Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 17761 til 17780 af 42938
-
HA.int - Hvor meget matematik?
ForumindlægHej! Jeg er færdig med HHX til sommer og vil gerne i gang med at læse direkte efter. Jeg har hele tiden været fast besluttet på at jeg ville læse HA-int. (engelsk) på Århus Handelshøjskole, men jeg er dog kommet lidt i tvivl mht. Matematikken i det? Jeg vil ikke kategorisere mig som værende... -
Hjælp, for det snart eksamenstid!
ForumindlægHej :) Jeg har trukket Kim Fupz Aakeson - Humor i mundtlig dansk eksamen. Jeg har bare store problemer med at finde en god tekst som siger mig noget. Min lærer har givet mig en der hedder; Den legetøjsløse stakkel'. Er der måske nogle der har hørt noget om den og give et par hints om teksten... -
Matematikeksamen i 2g!
ForumindlægJeg er kommet i den situation at jeg skal op til matematikeksamen i 2g på HTX, da jeg afslutter faget på andet år. Jeg kunne dog godt tænke mig blive lidt bedre til det, inden jeg skal op til den mundtlige eksamen, som dels går ud på der skal ses på mit eksamensprojekt, men også bliver stillet sp... -
Dårlig synopsis
ForumindlægHej. Jeg er blevet meget klogere siden min synopsis. Ja, faktisk har jeg fundet ud af at min synopsis er noget af det mest mangelfulde i verden, at jeg har brugt for lidt begreber og har skrevet humanistisk historie selvom jeg skulle skrive samfundsfaglig og i det hele taget bare har skrevet en ... -
problemer med enhedscirkel:S
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig matematik eksamen, og undre mig over et sikkert ganske enkel spørgsmål. Gør rede for begreberne sinus, cosinus og tangens ud fra en enhedscirkel. Vis, hvordan disse begreber kan bruges til beregninger i en retvinklet trekant. Jeg har g... -
Litteratur vedr. det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle, I forbindelse med det mundtlige oplæg til AT-eksamen, skal jeg bl.a. tale om hvordan det senmoderne samfunds indretning for nogle kan ende i en identitetskrise, grundet udviskede landegrænser, den eskalerende informationsstrøm osv. Ovenstående skulle jeg gerne have underbygget med noget... -
Macbeth's free fall og My Last Duchess
ForumindlægHej:)Jeg står og skal til mundtlig engelsk eksamen. Jeg føler egentlig jeg har ret godt styr på det hele, undtagen 2 tekster.Vi har læst Macbeth og i forbindelse med det, læste vi en artikkel der hedder "Macbeth's free fall" af Charles Moseley. Jeg kan simpelthen ikke forstå det sær... -
Sinus og Cosinus
ForumindlægHej Studi's.Jeg skal til 10.-klasses mundtlig matematikeksamen på onsdag og er næsten færdig med at øve tingene igennem.Jeg har hørt lidt om Sinus og Cosinus, men ved ikke rigtigt hvordan man bruger det. Da jeg virkelig godt kunne tænke mig at komme lidt ud over pensum, vil jeg spørge, om der... -
Vil du bruge et par timer på mig? Math
ForumindlægHej, jeg afslutter 2.g snart og jeg skal til eksamen i mundtlig matematik på B-niveau. jeg har fået udleveret mine 12 eksamensspørgsmål, som jeg gerne ville have hjælp til. Grunden til jeg opretter dette indlæg er fordi jeg søger en sød og venlig person til måske at bruge et pr timer med mig e... -
Stokastisk variabel
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen, og det eneste jeg mangler er at gør rede for stokastisk variabel :-( Gør rede for binomialfordelingen samt for beregning af sandsynligheder. Det må gerne gøres på et cas-værkøj. I redegørelsen skal I omtale stokastisk variabel. Jeg har lavet alt de... -
TYSK !!! HJÆLP!!!
ForumindlægHej med jer :) Næste måned skal jeg op til eksamen i mundtlig tysk, som er niende klasses afgangsprøve. Problemet er bare det, at jeg er fuldstændig lost i tysk. Ikke fordi jeg er dårlig til det, men fordi jeg er SÅ MEGET UDE AF SPROGET. Jeg har ikke snakket det i flere uger, og det kan mærkes. N... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej alle. Jeg sider og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik, og jeg er faldet over et bevis for den rette linje under emnet vektorer i planen, som jeg ikkee helt forstår. Sætningen lyder: Linjen med ligningen ax+by+c=0 har en normalvektor n med koordinaterne n= (a , b). Beviset består ... -
bevis af f(x)=kvadratrodX er differentiabel
Forumindlægsider og læser op til eksamen i mundtlig matematik på stx A, og skal lave beviset for at kvadratrodsfunktionen er differentiabel.... jeg benytter 3trinsreglen, men i min bog står der at man ikke umiddelbart kan finde grænseværdien af (kvadratrod((Xo+h))-kvadratrod(Xo))/ h og man foretager derfor ... -
Differentialkvotien
ForumindlægHej mennesker :)Jeg har lige et lille problem før matematik mundtlig eksamen. Håber der er én, som kan hjælpe den dumme :PMin lærer vil have, at vi skal gøre rede for Differentialkvotient, helt nøjagtigt!er det bare nok at sige, at differentialkvotienten er hældning af en tangent til en graf i pk... -
Forskel mellem lineær og kvadratisk programmering
ForumindlægHej. Jeg har siden august været ved at supplere mat a på hhx selvom jeg selv tog en stx. Derfor er der nogle emner som lineær programmering, som er pensum men c-stof, jeg ikke har så godt styr på da vi ikke har arbejdet med det i undervisningen og jeg står og skal til mundtlig eksamen på tirsdag ... -
Sikkert bare en regneregel...
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede til mundtlig mat A eksamen, og er stødt på en ting i min gennemgang af rumgeometri, som jeg ikke helt forstår. Jeg forstår ikke hvordan de to led er lig med hinanden, og det er sikkert bare en regneregel. Jeg tænker at vi sætter uden for parantes, men hvordan får vi (... -
Kønsroller
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i til mundtlig spansk eksamen. Et af de opgivede forløb er kønsroller i Spanien - før og nu. Undervisningsbeskrivelsen lyder således: Kønsroller i Spanien - før og nu - eksemplificeret i Federico Garciía Lorcas tragedie "La casa de Bernarda Alba", som er læ... -
definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)
ForumindlægHey...Jeg skal op til den mundtlige eksamen i matematik B på HTX på onsdag. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål vi skal gøre rede for, det ene lyder således: "Redegør for forholdene i ensvinklede trekanter - Nøgleord: definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)" Hvad menes der me... -
Argentina
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til mundtlig spansk eksamen. Derfor har jeg nogle spørgsmål til emnet Argentina. Nogle der ved noget om Argentinas militørdiktatur 1976-83 samt Argentinas historie fra 1976 til idag? Synes ikke at kunne finde noget om det. Teksten der er knyttet til emnet er "La vida... -
Haster: potensfunktion samt funktionen sinus
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik re-eksamen på fredag og der er to beviser som jeg ikke rigtig kan gøre rede for. Hvis det er en der kan hjælpe mig med disse (forklaring, stikord, hvad som helst) vil jeg være yderst taknemmlig. 1- Udled forskriften for den afledede funktion af potensfunktionen f(x...
