Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 17701 til 17720 af 34269
-
STYREFORMER!
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen i old, og jeg tænkte på om der var nogle der kan hjælpe mig med de forskellige styreformer som Herodot, Thukydid, og polybis gik ind for? Tak på forhånd -
Fra parameterfremstilling til ligning og omvendt
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til eksamen og skal vise hvordan man går fra parameterfremstilling til ligning og omvendt. Men kan ikke huske det :-/ nogen der kan hjælpe mig og evt. komme med et eksempel? -
Problemstillinger til borgerlige revolutioner. industrialisering. imperialisme
ForumindlægHej. Jeg skal til historie eksamen i morgen og kunne godt bruge lidt hjælp til problemformuleringen? Nogen der kan hjælpe??????? Problemeformuleringer skal udformes fra overstående, borgerlige revolutioner. industrialisering. Imperialisme. -
Belønningssystemet og serotonin
ForumindlægHej, er der en, som kan forklare mig sammenhængen mellem serotonin og belønningssystemet? Jeg er igang med 24 timers eksamen i biologi om serotonin og depression. -
oversættelse mht. stamfunktioner
ForumindlægHej Har et eksamens spørgsmål som siger antal og udseende af stamfunktioner. En venlig sjæl som kan give mig vejledning om det?? - på forhånd tak :) -
differentialregning...
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til eksamen og er stødt på et helt basalt spørgsmål.. Hvad betyder det at f er differentiabel i x0? På forhånd tak :D -
Kærlighedens væsen og uvæsen af Maria Rørbæk
ForumindlægHej. Er der nogle der har artiklen Kærlighedens væsen og uvæsen af Maria Rørbæk fra JP, 1997? eller ved hvad den handler om? skal bruge den til perspektivering til eksamen, men kan ikke finde artiklen. Tak på forhånd :) -
Nyhedsartikel /baggrundsartikel??
ForumindlægHvad er forskellen på nyheds - og baggrundsartikel ? Og hvad er det her - er det nyhed eller baggrund? http://www.information.dk/194418 Skal til eksamen i morgen, håver på hjælp! -
Hvad anvendes syre og base til i hverdagen?
ForumindlægHej allesammen, Sidder og læser op til kemi-eksamen, nogen der kan svare mig på dette her? Hvad anvendes syre og base til i hverdagen? -
mekanisk engergibevarelse,?
ForumindlægHej. Hvad er mekanisk energibevarelse? Det er laaang tid siden jeg har haft om det og skal nu læse til eksamen. Men kan ikke finde ud af hvad det er , og hvad det kan bruges til :S -
Virksomhedsøkonomi
ForumindlægHejsa :-) Er der nogle der har notater til virksomhedsøkonomi, bind 1 og 2, fra trojka af, da jeg snart skal til eksamen :-) -
the troubles??
ForumindlægHej jeg skal op til engelsk eksamen på onsdag! så er der nogen der vil forklare mig om alt det der med irland og nordirland (the Troubles) ?? please ....... :) -
eksponentialfunktion & logaritmefunktion
ForumindlægHey SP, er der nogen der kan hjælpe med de her 2 opgaver til eksamen? :) Du skal definere en eksponentialfunktion Du skal indføre den naturlige logaritmefunktion. -
Isotoptavlen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i fysik eksamen, men kan ikke rigtigt finde ud af at bruge istotoptavlen, altså det med henfald.. !! Hvad er meningen med henfald -
x^n
ForumindlægJeg har fået eksamens spørgsmålet: Du skal bevise regnereglerne for differentiation af x^n nogen der kan hjælpe? :) -
Magnetisme - Permanent og midlertidig?
ForumindlægHej (: Jeg sidder og forbereder mig til eksamen, men jeg forstår simpelt hen ikke forskellen på permanent og midlertidige magneter. Jeg vil meget gerne have noget hjælp! -
alkaner og alkener - polære eller upolære?
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i kemi C i morgen, men falder nu over spørgsmålet: er alkaner og alkener polære eller upolære? Håber på et hurtigt svar, da det haster ret meget! -
normer og værdier
ForumindlægHej jeg skal til samfundsfags eksame imorgen og jeg har virkelig brug for hjælp. Hvad menes der med normer og værdier og kan i give miig nogle eksempler. Tak på forhånd -
Alkohol
ForumindlægHvordan laver man en destillation? Skal til eksam om 3 dage og har glemt hvordan man gør det!!! Er der nogen sød person som kan hjælp mig?? -
Nuklidtabellen
ForumindlægGod eftermiddag! Jeg skal op i fysik eksamen i morgen og har ikke helt styr på hvad nuklidtabellen er og hvad den skal bruges til, så jeg tænkte på om der var nogen her inde der vidste det? :) Mvh Christian
