Debat

Skal jeg klage over min karakter i SRP?

21. februar 2018 af haak0047 (Slettet)

Hej alle sammen 

Jeg har lige netop modtaget min karakter for min længe ventede SRP. Grunden til at jeg skriver er, at jeg er ked af min karakter og bange for mit gennemsnit. Karakteren lyder på 02 hvilket ikke er hvad jeg forventede. jeg har vedhæftede min SRP, så folk der eventuelt har løst kan læse og vudere den. 

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. februar 2018 af fosfor

Abstractet (undtagen sidste sætning) er skrevet i futurum, hvilket er no-go.


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. februar 2018 af OliverHviid

Som en tilføjelse til fosfors kommentar, så anvender du også det personlige pronomen "I", som ikke er godt. Desuden er det også for kort, da et abstract skal være på 15 til 20 linjer.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. februar 2018 af Justitia

Hvad med helhedsbilledet #1 & #2?


Svar #4
21. februar 2018 af haak0047 (Slettet)

#1 og #2, en enkelt sætning og længden på abstractet er vel ikke nok til at stemple min opgave som en fuldstændig misforståelse af opgaven som karakteren 02 hentyder til.


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. februar 2018 af fosfor

#4 Jeg skrev alle untagen 1... Mener dog ikke det er for kort


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. februar 2018 af Mathias7878

Jeg synes, at selve din opgave er meget overfladisk. Du kommer ikke rigtigt i dybden med noget, og det du kommer i dybden med, forklares ikke tilstrækkeligt.

Det virker som om, at du har fået den samfundsfagsfaglige metode ok med, men slet ikke historisk metode. Historisk metode er jo kildeanalyse mht. til kildekritik, og det mener jeg slet ikke er en del af din opgave. Desuden bliver den meget redegørende.

Jeg skrev selv SRP i samfundsfag og historie og jeg ved, at historie-censorer er meget hårde. Du skal altså virkelig have styr på historisk metode for at du kan få en forholdsvis god karakter.

Jeg kan dog ikke vurdere, om du skulle have haft 02 eller 4.

Håber dette kunne bruges..

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. februar 2018 af Mathias7878

Jeg skrev desuden selv om krakket på Wallstreet, som jeg så sammenlignede med finanskrisen. Jeg fik 10 for opgaven. Jeg kan sende den til dig, hvis du ønsker at sammenligne.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. februar 2018 af Walras

Jeg synes, at den største svaghed ved opgaven er, at der ikke rigtigt benyttes nogen som helst metode, og at opgaven derfor fremstår som en fortælling snarere end en analyse. Det virker til, at du (ud fra min relativt overfladiske læsning) kun anvendte sekundære (eller endda tertiære) kilder, hvilket metodisk er lidt kedeligt.

Så er der småting, som jeg selv ville irritere mig over, som for eksempel at du bruger "Jeg" et par steder i opgaven og sådan, men det er nu nok ikke det, der trækker ned. Rent sprogligt er opgaven generelt set rimeligt velskrevet.

Jeg ville dog nok have forventet, at den kunne give mere end 02. Jeg synes dog omvendt også godt, at der kan argumenteres for, at den ikke kan trækkes meget højere op, netop fordi metodeanvendelsen er så lille.


Svar #9
22. februar 2018 af haak0047 (Slettet)

Jeg er meget glad for svarene og det har besvaret nogle af mine spørgsmål. Ønsker dog at gå videre med klagen over karakteren da det har haft betydning for mit karakter gennemsnit.

Brugbart svar (0)

Svar #10
22. februar 2018 af Walras

Det kan måske være anvendeligt for dig at gennemgå opgaven for, om du når hele vejen rundt i de taksonomiske niveauer. Umiddelbart er den som nævnt meget redegørende og sammenlignene, men det væsentlige punkt (hvor du selv bidrager med noget) er under diskussionen og analysen, som er der, hvor ny viden kan skabes. 

Generelt kan en sådan gennemgang nok også være gavnlig i forbindelse med en eventuel klage.


Skriv et svar til: Skal jeg klage over min karakter i SRP?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.