Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17781 til 17800 af 23766
-
ohms lov
Forumindlæghej alle, jeg har brug for hjælp til en fysik opgave som lyder: På en pre står 25W, 4 Ohm a) bestem spændingsfaldet. b) bestem strømstyrken men hvordan kan jeg udregne spændingsfaldet når jeg ikke kender strømstyrken I. Er der en anden fomel end U=P/I til at udregne spændingsfaldet? P... -
Bestemmelse af solens effekt
ForumindlægHej :-) Jeg har en fysik aflevering med nogle spørgsmål og jeg har fået lavet det meste af det,men har lidt problemer med hvorvidt jeg skal løse denne opgave? Afstanden mellem solen og jorden er gennemnsitlig 1,5*1011 m. Lige udenfor jordens atmosfære skinner solen med en intensitet på 1350... -
centervinkel - hjælp!
ForumindlægHej peeps. jeg sidder med en fysik aflevering og jeg er gået lidt i stå ved en opgave: 6. En centervinkel på 17 grader spænder over en bue med længden 51 m. a. Hvor lang en bue spænder en vinkel på 31 grader over? Er der nogen der måske kender en formel eller noget i den stil? ... -
fag
Forumindlæghej jeg fik på et tidspunkt en mail fra studieportalen hvor der var nogle folkeskole fag og under hver fag var der nogle emner for eksmepel under fysik var der magnetisme. Og så kunne man læse alt om hvad det var. og det var 9 klasse niveau i folkeskolen. Så vil spørge om der er nogle som også h... -
Klima, CO2 og solaktivitet
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor jeg kan finde nogle gode grafer over temperaturudviklingen, CO2-udviklingen samt solaktiviteten?Og er der nogle fysikere der kan fortælle mig om man stadig mener der er en sammenhæng mellem solaktivitet og temperaturen. Eller om man helt har forkastet dette for blot... -
Elektromotorisk kraft
ForumindlægHello!Jeg skal op til årsprøve i fysik om nogle dage, men ved allerede nu de emner jeg kan komme op i.Et af dem er "elektromotorisk kraft", hvor jeg bl.a. skal gøre rede for et kredsløb med et batteri.Jeg vil gerne høre nogle andre formuleringer på hvad "elektromotorisk kraft"... -
AT-årsprøve
ForumindlægJeg skal til at finde et emne til AT-årsprøve. Hovedtemaet er videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914, jeg har rigtig svært ved at finde et emne, jeg synes er spændende. Så jeg ville bare høre om der var nogen, som havde nogle forslag? Fagene er historie A og fysik B. ... -
Impulsbevarelse
ForumindlægI fysik har vi arbejdet med et ballistisk pendul. Vi skød en klods der hang fra det ballistiske pendul med et luftgevær, hvor vi aflæste hvor højt pendulet kom op, massen af klodsen og massen af projektilet. Jeg skal finde farten på pendulet, men jeg er ikke sikker på hvilke formler jeg skal br... -
Mekanik: Hastighed op ad skråplan
ForumindlægFølgende opgave i fysik er jeg gået helt død i. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal regne den! Håber der er en der kan hjælpe...Et glat skråplan har hældningen 30grader. Et legeme starter ved foden af skråplanet med en hastighed på 8m/s op ad skråplanet. Hvor langt vil det kunne bevæge sig o... -
Sammensat bevægelse
ForumindlægLidt fysik hjælp - tak! Jeg tror ikke helt jeg forstår opgaven - nogen der kan give mig et hint eller to?En kugle ligger 20m lodret over punktet A. Kuglen kastes vandret ud og rammer i punktet B, der ligger i samme vandrette plan som A, og således at AB = 30m1) Beregn kuglens begyndelseshastighed... -
Hjælp til problemformulering !!
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt her om nogle uger og jeg skal komme med nogle bud til en problemformulering her snart og jeg er helt faldt for idéer. Mit emne er atomvåben og jeg skriver i Fysik A og Historie A. Er der måske nogle der skulle side inde med en idé eller ... -
Hej fallow er der nogen der kan hjælpe mig med det her spg?. :)
ForumindlægAbsolut tid og rum er nogle af de principper som danner grundlag for den klassiske fysik. Einstein stiller spørgsmål ved om tid og rum er absolut. Forklar hvad Einstein finder frem til og sæt Einsteins teorier i relation til hvordan vi i hverdagen går og tænker om fysiske forhold. -
Geologi - Århus Universitet, 2012.. Andre?
ForumindlægHejsa :) Jeg er ved at tage GSK i Fysik B, Kemi B og Matematik A, og næste år vil jeg søge ind på uddannelsen Geologi på Århus Universitet. Er der andre som også vil det? Syntes aldrig rigtig jeg hører om andre som også vil tage denne uddannelse. Og det kunne bare være lidt fedt, at s... -
opgaver
Forumindlæger der en som kan hjælpe mig med to fysik opgaver??natriumatomets energi i den første exiterede tilstand eV er større end energien i grundtilstanden.beregn bølgelængden af det udsendte lys, når natrium henfalder fra den første exiterede tilstand,hvor stor skal spændingsforskellen over et udladnin... -
Rødforskydning/Blåforskydning
ForumindlægHej Håber en klog fysik ekspert kan svare på mit spørgsmål. Når jeg ser en blå stjerne i himlen, hvordan kan jeg så være sikker på om temperaturen i stjernen er meget varm (blå stjerner er så vidt jeg har forstået meeeget varme) eller om den ikke bare bliver blåforskudt. .. og det samme for rødf... -
flammetemperatur
Forumindlæghej, er i gang med den 2 fysik aflevering og løb ind i et spørgsmål om bunsenbrænderflamme var en veldefineret størrelse, hermed går jeg ud fra de mener om den er en konstant, men ved udregner med formler er (lod opvarmes smides i vand, temperatur stigning) så er resultat at flammens temperatur ... -
Tyngdeacceleration 2 !!!
ForumindlægATT.: H03Jeg tror ikke, at jeg skal have hjælp af dig, da du kun går i 1.g og endnu ikke har fysik på A-niveau!Tyngdeaccelerationen er IKKE det samme som tyndekraften! Og desuden er der forskel på tyngdeaccelerationen på jorden og i rummet!Til andre der kan løse denne opgave: "Hvordan kan ma... -
Vektorregning
ForumindlægHej alle. Jeg skal teste impulsbevarelse i fysik. Jeg har to vektorer: a=(8,4 , 2,3) b=(1,2 , 2,5) Begge vektorer skal ganges med en konstant for at jeg får resultatet: 2075. Jeg tror ligningen skal se sådan ud: a*c1 + b*c2 = 2075 hvor c er konstanter. Er dette rigtigt? jeg kan i... -
Help here
ForumindlægHej alle sammen..!Jeg skal snart til fysik eksamen og jeg ville lige hører om i kunne hjælpe mig..Jeg vil gerne have nogle notater. sådan så at jeg kan skrive dem ned og det kunne være en del hjælp..! notaterne må gerne være meget forståelige.jeg vil helst have nogle notater om de her emner : Mag... -
Lydtryk, Haster!
ForumindlægFysik opgave som jeg har brug for hjælp til. 1) Et lydtryk øges med en faktor 2. Hvor stor er øgningen i dB? Følgende formel gives: Lp (lydtrykniveaut) = 10 * log(Peff^2/P0^2) P0 sættes til 20 my N/m^2 På forhånd tak
