Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 17721 til 17740 af 42938
-
Årskarakter klage - vigtigt!
ForumindlægHey alle derude - jeg håber I alle sammen nyder den "lille-ferie". Jeg har, som så mange andre, netop fået offentlliggjort mine årskarakterer. Jeg er 2g'er og afslutter fysik, kemi og engelsk. Jeg har desværre fået uretfærdige karakterer i to af fagene. Jeg har aldrig stået i en li... -
Integration ved substitution
ForumindlægSå vidt jeg ved, er der flere metoder til at integrere ved substitution I min bog har de udtrykket (jeg kan ikke indsætte symboler, hvorfor int står for integralet) int f(g(x)) * g '(x) dx = int f(t) | t=g(x) (1) De har eksemplet med funktionen h(x) = (2x-3)/(x2-3x+5) som skal integr... -
Differentiation af potensfunktion
ForumindlægHvordan differentierer man en potensfunktion? f(x)=b•xa ? -
Fremlæggelse af årsprøve i matematik 1.g
ForumindlægHej, Jeg er forvirret på hvordan man skal fremlægge årsprøven i matematik 1.g. Er det meningen man laver en powerpoint til hver af de forskellige opgaver og fremlægger på dagen. Hvor man forklar hvad man skal før det vises på powerpointen + nogen ting man laver på tavlen. Eller skal man lave d... -
Skriftlig karakter KVUC - dato?
ForumindlægHar afsluttet et 4. ugers matematik turbokursus her i juli/august på KVUC. Jeg vil lige høre hvornår og hvorledes man får sin skriftlige karakter at vide? Jeg er optaget på uni med start 1. sep - så det ville være rigtig lækkert at vide inden. Jeg har desuden sørget for at tjekke op at mit studi... -
Slap af..!
ForumindlægHej var lige inde for sjov og læse et par indlæg af jer som render rundt for tiden og skal til eksamen... uhhh.. shit shit shit.. og alt det der. har selv været hele møllen igennem de sidste år, og blev færdig sidste år med HTx... dammm hvor var det da bare fedt! så tag og slap lidt af, og nyd de... -
Gode råd??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal snart til NV-eksamen, hvor jeg skal kommentere en kemirapport, som er skrevet over et NV-udtræksforsøg. Emnet er: "saltindhold bestem ved titreranalyse". Jeg ville høre, om der er nogen af jer, som har nogle rigtig gode råd til eksamen... om der er visse ting jeg skal... -
Mat B et krav for at tage Mat A?
ForumindlægJeg går på en VUC institution og skal op til eksamen i matematik på B niveau snart.. Jeg overvejede dog om det er nødvendigt, da jeg også skal have faget på A niveau efter sommerferien. Jeg er mildest talt dårligt forberedt, men mener mig dog i stand til at gennemføre A-niveauet til næste skoleår... -
Hjææælp!! :S
ForumindlægJeg har været så "utrolig" heldig, at jeg skal op i historie til eksamen. (Oven i købet den sidste eksamen) Nogen der kan give et lille fif, omkring fremgangsmåden?! Trækkes der en kendt tekst, osv. -
De 7 trædesten
ForumindlægEn beskrivelse af de 7 trædesten som skal bruges til NV eksamen ? -
FSA Hjælp!
ForumindlægOk folks.. Mangler nu min sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Mine andre eksamener gik ikke helt som forventet, især fordi jeg i muntlig dansk træk det sværste, som min lærer havde opgivet (Reklamefilm: Carlsberg Kurvand). Jeg vil derfor virkelig gerne op at ringe karaktermæssigt. Har i ikke et p... -
Fysiologi/Perspektivering
ForumindlægVi har i min klasse fået stillet den opgave mundtligt at skulle perspektivere emnet "Fysiologi". Jeg har læst mine egne notater igennem, såvel som notaterne på denne side. Hvad jeg imidlertid ikke helt forstår er, hvad der menes ved "perspektivering" (hvilket vi jo også skal t... -
Matematik C privathjælp søges
ForumindlægHej Jeg går på HF først år. jeg søger der en som har styr på faget matematik, hvorved jeg har på C-niveau. jeg vil gennemgå opgaver/ eksamensæt med dig. Fokus på eksammen både den skriftlige og mundlig del. jeg søger en som kan hjælpe en eller 2 gang om ugen og hjælpen kan passende foregå ve... -
Den fede mand - Karen Blixen
ForumindlægHej, jeg overvejer at gå op til dansk mundtlig eksamen i Karen Blixens novelle 'den fede mand' men jeg er i tvivl om slutningen. Jeg har forstået det sådan at Oswald (den fede mand) ender med at dø eller begå selvmord fordi han ikke kan leve med at han har dræbt den lille pige - er dette ... -
Analysering af sangen "Danmark", skrevet af Peter A.G. Nielsen
ForumindlægHej, Jeg er igang med at forberede mig til den afsluttende eksame i mundtlig dansk. Jeg har allerede valgt min tekst, som står i titlen af dette spørgsmål. Jeg ville lige spørge her, om der var nogen der var fans af Peter A.G. Nielsen/Gnags. Ville gerne høre om der er noget specielt ved hans sa... -
Identitet - Billede???
ForumindlægHejsa! Jeg trak identitet til 10 klasses eksamen i mundtlig dansk. Jeg vil helst analysere et billede og perspektivere det til identitet, fordi jeg er bedst til billedeanalyser men det er lidt svært at finde et godt billede. Min lærer viste mig nogle billeder fra nogle skagen malere, men det forv... -
Biologi..
ForumindlægHey folkens!sidder lige og læser til den skriftlig og mundtlig biologi eksamen.. MEN... der dukker et pr. ting op som min lille hjerne ik lige kan overskue.. Nogen der er med på en hjælper? look: 1. Hvorfor bevares døde organismer længere i surt og ildtfattigt vand?2. Hvad forstås ved ukønnet for... -
transformation af eksponentielle funktioner til lineære
ForumindlægHej, Jeg sidder og er igang med at lave dispostioner til mundtlig eksamen og er i tvivl om et emne jeg skal tage op i et af spørgsmålene. Det drejer sig om transformation af eksponentielle funktioner til lineære funktioner. Jeg har fundet ud af hvordan man gør osv. men jeg kan ikke forklare bety... -
Dumpe matematik B
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal bruge matematik A for at komme ind på den uddannelse jeg vil ind på. Jeg supplere matematik B lige nu. Jeg har næsten lige været oppe i skriftlig eksamen og jeg er næsten 100% sikker på at jeg er dumpet. Jeg tænkte på om man kan komme videre til matematik neveu A h... -
Cosinusrelationer
ForumindlægHej venner, Jeg er lige igang med at skrive nogle dispositioner til mundtlig mat eksamen. Jeg sad og kiggede på beviser af cosinusrelationer da jeg stødte på noget jeg ikke forstod. i det vedhæftede billede kan i se at der i bunden står "(læg mærke til at det er +2cx og ikke –2cx i de...
