Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17781 til 17800 af 22496
-
Vekselstrøm og jævnstrøm
ForumindlægHej Jeg er i gang med at tage noter af mine fysik ting, og faldt over jævnstrøm og vekselstrøm! Så, jeg evd at vekselstrøm er på, lad os sige 220V, så svinger den op til 325V, og ned på -325 og op igen, og de 50 hertz. Så jævnstrøm er billigere at transportere langt, end vekselstrøm, og h... -
Biologi Timer
ForumindlægHej Jeg skal op i en Biologi Exame her den 28 Juni og min Biologi leare er ikke kun min Biologi leare men ogsaa min Fysik og Cemi leare og jeg kom in i klassen efter de havde haft deres biologi timer og nu giver hun os kun fysik timer og jeg er totalt lost jeg har brug for at bestaa men ved virke... -
HJÆP ANG. DANSK MUNDTLIG FSA!!!!
ForumindlægJeg skal snart på i dansk mundtlig eksamen, men jeg har fået et virkelig dårligt fordybelsesområde. Fordybelsesområde: Integration eller opvækst set i lyset af avisens genre. Altså en avis artikel, hvor den omhandler problemstilliner ang. integration eller opvækst. Jeg har fundet en artikel, m... -
Hjælp til rettelse af Engelsk oversættelse.
ForumindlægHej, Jeg har skulle lavet en oversættelse fra Dansk til Engelsk og behøver hjælp til rettelse. STX, 2 årgang.(2.g) American soldiers in Vietnam. Most American soldiers came to Vietnam as ordinary conscripts after a short recruiting time in the U.S. Most American soldiers came to Vietnam as ... -
Engelsk digtanalyse
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der ved hvad man skal have med i en engelsk digtanalyse. Jeg forbereder mig til engelsk mundtlig eksamen på B niveau, og skal være klar på at trække et digt, men har ikke nogle specielt gode noter fra timen. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode sider, eller ke... -
Bevis for histogrammets stamfunktion
ForumindlægOhøj! Jeg er ved at bevise, at sumkurven er stamfunktion til histogrammet. Jeg har dette i mine noter: Man bruger e-0.5x^2. Arealet under et histogram skal være 1 (100 %). Det viser sig, at ∫e-0.5x^2 fra ∞ til - ∞ = √2*pi ∫e-0.5x^2 *(1/(√2*pi)) fra ∞ til -... -
Afstemning af reaktionsligning
ForumindlægMin opgave lyder på følgende: Mål svovlsyrens temperatur. Tilsæt ca. et tændstikhoved magnesiumpulver og observer hvad der sker. Mål desuden svovlsyrens temperatur under forsøget. Noter dine resultater i nedenstående skema: Temperatur (før) Temperatur (efter) Hvad kan du se? Der sker følge... -
Er i tvivl om fejlen
ForumindlægJeg skal finde og rette fejlen i nogle engelske sætninger, som jeg har fået af min lærer. Men i dette tilfælde er jeg i tvivl. Jeg tænker umiddelbart, at fejlen er at der er en præposition + that-sætning, men vil meget gerne have be- eller afkræftet dette. Jehovah's Witnesses might be co... -
hastighed
Forumindlægnogen der ved hvad resultatet er på denne opgave? Rød og blå løber står modsat af hinanden på en 400 meter lang bane. Hver side, A,B,C og D er 100 meter lang. Der er derfor 200 meter imellem dem. Rød løber med 12,7 km/t og Blå løber med 11,3 km/t Spørgsmål: Hvor på banen indhenter Rød løber B... -
Mundtlig eksamen
Forumindlæg1. Statistik Med udgangspunkt i nedenstående eksempel skal du redegøre for centrale begreber, illustrationer og metoder, som benyttes ved en statistisk beskrivelse af et talmateriale. Befolkningens fordeling i et land i år 2000 (i 1000) 0-9 7.750 10-19 4.830 20-29 3.468 30-39 2.439 40-49 1.64... -
Mundtlig eksmaen - HASTER!
ForumindlægGoddag folkens. Jeg skal op til spansk mundtlig på mandag, og har fået disse temar oplyst: - Los desaparecidos de Argentina - La vida en Cuba - Cuentos Mágicos - El universo de Almodóvar. Vil gerne høre om der er nogle der har gode noter liggende til disse temaer, samt nogle gode... -
grænseværdi og følger
ForumindlægJeg sidder og læser op på grænseværdi,og er kommet til dette i mine noter: Hvis en følge hedder {an} og grænseværdien hedder a1, så er afstanden fra følgens værdier til grænseværdien |an-a|. Givet et epsilon > 0, skal der komme en position i følgen, sådan at |an-a| < epsilon for evigt. Ma... -
Censor
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål omkring en censor. Havde en veninde der var oppe til eksamen idag, hvor censor direkte havde vendt hendes noter rundt, og sagt at hun skulle klare sig uden. Kan de virkelig tillade sig at gøre sådan noget? Jeg synes simpelthen ikke det er iorden, og hvis hun gør det ved ... -
Musikanalyse - Wienerklassikken
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der har noter/opgaver/analyse til følgende satser: Haydn: Symfoni nr. 94, 2. sats Haydn: op. 76, nr. 3, 2. sats Mozart: Divertimento i D-dur, 3. sats Mozart: Eine kleine Nachtmusik, K. 525, 3. sats Mozart: Symfoni nr. 40, 1. sats Beethoven: Klaversonate nr. 1, 1. sats ... -
forbrænding af brændselsolie
ForumindlægHej alle. sidder lige og kigger mine noter igennem, og så kan jeg se at jeg har lavet den her opgave hvor jeg har lavet et reaktionsskema for den fuldstændige forbrændingen af tetradecan C14H30. Har skrevet C14H30 + 21,5O2 -----> 14CO2 + 15H2O Jeg ved det er rigtigt, men problemet ligger i at ... -
indskudsreglen
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i tvivl om, hvad man bruger indskudsreglen til i integralregning? Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet : Integralet fra a -bf(x)dx = integralet fra c-af(x)dx + integralet fra b til af(x)dx Herunder har jeg lavet en graf med, hvori jeg har tegnet funktionen f . På min x-... -
Ugrupperede observationer
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skriver noter her til min matematik eksamen og pt er jeg igang med noget statistik Mit problem er at kunne forklare hvad ugrupperede observationer er i forhold til grupperede observationer er Jeg ved skam godt hvad begge er, men jeg føler bare ikke jeg kan "forklare&qu... -
HJÆLP - OLD: Skulpturer fra nyere tid??
ForumindlægHejsa, jeg sidder med forberedelse til old-eksamen og er p.t ved at gennemgå jeg diverse skulpturtider samt karakteristika. (: (Note: skulpturerne er udelukkende til perspektivering) Men min lære har opgivet skulpturer i (udover arkaisk, klassisk og hellenistisk) renæssancen, nyklassicismen, mod... -
Skulpturer, nyere tider??
ForumindlægHejsa, jeg sidder med forberedelse til old-eksamen og er p.t ved at gennemgå jeg diverse skulpturtider samt karakteristika. (: (Note: skulpturerne er udelukkende til perspektivering) Men min lære har opgivet skulpturer i (udover arkaisk, klassisk og hellenistisk) renæssancen, nyklassicismen, mod... -
tysk eksamen ønsker hjælp!!!
Forumindlæghej allesammen, skal opp i min 24 timers tysk eksamen, her på tirsdag og trækker i morgen. da jeg er meget dårlig til tysk og typen der bliver meget nervøs men gerne vil gøre sit bedste, vil jeg gerne gøree det godt. derfor skal jeg høre om der er nogle herinde, som er gode til tysk, der har måsk...
