Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17781 til 17800 af 23609
-
Kemisk analyse
Forumindlæg' Jeg skal faktisk oppe i mundtlig fysik & kemi. Måske kommer jeg oppe i kemisk analyse..og det har jeg virkelig svært ved at forstånår det gælder at blande stoffer sammen. så har i et forslag eller et bud om hvordan i kan hjælpe mig med det??? Hawra -
Parabol udfaldsvinkel
ForumindlægJeg er i gang med en projektopgave inden for differentialregning. Jeg har en parabel med diameter på 2 meter og en dybde på 0,5 meter. Jeg har desuden bestemt en ligning til en tangent i et vilkårligt punkt på parabolen: y = 0,5x - 0,125 Næste opgave, går ud på at finde udfaldsvinklen af stråle... -
Haster !
Forumindlæghej. jeg er en pige der går i 9. klasse. jeg ville gerne have lidt hjælp med nogle forsøg til fysik, da jeg skal op i det, i næste uge. hvis nogle kender nogle gode hjemmesider eller har et godt og enkelt forsøg selv ville jeg gerne have svar. det skal være om jordens salte, noget om energi, og... -
Lydbølger - Haster !
ForumindlægHej , jeg sidder og skal til eksamen her om meget kort tid. vi skal bl.a. læse op til fysikkens musik - lydbølger og her har jeg nogle problemer . Jeg ved at lydbølger er mekaniske bølger - men kan de både var længde og tværbølger ? og hvordan virker bølgeligningen med henblik på lydbølger ? lydb... -
syrer&baser og Salte & ioner
Forumindlæghey everybody jeg sidder her ligesom så mange andre, og skal op til FSA fysik-kemi desværre mangler jeg en del forsøg og e.v.t også nogle notater. så hvis I derude har noget omkring syrer & baser eller Salte & ioner Så ville jeg være utrolig glad og taknemlig for at hører fra dig!! :) Man... -
solindstrålingens vekselvirkning
ForumindlægHej Jeg skal til mdt. fysik årsprøve på tirsdag, og jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til: forklar elemter af solindstrålingens vekselvirkning med jorden, både i atmosfæren og med selve jordoverfladen. Hvad kan man svare til det ? havde om det i starten af skoleåret, men kan ... -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg har haft mange sygedage, så jeg virkelig bag ud i forhold til fysik. Derfor vil jeg gerne indhente det mine klassekammerater har lært. Jeg skal til at læse om Elektricitet, elektromagnetisme, ohms lov, induktion, ampere, volt osv. Er der nogen som kan skrive en liste som er ... -
Svingninger - Figentræet
ForumindlægHejsa - skal op i fysik i morgen (3.g) og håber derfor på hurtig hjælp! Under emnet svingninger - har vi fået udleveret et ark ang. Mitchell Jay Feigenbaum. Han har lavet en figur kaldet "figentræet"... Er der nogen der kan fortælle mig hvad den har med svinginger at gøre? -
Momentanacc.
ForumindlægHej jeg døjer lidt med en fysik opgave. Hvis nogen sidder med fysikabbogen 2, så drejer det sig om opg. 5.5.1 b. Jeg skal finde momentanacc. til tiderne t=0s, 2s og 6s Det skal jeg gøre ud fra en (t,v)-graf Jeg ved at jeg skal finde tangenterne til punkterne, men hvordan gør jeg det nå... -
Temperatur og tid..
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med noget fysik? 1. opgave: Opvarmning af vand 1,5 kg vand bringes i kog i en jerngryde, der vejer 1,2kg. Start temperaturen er 14grader og kogepladens effekt er 1100W. Hvor lang tid tager opvarmningen? på forhånd tak :) -
Matematik omkring Nernsts lov
ForumindlægDette spørgsmål kunne ligge i både matematik,kemi og fysik. Jeg har vedhæftet et dokument med forsøgsvejledningen til et forsøg. Jeg forstår ikke, hvordan de går fra skrive nernsts lov med Ag+ i anden til at fjerne 2-er eksponenten. Jeg ved godt at de benytter, at - log(1/x) = log(x) -
Transformerligningen, HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg skal snart til mundtlig eksamen i fysik/kemi. Folkeskolens afgangsprøve. Jeg forstår bare ikke transformerligningen, og jeg har virkelig prøvet at sætte mig ind i stoffet, men ja.. Nu håber jeg at der er en eller anden der kan forklare mig den, for ellers er jeg bare LOST hvis jeg trække... -
Avogadros konstant siger hvad?
ForumindlægHej med jer Fysik eksamen i morgen og stadig spørgsmål: Det handler om gasser og Avogadros konstant. Avogadros konstant siger N=n*N0 n er antal mol og N0 er antal molekyler på 1 mol. Men hvad i alverden viser formlen? Kan ikke rigtigt se sammenhængen. Håber nogen derude kan hjælpe! -
HJÆLP. Jeg skal op imorgen!!!
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, og ville spørge om der var nogen af jer der har nogle idéer til forsøg og hvad man kan sige under følgende emner : - Syrer, baser, salte, - Forbrænding, lufforurening, - Alkohol, - radioaktivitet, Jeg har brug for hjæælp! jeg skal op imorgen og er meget ... -
Verdensbillede? Solsystem?
ForumindlægHej :) I det spørgsmål jeg har trukket til min fysik eksame, står der at jeg kort skal forklarer hvad der forstås ved et verdensbillede. Mit spørgsmål er så, at vores verdensbillede er da vores solsystem, er det ikke? Jeg vil så nødig sige noget forkert, så jeg håber at hører fra nogen :) På forh... -
Energiomdannelse? Eksempler??
ForumindlægHejsa! Jeg skal til fysik C eksamnen i morgen (24-timers) - og har fået et spørgsmål vedr. energiomdannelse i forbindelse med alternative energiformer - nogen der kan give et kort overblik over energiomdannelserne ved fx vindkraft, solenergi, vandkraft, miljøvenlige biler, m.m. ?? Smil Marie. -
Radioaktive atomkerner
ForumindlægJeg skal snart op i fysik og er kommet i tvivl om radioaktive atomkerner. Jeg ved at de er radioaktive/ustabile, hvis de har flere protoner end 83. Men de er også ustabile, når de har for få eller for mange neutroner. Mine spørgsmål er så: Hvornår har de for mange eller for få neutroner? Isotop... -
Gitterligningen
ForumindlægEr der en der vil være rar, at beskrive den gængse teori bag, gitterligningen.. Jeg kender formlerne.. Men er ikke helt sikker på, hvor i gitteret osv, de skal bruges. Eller hvad gitterligningen bruges til generelt. Jeg skal bare have lidt hints - så kommer jeg igang.. Har ikke haft om gitterl... -
kraftvarmeværk!
ForumindlægHej alle :)Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at finde et billede af en type kraftværk, hvor der står at f.eks. først er energi termisk, så bliver den til mekanisk energi der og der, dernæst bliver den til elektrisk energi osv. Det er i forbindelse med min fysik eksamen i morgen.. Jeg har e... -
solsystemet - eksamen
ForumindlægHej Jeg har fået et fysik eksamens spørgsmål der lyder således: Du skal redegøre for den nuværende forståelse af solsystemet og de direkte observerbare effekter det giver andledning til. Stikord til den faglige samtale: Formørkelser, årstider, polar cirkel og vendekreds. Hvad tror i der m...
