Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 17741 til 17760 af 169995
-
Hjælp til Kronik
ForumindlægHejsa. - hvad skal en kronik indeholde og hvordan skal man gribe den an? -
kronik? hjæælp
ForumindlægHej alle. jeg har fået en tekst som jeg skal argumentere for osv. Selvom jeg har været på nettet for at læse om kronik genren, har jeg stadig ikke forstået hvad man skal skrive i en kronik. jeg har skrevet de i teksten forskellige synsvinkler, samt en konklusion. i min indleding har jeg skrevet n... -
Engelsk årsprøve
ForumindlægHej! Jeg står og skal til engelsk årsprøve i næste uge, og vi har fået af vide, at der vil kommer det der "jumbled sentences" med, hvor vi skal sætte 2 historier sammen. Er der nogen der ved, hvor man kan træne det henne? -
Eksponentiel vækst
Forumindlæghej! jeg har fået et eksamensspørgsmål om eksponentiel vækst. det lyder: " Gør rede for den eksponentielle vækstmodel y=b*a^x. de skal bl.a komme ind på eksponentielle ligninger og logaritmer" -og jeg er helt lost! jeg har rimeligvis styr på vækstmodellen, men hvis der var nogen der... -
Bør jeg klage?
ForumindlægTil min mundtlige eksamen fik jeg trukket emnet "Funktioner". Efter min gennemgang af min disposition, fik jeg en masse spørgsmål til emnerne "Differentialligninger" og "Differentialregning". Jeg havde svært ved at besvare spørgsmålene helt korrekt, fordi jeg ikke va... -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
Lineære differentialligninger
ForumindlægSå er der tid til nogle 2.ordens lineære differentialligninger. Jeg snakker om ligninger af typen:(1) y''+a(x)y'+b(x)y=c(x)(2) y''+a(x)y'+b(x)y=0For at finde den fuldstændige løsning til (1) skal man igennem en række sætninger som skal bevises. Jeg har dog nogle problemer ... -
hjælp til synopsis
ForumindlægOmråde: Velfærdsstaten Titel: Kvinders ligestilling 1. Problemstilling: Gennem de sidste mange år har mænd og kvinder haft lige rettigheder, men har ligestillingen også indfundet sig? Taksonomisk disposition: 1) Redegørelse for ligestillingens historiske perspektiver, hvordan var det tidligere i... -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej alle. Jeg har en stil for som jeg gerne vil have rettet. For er meget usikker på datidsformerne og nogle sætninger. Estuvimos en Madrid en cinco días. Vivíamos en un hostal se llama “Hostal Nuria”. La calle se llama “Fuencarral 52”. Viví con mis ... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
SRP - bio - samf
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive min SRP-opgave i biologi og samf og vil vildt gerne skrive om biologisk krigsførelse. I biologidelen har jeg en idé om hvad jeg kan komme ind på (miltbrand, pest, ebola osv) men den samfundsfaglige del kan jeg ikke komme på nogen teorier. Kan kun komme i tanke om at jeg ... -
Matematik årsprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvaad for nogle årsprøver matematikere kommer op i matematik??!! -
Intergovenmentalisme
ForumindlægNogen der kan forklarer hvad intergovenmentalisme er? Og evt. hvad det er iforhold til EU??? -
Uddybelse af en samfundssfaglig sætning
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælpe med at uddybe denne sætning? Kontekst: USA's nye rolle i verden Kuwait-krigen demonstrerede flere aspekter i verdensordenen efter den kolde krig: Hjælp her: A) Aktionen var en kollektiv sikkerhed i praksis, som i princippet var forudset praktiseret, da... -
punkter i virksomhedsanalyse
ForumindlægVil bare lige hører hvilke punkter i mener kunne være vigtig en en virksomhedsanalyse, der er tale om et mindre aktieselskab der ikkeer børsnorteret.jeg har selv:- Historie- Økonomi, regnskabsanalyse- Arbejdsforhold, arbejdsmiljø, antal medarbedere- Produkter, brancher, NACE-koder- Miljøforhold- ... -
Hjælp til DIO-emne
ForumindlægHej med jer. SRP er slut for lidt tid siden, og nu står den på DIO. Fedest! Jeg har absolut ingen idé om, hvad jeg kan skrive en opgave om, og det er her jeg håber at I kan hjælpe mig :-) Vores overordnede emne hedder ”Velfærd – og det gode liv i det globale samfund.” og jeg... -
Tyrkiets optagelse i EU
ForumindlægGoddag. Står og skal til at lave en opgave i International økonomi om ulemper / negative sider for DK hvis vi forestiller os at Tyrkiet bliver optaget i EU. Jeg indrømmer ærligt, at jeg endnu ikke har søgt materiale eller gjort de store tanker. Men kunne være spændende med en lille diskussion, om... -
Valuta
ForumindlægHej allesammenHar fået fået nogen spørgsmål i International Økonomi som gerne skal besvares.1) Redegør for, hvordan kursen på en valuta fastsættes2) Forklar hvilke forskelle der er på flydende valutakurser og valutakurser der er i et delvist fastkurssystem (inddrag ERM2)3) Vurder konsekvenserne a...
