Generelt

Karakterer?

10. november 2016 af Lunaersød123 (Slettet)

Hej alle :)

Jeg har et ret simpelt spørgsmål at stille, dog er det for mit vedkommende snarere et spørgsmål om jeg har en fremtid (wow, make sense..).

Jeg går i ottende klasse, har fået taget en masse prøver, og har ikke ligefrem fået de mest ønskede karakterer. Eftersom at jeg gerne vil være læge, ja nærmest brænder for det, vil jeg høre om, at det er muligt på trods af mine ikke særlige høje karakterer? Jeg ligger ca på gennemsnittet, ergo 7. Bliver mine karakterer taget i betragtning, når jeg nu kun går i ottende? Hvor vigtige er mine karakterer?

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. november 2016 af medina22 (Slettet)

Dine 8. klasses karakter er fuldstændig ligegyldige. Ingen ser dine karakter på nær dine lærer. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. november 2016 af JEEJ2008

Hej,
Dine karakterer tæller ikke så meget i det store billede lige nu, men efter min mening er de så sandelig ikke ligegyldige som #1 lidt tarveligt skriver - Det er i grundskolen at du får byggestenene til at kunne klare dig i gymnasiet el. noget lignende, og på det trin får du så byggestenene til at kunne følge med på et universitet. Dine karakterer kan du bruge som en lille indikator for den viden du har opnået. At gå i ottende klasse er et godt trin, og selvfølgelig har du en fremtid hvad end det er som læge eller noget andet spændende. Der er mange ting du kan gøre for dig selv allerede i morgen som eks. at få opbygget nogle gode studievaner, dyrk noget sport el. en anden interesse som gør dig glad og giver dig positiv energi, spis sundt osv. - altså find ting som er gode og positive for dig, og drop ting/mennesker som "trækker dig ned"

Eksamenerne kan du bl.a. bruge til at træne i det at gå til eksamen, hvordan man læser op til en eksamen,  få testet dig selv fagligt, evt. få styr på eksamensangst el. andet  Du skal tænke på at du har stadigvæk 9.klasse til at få rettet op på din faglige videnog dine vaner, og hvis du har brug for det så også 10.klasse afhængigt af om du føler dig klar til at gå videre.

Så du skal ikke give op, men i stedet tænke på hvordan du kan gøre det bedre for dig selv.

Mvh.


Skriv et svar til: Karakterer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.