Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17681 til 17700 af 153151
-
Dansk historieopgave - korstogene
ForumindlægJeg har valgt at skrive i historie. Har snakket med min lærer, og vi blev enige om korstogene i europa. Har reserveret nogle bøger fra mit bibliotek om korstogene. Har brug for hjælp til, at lave en problemformulering. fx "Hvilken rolle spillede korstogene i europa?" OBS: Den er først ... -
Synes du, at det er sjovt at "se" andres karakterblad?
ForumindlægHey.Dette forum henvender sig KUN til dem, der GERNE vil dele deres seneste standpunkts- eller eksamenskarakterer med andre.Om det er for sjov, fordi man er nysgerrig eller man har helt andre årsager til at joine denne tråd er underordnet.Jeg har oprettet denne tråd pga. nysgerrighed og det faktu... -
Darwin - kilder søges
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive AT i historie og biologi Jeg vil gerne fokusere på, hvordan man brugte Darwin til at legitimere imperialisme og kolonisme. Altså at "de sorte" var underlegen og derfor var det "de hvides" pligt til at civilisere "de sorte". Men hvis man n... -
Skal jeg klage over min karakter i SRP?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige netop modtaget min karakter for min længe ventede SRP. Grunden til at jeg skriver er, at jeg er ked af min karakter og bange for mit gennemsnit. Karakteren lyder på 02 hvilket ikke er hvad jeg forventede. jeg har vedhæftede min SRP, så folk der eventuelt har løst ka... -
pi/4=2arctan(1/3)+arctan(1/7)
Forumindlæghar fået den opgave at jeg skal vise at pi/4=2arctan(1/3)+arctan(1/7), hvordan skal jeg gribe det an? -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
Down syndrom SRP
ForumindlægHejsa, Jeg står i et stort dilemma. Jeg har valgt og skrive om abort for down syndrom fostre i fagene biologi A og religion C. Jeg har fået af vide af min lærer, at min diskusionsspørgsmål kan være alt for svær og svarer på, da matrialet er for afgrænsede. Jeg sidder virkelig i tidspres, fordi j... -
SRP - Smertestillende medicin (lidokain)
ForumindlægHey alle herinde! Ville høre om der var nogle der lå inde med noget godt litteratur om smertestillende medicin (lidokain) og især lokalbedøvende. Eller evt. noget materiale om nervesystemet, og lidokain/kokains virkning! Skal skrive SRP-opgave i dette, og mangler noget godt materiale til det. På ... -
Tjek lige det her 3. års elever
ForumindlægFor dårligt var? http://politiken.dk/indland/article445629.ece -
Hvordan analyserer jeg en tale?
ForumindlægJeg skal som led af min større skriftlige opgave analysere en tale. John Foster Dulles' tale under den kolde krig. Hvordan gør jeg? -
Athen -> Washington sfærisk
ForumindlægHej jeg er blevet stillet en opgave i min sso hvor jeg skal finde ud af hvor langt to fugle flyver. De skal flyve fra Athen til Washington. Den første skal følge d 38. breddegrad og den anden skal flyve med storcirklen. Dette har jeg gjort og skal nu til at finde ud af hvor langt mod nord fuglen... -
Brystkræft
ForumindlægHej :)\n\nJeg skal snart skrive SSO om brystkræft. Har skaffet mig tre gode bøger, "Bogen om kræft", "Kræftens biologi" og "Kræftsygdomme: Onkologi", men det meste af det der står, er meget generelt. Kender I nogle gode bøger, der kommer nærmere ind på kræftsygdommen... -
Problemformulering - cubakrisen
ForumindlægHej.. da jeg skal til og skrive historie opgave (2.g) overvejer jeg og skrive om cubakrisen.. men kan ikke finde på en problem formulering.. (nået med redegør, analyse, diskuter, vurdering osv)... det eneste jeg kan finde på er: 1)redegør for cuba krisens forløb. 2)....... 3)....... nogle bud ... -
Fejlbedømmelse af SRP?? HASTER!
ForumindlægHej allesammen, Jeg har fået tilbagemeldning på min SRP, og er på ingen måde tilfreds med bedømmelsen. Derfor tænkte jeg på, om der er en, der har lyst til at kigge på den og bedømme den. /Geeksen -
Protestantismen
ForumindlægHvad menes der med; en kort præsentation af protestantismen? Er det den historiske udbredelse?... Tak -
Har brug for tips og tricks(skriftlig eksamen)...
ForumindlægHey Nogen der kan give ideer eller huskeregler til skriftlig dansk eksamen? -
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal snart til at vælge et emne til mit studieretninsprojekt, og jeg mangler lidt inspiration, eller gode forslag? Projektet skal indebære Bio plus et andet fag... KOm med nogle gode forslag og ideer... -
Spørgsmål om kilder
ForumindlægSkal jeg også angive de bøger jeg har læst, men som jeg ikke har brugt, i litteraturlisten?
