Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17721 til 17740 af 158923
-
Eksamen
ForumindlægJeg står og skal til terminsprøve i spansk A imorgen og ville derfor gerne se nogle tidligere eksamenssæt igennem som 'oplæsning'. Kan nogen hjælpe mig til, hvor jeg kan finde de tidligere eksamenssæt? Jeg har googlet lidt forskellige uden held og ligeledes set på uvm, men jeg synes ikke ... -
HVAD SKAL JEG VÆRE!?!
ForumindlægHej. Min uddanelsesvejleder, mener at vi allerede skal gøre tanker om hvad vi skal være, da vi skal ud og besøge nogle gymnasier... Men jeg ved ikke egenligt hvad jeg skal være. Jeg tænker på noget med at læse jura... eller medicin - hvad kræver det og er det hårdt? Hvad skal man på de overnævn... -
Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner?
ForumindlægHej. Jeg har opgaven: "Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner?", men jeg er lidt usikker. Opgaven skal helst løses uden Maple. - hjælp vil værdsættes :D -
Problemer med eksamensopgaver
ForumindlægJeg sad forleden dag og kiggede eksamenshæftet igennem og faldt ved den lejlighed over nogle opgaver jeg ikke aner hvordan skal gribes an... Det drejer sig specielt om to:Den første lyder:"Statisk elektricitet:Som en del af et fysikeksperiment tager en dreng sin trøje af. Han lægger den på d... -
angående karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til? -
Mindste kvadraters metode
ForumindlægHej derude, Jeg skal igang med min SRO i matematik A og bioteknologi A. Jeg har overordnet om spektrofometri, farvestoffet "Brillliant Blue" og mindste kvadraters metode. Er der en som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: "Benyt mindste kvadraters metode til at finde sammen... -
hjælp til en eksamensopgave mat
Forumindlæggodaften..jeg sidder med eksamensættet fra 2004 m hjælpemidler matematisk linie 3-årigt forløb til a-niveau.. det drejer sig om følgende:En familie af funktioner f_a er bestemt ved :f_a(x) = x^3+3x^2+(a+2)x+2aJeg har så bestemt monotoniforholdene for f_a når a = -11, ved først at finde den afledt... -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
Hastighedsvektor + parameterfremstilling
ForumindlægHej, Nogle der kan hjælpe mig med opgave c i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/syge07/2007-8-5_Ud.pdf a) Koordinatsætet til v får jeg til (4,4) - passer det? b) Er det meningen at jeg skal differentiere x og y - sætte t = 1, hvilket vil svare til at re... -
Lektiehjælp tilbydes i København af universitetsstuderende
ForumindlægHej. Jeg er en 20 årig fyr, der studerer matematik-økonomi på universitetet i København. Jeg er snart færdig med 2. semester og har haft fag som afsætning, lineær algebra, erhvervsøkonomi, mikroøkonomi osv. I gymnasiet havde jeg 5 A-fag og disse var: Matematik, Engelsk, Dansk, Historie og Samfu... -
Haster
ForumindlægJeg er ved at skrive 3.g. opgave i matematik om vektorer. Jeg skal bevise at: Vis ar der for enhver vektor a gælder at a prik a-hat = 0 Hvordan vil i lige bevise det uden at bruge tal???? -
Jordemoder - 9,4 i snit, for at komme ind?
ForumindlægKan det virkelig passe? At jordemoder uddannelse, kræver så meget i snit?På forhånd tak! -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle jer der går i 3.g ! hva skriver/skal i skrive om i studieretningsprojekt ? jeg har valgt område som græsk matematik? er der nogle som har gode ideer til hvad jeg evt. kan skrive specifikt om? har tænkt lidt på phytagoras, men ved sku ikk lige helt hvad jeg kan skrive om i det emne?... -
Privatlærer søges
ForumindlægJeg frygter virkelig min mundtlige matematik, og har derfor besluttet at jeg skal have lidt hjælp til nogle af de projekter som vi har lavet (dog ikke særlig godt) som jeg kan komme op i. Emnerne er hovedsageligt: Polynomiers division, asymptoter, stamfunktioner, differentialligninger og integra... -
Lektier hjælp søges !
ForumindlægHi alle Jeg er en pige på 18 år, der søger lektier hjælp 2-4 gang om ugen til Matematik. Lige nu har jeg matematik på B nivuae og næste år får jeg det på A nivuae !! Jeg boer tæt ved Århus (10 km) og gå i gymnasium i 2 år !! I får noget for det ( tales nærmer) ! Skriv :D -
f(f(x))
ForumindlægEr det muligt at finde f(x), hvis man ved at f(f(x))=2*x/(1+x^2)? -
Bøger til uni
ForumindlægHej Er der nogen der kan svare mig på hvilke bøger man kan forvente at skulle indkøbe til matematik på AU 2015? Eller hvor jeg kan finde ud af det henne? Tak. -
Skifte studieretning???
ForumindlægHej. Jeg er i et stort dilemma lige nu, og håber at I kan hjælpe/komme med råd.. Sorry for romanen. Jeg er lige startet i 1.G, og kommer direkte fra 9. klasse. Jeg startede med at vælge en international studieretning som hed 'Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B, Naturgeografi B', ford... -
model for et essay (STX eksamen sæt)
ForumindlægHejsa! Er der nogen der kunne hjælpe mig med at give mig en model eller guide lines til hvad der skal indgår i mit essay. Mit essay er assignment A i et eksamenssæt af STX engelsk. Jeg skal skrive et essay hvor jeg analysere og fortolker Colm Tóibíns "A Journey". Det v... -
Gange snit med 1,08 ?
ForumindlægHej om 3 dage bliver jeg STX student. Jeg har 4 A-niveau fag, og har hørt, at man må gange sit endelig snit med 1,08, hvis man vælger at uddanne sig inden for to år. Er der nogle som kan be- eller afkræfte det? :)
