Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 17781 til 17800 af 169995
-
Promblemstilling DIO
ForumindlægHejsa medsturderende og vejledere, DIO står for døren og jeg skal ahve udarbejdet en problemformulering, er igang på egen hånd, men har nogle af jer inspiration til en god problemformulering så kom endeligt med forslag, også bare arbejdsspørgsmål som kunne være interessante at undersøge er mere... -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
Vil nogen tage et kig på min SRP - mod betaling, naturligvis?
ForumindlægJa, overskriften kan ikke være mere tydelig. Jeg leder efter en person, som kan kigge min SRP igennem, specifikt mht. layout, fordeling af indhold, mm. Jeg skriver i International Økonomi og Samtidshistorie. Lige for at tilføje, så skal min SRP skrives på engelsk, dog er der ikke de helt stor... -
DIO - Hjælp til at finpudse min problemformulering
ForumindlægHejsa, jeg skal have hjælp til at finpudse min problemformulering. De fag jeg har valgt er samtidshistorie og international økonomi. Min problemformulering indtil videre: Min overende problemstilling er, hvordan globalisering har påvirket Kina negativt? Redegørelse: Redegøre for Kinas økonom... -
Tvivl om jeg skal gå på HHX
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om jeg skal tage HHX som ungdomsuddannelse. Jeg tænker på at vælge enten Afsætning og International Økonomi, eller Virksomhedsøkonomi og Internationaløkonomi, dog er matematik ikke min stærke side. Jeg får som regel 7 skriftligt. Er der meget matematik på hhx? Hvilke af de to ... -
Dokumentationsopgave
ForumindlægHej Jeg skal lave en dokumentationsopgave i samfundsfag, hvor jeg skal flette 3 delområder sammen og køre en rød tråd i gennem opgaven (afsluttende opgave). Jeg har ingen anelse om hvilket emne jeg skal vælge - har tænkt "Det nationale og internationale Danmark", men det er måske ikke ... -
Hjælp til første samf opgave
ForumindlægHey :) Har samf på A niveau i 1g og har aldrig skrevet en opgave før.. Min problem formulering lyder således; Undersøg hvilke argumenter der er for hhv. en afskaffelse/kraftig reducering af efterlønsretten og en opretholdelse af den nuværende efterlønsordning. Besvarelsen skal tage udgangspunkt... -
Mundtlig engelsk - folkeskolen
ForumindlægHvordan foregår en mundtlig eksamen i engelsk efter 9. kl. ? Jeg har forstået det således, at jeg skal gennemgå, den tekst jeg selv har valgt i ca. 5 minutter. Derefter søger vores lærer til et eller andet i det opgivne pensum. Er det korrekt ? Skal jeg ikke læse en fremmed tekst op ? -
metoder og retninger
ForumindlægHej :) er der nogen der ved hvilke metoder og retninger man skal kunne indenfor psykologi til eksamen på c niveau? -
Sød opgave om metrisk rum.
Forumindlæg(a) Jeg er nået frem til at sige, at μ(x,x0) > 10. Dette må vel betyde, at de første ti element af x er samme samme som de første ti element af nulfølgen. For den n. element af x vil være forskelligt fra nulfølgen for alle n≥11. Er det korrekt? Er der en bedre måde at forklare det på? ... -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
Gymnasie hjælp
ForumindlægHej folks, jeg undrede mig lige over nogen spørgsmål angående gymnasiet. Jeg ville spørge, om man skal til 3 eksaminer gennem sin tid i gymnasiet eller er det 2 terminsprøver og 1 eksamen? Mange tak :) -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
Benzen i Hydraulisk frakturering
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med mit afsluttende Naturfagsprojek som handler om hydraulisk frakturerings påvirkning af drikkevandet og selve grundvandet. Et af vores spørgsmål lyder på hvordan det påvirker mennesket at drikke forurene vand, som er blevet forurene af frakturering. Benzen er en af de ke... -
Studere på universitet i udlandet? Hvordan, hvorledes, hvorfor?
ForumindlægHeysa studerende! Når jeg er teknisk student om små 2 år, så har jeg naturligvis tænkt mig at læse videre. Regner med at skulle studere noget naturvidenskab og ende ud som forsker, navnligt i fysik (atomfysik og lignende) eller matematik, men har ikke lagt mig helt fast endnu. I den forbindelse... -
Ha-jur. brugte bøger
Forumindlæghej ... jeg har Ha-jur brugte bøger som jeg gerne vil sælge billigt. ring 23398391 -
en der gider at kigge her?
Forumindlægnogen der lige gider at rette det her lille stykke engelsk tekst jeg har skrevet?? We can all agree that obesity is becoming a very big problem world wide. It starts when they are children, if their parents don’t teach them how to get some exercise or how to eat right. In the 60’s, where there... -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skriftlig eksamen, og har brug for hjælp til denne: Det er opgave 1.018 i vejledende eksamensopgaver 2006: Forkort brøken (a^2-6a+9)/(a^2-9) Jeg kender godt resultatet, men kan ikke gennemskue fremgangsmåden. Nogen der kan hjælpe? -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da...
