Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 17841 til 17860 af 45450
-
hjæææælp mundtlig dansk
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig dansk om 2dage, har om reklamer. så jeg har valgt ( smirnoff green apple twist ) og ville spørger jer om i kunne hjælpe mig med analyser billedet og selve reklamen... eller hvis i har lavet en opgave som jeg må låne/få ville jeg taknemlig... :) hjææælp plzz -
Religionsundervisning C niveau?
ForumindlægHej, ville lige høre om der var nogle der kan fortælle mig hvordan religion c bliver undervist på gymnasierne? Skal man læse / analysere bibelen etc., og går læreren ud fra at man er troende / er de selv troende / prøver de at påvirke eleverne, eller er det ikke tilladt? :D Tak for svar :) -
6 og 9 sang i Iliaden
ForumindlægEr der nogen af jer der ligger inde med en god analyse af 6 og 9 sang i Homes Iliaden ? Er så 'heldig' at have den som min afsluttende eksamen på mandag , men syntes ikke helt jeg har styr på de to sange , så det ville være en kæmpe hjælp hvis der var nogen af jer her inde der kunne hjæ... -
psykologi case
Forumindlæghej derude...jeg skal snart til psykologieksamen (stx)Så jeg vil høre om der er nogle der har analyseret nogle case´ som de evt kan ligge ind...Ellers nogle gode råd til en psykologi eksamen? hvad er vigtigt og godt? osv...held og lykke derude... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn? -
Rettelse af min eksmansopg. mhp. klage
ForumindlægEr der en, gerne med gode engelskkundskaber, der vil rette min eksamensopgave fra 2.g obl. niveau for mig og give feedback, med henblik på eventuel klage over bedømmelse, idet jeg synes jeg karakteren er for lav? -
Analysemodel til roman.?
Forumindlæghej, jeg er igang med at læse en roman og den skal vi analysere når vi er færdige, men jeg har ikke rigtigt styr på det med analyse osv. så tænkte på om der var nogen der kunne komme med en god overskuelig en til mig.? på forhånd tak :D -
Valg af emne - HJÆLP!
ForumindlægJeg er virkelig på bar bund mht. valg af emne til AT under emnet rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi eller kemi med enten dansk, historie eller engelsk? Er der nogle der har nogle gode forslag? Evt. noget i forbindelse med alkohol og stoff... -
Beregning af gennemsnit
ForumindlægHej hejNår man skal beregne sit gennemsnit for sin studentereksamen, hvordan gør man så helt præcis?Hvis man fx har fået karaktererne:Årskarakter:Dansk: 11Matematik: 10Engelsk: 9Eksamenskarakter:Dansk: 10Matematik: 11Skal man så ikke regne gennemsnittet af årskaraktererne, og gennemsnittet af eks... -
sononymner
Forumindlægbanish = Bandlys, landsforvise/forvi Hvad kan sononymet være(på engelsk) Rigtige sononymer? Disgiuse = mash, cover Encourage = excited, glowing Friar = holy person ELLER MONK? Heir = inheritor messenger = stimulate, assue Monastery = abbey, clister Noble = Passinate = ? Pilgrim = traveller, ... -
Fødselsdagskort
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal sende et postkort til England. Men forsiden står på dansk og jeg vil gerne have det oversat til engelsk, så de i det mindste ved, hvad der står :D Bare for at være på den sikreste side vil jeg gerne spørge jer hvordan det skal oversættes. En fødsler som dig... skal hav... -
Privat Hjælpelærer søges.
ForumindlægJeg er en pige på 15 år, går i 8. klasse ( starter i 9. efter sommerferien ) Jeg har problemer i engelsk og matematik, og derfor søger jeg en privat hjælpelærer der kan hjælpe mig, jeg vil rigtig gerne have, at undervisningen skal forgå hjemme hos mig på københavn. Undervisnings timer og løn ka... -
Fag som student i IB for Medicin
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg undrede mig over, hvilke fag jeg skal have i IB for at studere medicin i DK? (kunne i skrive om det specifikke fag skal være HL/SL?) Og hvad med de andre europæiske lande? Hvilke krav stiller de? Lige nu har jeg Matematik HL, Kemi HL, Dansk HL, Engelsk A SL, Fysik SL, ... -
Spørgsmål til en linje på CBS
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at skulle sige ja tak eller nej tak til studieplads. Jeg er optaget på Bsc in business administration and servicemanagement. Jeg ved hele uddannelsen foregår på engelsk, men jeg ved ikke hvordan det er med de skriftlige opgaver! Er der nogen der ved... -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
double-endcapped
ForumindlægHej, jeg sidder med en oversættelse, der handler om kompressorolier til Klimaanlæg. Olierne kan være enten "double-endcapped" på tysk: doppelt-endverschlossen eller "einfach endverschlossen". Det betyder, at den kemiske struktur er hermetisk lukket og ikke reagerer f.eks. med... -
Nogle skønne ideer :) ?
ForumindlægHej Alle. Jeg er igang med AT (...) og har om KRIG. Fagene er Engelsk, Religion og Historie .... men jeg har absolut ingen forståelse for eller ideer til hvordan man skal gribe en AT-synopsis an ??? Og hvad kan jeg finde på af emner herunder??? Nogle ideer til hvordan man kan lave en kobling ml. ... -
Bloody Sunday?
ForumindlægHej :) Nogen der kan forklare mig rent hvad der skete, hvorfor det skete og andet, på bloody sunday dag. Det kunne også være nogle hjemmesider hvor det står på engelsk el. dansk om hvorfor det opstod. Har selv prøvet at søge om det, men det var ik meget jeg fandt. Evt. en bog med titel og forfat... -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ?
