Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17781 til 17800 af 48309
-
kildekritik af forfattere
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive kildekritik i min DIO. Jeg skriver i historie og skal derfor finde nogen oplysninger om nogen forfattere Problemet er at jeg overhovedet ikke kan finde noget om Kristian Hvidt er der nogen der kan hjælpe mig med det? Send gerne et link så jeg har mulighed for at oplyse ki... -
AT - HAASTER!!!!
ForumindlægHeej Alle. Jeg står ligesom mange andre i den stituation, at jeg skal vælge AT emner. Derfor er jeg desperat og stærk interesseret for, at høre hvilke emner andre har valgt i forhold til dette års AT emne (katastrofen årsager og konsekvenser). Ps. Jeg overvejer stærk fag kombinationen ... -
Emne til SRP
ForumindlægHej jeg går på STX og jeg har fem a-fag.. Jeg fik at vide af min klasselærer at det kunne være en god ide at starte på mit SRP. Som sagt så har jeg fem a-fag som er: Matematik, Spanks, Dansk, Historie, Bioteknologi. Jeg skal vælge to af disse fag og kombinere dem og komme med et godt fæ... -
hjææælp miiig :'/
ForumindlægHej allesammen I års AT-emne for 3.g'erne hedder den "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914".. Jeg har tænkt mig at skrive samfundsfag og historie.. Tænkte på hvilke nogle emner jeg kunne vælge inden for dette emne med disse fag? håber VIRKELIG at DU v... -
Kilder til Athens' demokrati
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive historie opgave om demokratiet i det antikke grækenland, helt præcist det athenske demokrati. men jeg mangler at få min opgave op på et analyserende niveau, derfor søger jeg nogle kilder som jeg kan analysere. Skal jo gerne have dem så jeg kan vedlægge dem som bilag. n... -
SSO
ForumindlægHej folkens. Det er sådan at jeg står i en situration hvor jeg skal i gang med den store skriftelig opgave SSO, jeg har valgt at beskiæftige mig med faget psykologi, og emnet er afhængighed af alkohol. Jeg skal til at finde nogle cases, omkring nogle som har været i gennem det at være afhængig ... -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
Kvindebevægelsen, problemformulering (haster)
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en problemformulering til dansk-historie opgaven (i dag) men synes det svært, så håber i/du måske kan hjælpe mig lidt. Mit emne er kvindebevægelsen i slutningen af 1800-tallet, med fokus på Nielsine Nielsen. Som overspørgsmål havde jeg tænkt noget i retningen af: Hvorfor kæ... -
Religion i Middelalderen
ForumindlægHej Jeg skal lave en problemformulering. Jeg har om religionen i middelalderen, som blandt andet omhandler korsfarernes syn på tyrkerne, fundet af den hellige lanse og erobringen af Jerusalem. Altså historier der fortæller om hvordan det hele blev bundet sammen af det religiøse fællesskab o... -
Er disse 2 korte sætninger korrekte?
ForumindlægHej alle sammen! Mit spørgsmål er bare om disse to sætninger på tysk er korrekte: 1. Vi vil gerne fortælle om Brandenburg. = Wir möchten über Brandenburg zu erzählen. Og 2. Der er en længere historie bag, men det vil vi ikke gå i dybde med = Es gibt eine lange Geschichte hinter sich, ab... -
Et passende emne??
ForumindlægJeg sidder lige nu med en årsprøve i AT og er endt med at have en lidt skidt fagkombination (Historie A og Fysik C). Dette sætter grænser for hvad man må arbejde med i fysik, da jeg jo som sagt kun har det på C-niveau. Overemnet for vores AT-forløb er "Kampen for det gode liv". Jeg kan ... -
SSO opgave
ForumindlægHej derude.. Jeg skal skrive SSO her til december, men jeg er allerede begyndt at tænke over emner og fag (så det ikke stresser mig til den tid). Jeg har næsten besluttet mig for, at jeg vil skrive i historie. Så jeg ville spørger her inde, om der er nogen der har nogle gode emner jeg kunne skri... -
Mule Killers
ForumindlægJeg har fået Mule Killers for til næste uge, og der er en ting jeg er i tvivl om. Historien hører vi igennem en drengs øjne, hvor vi hører om, hvordan drengen egentlig kom til verden. Jeg forstår bare ikke helt sammenhængen. Faderen er forelsket i Euda, men han gør Eudas veninde gravid, og sige... -
Jura?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i vildrede, jeg går kun i 9. klasse, men jeg ved allerede nu at jeg elsker samfundsfag og historie. Jeg kan godt lide og læse og fordybe mig i viden omkring politik, magtfordeling og læser bøger om psykologi og retorik. jeg synes at Jura studiet lyder helt enormt spendene og ha... -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål angående ændring af karaktere.Vi fik jo alle vores afgørende årskarakter lige inden vi fik af vide hvilke fag vi skulle op i. Jeg var desværre så uheldig at blive trukket til at skulle op i spansk - mit forhold til min spansk lære er ikke just det bedste. Men så ske... -
Produkt til projektopgave
ForumindlægHej alle... Vi er 2 piger som snart skla have projektuge. Vores emne er Besat og vores underemne er Skønhed. Vores fokus punkt er hvorfor små piger gør så meget ud af sig selv som fx make up , hår osv. ( 4-13 år) Men vi har et problem .. Vi kan ikke lige finde på et produkt , nogle kr... -
METODER
ForumindlægSkal man beskrive metoder generelt eller bare i forbindelse med sin egen opgave? -
Analyse af glæden ved vin
ForumindlægHej Jeg ville lige høre om der er nogle som har en analyse af glæden ved vin af Klaus Rifbjerg, som jeg kunne få eftersom jeg har brug for noget inspiration. skal op til dansk eksamen om 3 dage så det kunne være dejligt med lidt inspiration. På forhånd tak Frederik -
Iliaden
ForumindlægHejsa... Jeg sidder og er ved at læse old op til eksamen og synes egentlig at jeg har ret godt styr på det meste, men ville lige høre om nogen af Jer herinde har styr på Iliadens 23.+ 24.sang??På forhånd tak :) -
Kunstnerisk fag...huuh??
ForumindlægHey!Tænkte på, om der er nogen herinde der ved, hvordan en billedkunst eksamen foregår?! Jeg har selv mediefag, som kunstnerisk fag, men kunne godt tænke mig, at vide, hvad man ellers gør i sådanne fag som billedkunst mht. gym.eksamen???...
