Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17781 til 17800 af 75430
-
Musikvideo
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen næste måned. Jeg skal vælge en dansk musikvideo, som jeg skal analysere. Kender i til nogle danske musikvideoer? Skriv gerne flere danske musikvideoer, for er i lidt i tvivl om hvilken jeg gerne vil analysere. :) Det tager ikke lang tid at svar... -
Haster - studieretningsopgave
ForumindlægHej! Ideer til studieretningsopgaven???? Please hjælp! Må meget gerne være i samfundsfag og historie/dansk!! -
Komma
ForumindlægHej. Kan man bruge det grammatiske komma i engelsk som i Dansk? Altså udsagnsled og grundledet. -
Vil du se den igennem?
ForumindlægVil du se min dansk stil igennem, som kun fylder ca. 700 ord. -
flashless cordite
Forumindlæghvad betyder flashless cordite? jeg kan ikke oversætte det til korrekt dansk. nogen der vil hjælpe? det haster MEGET. -
Idiom
ForumindlægHvordan vil udtrykket "wrap your head around something" lyde på dansk? Tak på forhånd -
stator
ForumindlægJeg har et spørgsmål til noget der sidder i en generator?? hvad er en stator( på engelsk) hvis man skal oversætte det til dansk?? -
novelle handling????
Forumindlægjeg ved ikke hvilket emne jeg vil have til min dansk novelle -
oversættelse
ForumindlægHej alle sammen... Er der nogle som gider kigge på det som jeg oversat og hjælpe mig med de to sidste sætninger???? På forhånd mange tak... 1) Hr. Nielsen er dansker. Señor Nielsen son danés. 2) Han går ikke ud med de hollandske piger. ????? 3) Det er vigtig at studere. Es importante estudi... -
Perspektiveringsområder - Hjælp
ForumindlægJeg skal som så mange andre til eksamen i mundlig dansk i starten af juni måned, og skal nu til at kæmpe med en Analyse og synopse. Mit fordybelsesområde er Ondskab, og som mit prøveoplæg har jeg valgt novellen 9;spasser9; som er skrevet af Camilla Christensen. Og det er ingen hemmelighed... -
Bedømmelseskriterier for karakterer/klagemuligheder
Forumindlæg.. Ja, dem kan jeg ikke rigtigt finde nogen steder? Nu er det sådan, at jeg sidder i en klasse med en lærer, der vælger at chikanere os gennem karaktergivning. Han har udtalt til en hel klasse og flere udestående personer, at vores klasse er 9;fagligt selvmord9; og kan f.eks. sagtens fi... -
Konfidensintervaller???
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave som jeg virkelig ikke kan komme videre med jeg har prøvet alt men er stadig lost..er der nogen af jer der kan hjælpe mig med den? den lyder sådan her.. - Lav et 95 % konfidensinterval for det gennemsnitlige antal timer foran fjernsynet i en hh-klasse? data er ... -
Læseprøve
ForumindlægNu er ni års skolegang ved at være slut, det er tid til, at folkeskolens 9. klasser for første gang i deres liv stifter bekendtskab med eksaminer (prøver) og karaktergennemsnit. Første prøve bestod i den velkendte diktat og den relativt nye læseprøve. Eleverne, der hele året havde forberedt sig p... -
forkortelse af brøk
Forumindlæghej har lige en brøk som jeg ville høre om jeg har forkortet rigtigt :) Jeg ser på brøken: (3x^2+ 6x-9)/(x^2+6x+9) Først kan 6x gå ud med hinanden. (3x^2-9)/(x^2+9) ⇔ (2x^2-9)/9 -
Parabels toppunkt - hjælp:)
ForumindlægBestem parablens toppunkt ved differential regning: a) y= 2x^2-12x+9 Forstår den ikke helt, skal man differentiere først, og hvad skal man bagefter? bruge diskriminantformlen? tak:) -
integralregning hurtigt spørgsmål
ForumindlægHey En der gider hjælpe mig med følgende ubestemte integral: ∫ (x-3)^9 dx Aner ik hvordan jeg skal løse den. på forhånd tak -
Alvorligt?
ForumindlægHej..Jeg blevet tilkaldt til møde på mit gymnasium, hvor jeg skal have en snak med studievejlederen, da lærerforsamlingen på deres møde har drøftet mit standpunkt og derfor er bekymret.Studievejlederen vil så drøfte min fremtidige studiesituation.Nu er jeg rigtig bange og nervøs for hvad der vil ... -
Karakterer?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et ret simpelt spørgsmål at stille, dog er det for mit vedkommende snarere et spørgsmål om jeg har en fremtid (wow, make sense..). Jeg går i ottende klasse, har fået taget en masse prøver, og har ikke ligefrem fået de mest ønskede karakterer. Eftersom at jeg gerne vil være l... -
Gymnasiel arbejdsmetode?
ForumindlægIdet jeg efter sommerferien skal begynde i gymnasiet som matematiker, ville jeg lige høre mig for her, om der skulle være nogle, som havde et par gode råd til, hvordan man mest hensigtsmæssigt omlægger sig fra folkeskolelivet til gymnasiet - fagligt som socialt. I relation til det sociale afhænge... -
Kombinatorik hjælp
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med spørgsmål 4, jeg har lidt svært ved at forstå hvordan jeg gør det, når der kun må bruges 1 fra hver skål : I skål A, B og C er der henholdsvis 5, 7 og 9 frugter. Alle frugterne er forskellige. 1 Hvor mange muligheder er der, hvis du kun må tage én frugt? 2 På h...
