Jeg har prøvet alt efterhånden! En bog hvor den står i (og ikke kun er et uddrag), ville være ligeså godt som et link. På forhånd tak for hjælpen. MVH Maria -
Billedanalyse?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge imorgen om et billed, som jeg skal analyse, men har svært ved det. Det handler om dette billede: http://www.google.dk/imgres?q=gulvafh%C3%B8vlere&hl=da&gbv=2&biw=1241&bih=606&tbm=isch&tbnid=0hxCqIhVMFkpuM:&imgrefurl=http://bsartblog.blogspot.... -
Giver lærerer indvandrere dårligere karakterer?!
ForumindlægFindes der lærerer der tænker over de giver karakterer?- Ja Er der også lærerer der giver indvandrer dårlige karakter, fordi de er usikker på dem, eller af anden grund? -
Postmodernisme: Ligegyldighed?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser nogle gamle ark igennem, og jeg kan simpelthen ikke forstå, når min lærer skriver at "de store fortæller er værdiløse i postmodernismen. Det giver ingen mening at skelne i mellem ideologier, underholdning eller andre informationer. Alt er ligegyldigt". Nog... -
endelig ferie. !!
ForumindlægSå er ferien omkring hjørnerne, og nu skal der slappes af, MEN jeg har valgt at bruge en del af min ferie på at blive bedre til mundtlig engelsk. Så jeg tænkte på om I kender nogle engelske romaner, som er læsevenlige for en 9. kl. elev. ?? (ingen kærligheds romaner. TAK ;D) -
buddha
Forumindlæghejsa er der nogen der har noget om buddha til en frremlæggelse -
HJÆÆLP: Nogen der har noget med Herman Bang "Pernille" ??
ForumindlægNOGEN DER HAR NOGET MATERIALE TIL HERMAN BANGS NOVELLE "PERNILLE" På forhånd tak :) -
Studieretningsopgave i SA og ?
ForumindlægHej! Jeg skal til på fredag have fundet det fag og emne jeg vil skrive studieretningsopgave i. Jeg vil gerne skrive i samfundsfag og evt. dansk, men er lidt på bar bund. Er der nogen der kender nogen hjemmesider hvor jeg kan få ideer fra eller selv har nogle ideer? Mange tak! -
Engelsk + ? - Peter Pan?
Forumindlægjeg skal snart til at skrive SRP-opgave, og jeg er HELT på bar bund. Har læst nogle forskellige SRP opgaver igennem, og kigget på en masse emner, men det er som om det ikke helt fanger mig. Jeg har Samfundsfag på A og Drama på B udover Engelsk som næsten er 100% det jeg vælger. Så kom jeg... -
Perspektivering eller ej?
ForumindlægSkál man perspektivere i en opgave, er det ligemeget, eller er det bare en god íde at gøre det? -
Et par RIGTIG nemme spørgsmål
ForumindlægHej SPmennesker Jeg har ikk styr på faget religion, så har lige nogle sprøgsmål? 1. Jeg har læst i to forskellige bøger, hvor der i den ene står at det var Isak, som blev ofret af Abraham, og i den anden står der, at det var Ismael som faktisk blev ofret, så hvem er det? 2. Jeg har desuden læs...
