Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17661 til 17680 af 119569
-
Vækst..
ForumindlægHvad er forskellen på potensvækst og potensfunktion og er der en forskel? Hvad er forskriften for potensvækst? -
Biologi eksamen - 24 timers forberedelse?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvordan den mundtlige biologi eksamen, med 24 timers forberedelse foregår? Er det nødvendigt at læse alt man har haft igennem året eller er det okay kun at læse det man nu trækker dagen før? eller kommer ens eksamen også til at strække sig ud over det man trækker? -
Oversigt til de forskellige perioder
ForumindlægHej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder. -
Absorptions- og emissionsspektre - SRO - HJÆÆLP!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive en SRO i fysik/kemi, jeg har om fluorescens, og skal i min problemformulering, redegøre for absorptions- og emissiosspektre. Jeg har prøvet at søge alle steder, kigget i mine bøger, men har ikke kunne forstå det helt konkret, har brug for nogle de... -
Reaktionstyper ?
ForumindlægHej alle Kan i fortælle el. hevise til et link om følgende: Hvad afhænger de forskellige reaktionstyper af f.eks. temperatur, lys, tryk osv. ? Heller hvis du har noget andet viden som er interessant, så vil jeg blive meget glad for det ! 1. Substitution 2. Elimination 3. Addition 4. Oxidation T... -
MatB mundtlig eksamen - lineær funktion/vækst??
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen b-niveau, og et af spørgsmålene under variabelsammenhænge og vækst går på, at man skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst. hvad er det lige, forskellen er? og hvordan skal man redegøre for dem? er lineær vækst ikke y=ax... -
regnemaskine
ForumindlægHejJeg skal til at studere matematik på B-niveau. Jeg er blevet anbefalet Ti 89 titanium, men jeg har også set på en Ti 84. Kan jeg nøjes med Ti 84? Hvor nødvendigt er det egentlig med disse avancerede regnemaskiner. For ikke så forfærdeligt mange år siden, var der ikke den slags mini-computeren ... -
Lommeregner og bærbar computer
ForumindlægHejsaDette spørgsmål henvender sig primært til gymnasie elever; Mener i at man bør have en bærbar computer når man går i gymnasiet?Hvis ja hvorfor?Hvilken lommeregner skal man have på gymnasiet?På forhånd mange tak -
Hjælp tak hurtigt
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i matematik på c niveau i morgen, og skal have det på B-niveau i 3.g, vil den karakter imorgen så komme på mit eksamenspapir? -
Opgaver til eksamen
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan finde gamle 1 times sæt på nettet? Det er matematik B, jeg leder efter. Tak på forhånd :) -
Kan man læse et fag igen?
ForumindlægHej, Jeg står lige pt. i den dumme situation at den karakter jeg fik i matematik, bestemt ikke er en jeg er tilfreds med. Jeg har afsluttet det på B i år, og eftersom jeg ikke skal bruge mere end b, vil jeg høre om man kan læse det igen? Hvis ja, vil det betyde ny årskarakter? Og hvordan/hv... -
Hvor skulle jeg starte?
ForumindlægJeg har aldrig rigtig hørt efter I klassen og fik aldrig min 9 klasses eksamen. Så jeg har valgt at begynde på VUC og tage et år hvor jeg for håblig får min "anden chance" for en uddannelse. Jeg har valgt at lære lidt for mig selv her mens jeg har tid i sommerferien. Jeg er selv lært ... -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand... -
funktionen og graffen
ForumindlægHej! Jeg skal arbejde med TI-Interactive og jer har det: "Temperaturen (målt i C) i en speciel ovn til brand prøvning udvikler sig som en funktion af tiden t (målt i antal minutter efter at ovnen er tændt). Det oplyses, at temperaturen som funktion af tiden kan beskrives ved funktionen: f(t)... -
Reducering
ForumindlægKan simpelthen ikke finde ud af følgende opgaver: 1. Reducer følgende udtryk uden hjælpemidler: a (6x)^2*y / (2y)^2 b 3/a-b - 6b/a^2-b^2 5. Isoler uden hjælpemidler y i formlen 1/z=1/z+1/y På forhånd tak for hjælp -
tretrinsreglen
Forumindlægjeg skal gøre rede for tretrinsreglen og indføre differentialkvotienten. hjælp til det? -
Gode råd til fysik mundtligt??!!!
Forumindlæghey folkens - jeg er vel ikke den eneste der skal op i fysik.. vel??!!nææ nej, et tror jeg ikke på ;DDerfor kunne det være dejligt hvis der er nogen der har nogle gode råd til sådan en eksamen - en slags huskeliste kan jo altid bruges.....jeg kan jo selv starte op:- disposition: utrolig vigtigt,... -
eksamespr.
Forumindlægindfør begrebet arealfunktion og bevis hvordan stamfunktionen kan bruges til arealberegning nogen der kan hjælpe med den? helt lost -
udled formlerne for en regning af en expontielfunktion
Forumindlægjeg skal udlede formlerne for disse 2 a = (x2-x1)*kvrod(y2/y1) b=y1*a^-x1 Jeg har underligt nok ikke de noter, er der nogle der kan skrive hvordan jeg gør? har ledt forgæves efter det i min mat bog. -
Spring fra folkeskolen til gym
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan give mig svar på, hvordan springer fra niende klasse til gymnasiet er ( karaktermæssigt. ). Altså hvis man har et godt karaktergennemsnit i folkeskolen, vil det så falde eller stige på gymnasiet osv.
