Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17841 til 17860 af 52678
-
Ang. den mundtlige franskeksamen.
ForumindlægJeg er en af de "heldige", der skal op i fransk til studentereksamen.Jeg vil bare høre, om der er nogen der har prøvet det, og om det er så slemt som jeg gør det til.Jeg kan slet ikke se at der er nok til i forberedelsen til at kunne nå det man skal!Og hvor lang tid skal man egentlig re... -
Eksamen
ForumindlægHej..Jeg skal op til eksamen i old d. 8 juni, og jeg er vildt nervøs for er ret usikker på hvordan det foregår.. vores lærer prøvede at lave en prøve eksame for os men det endte med at det kun var hende der sagde noget.. jeg ville godt hører om der er nogen som kan forklare mig hvad der sker til ... -
Mdt. årsprøve engelsk B 1.g
ForumindlægJeg står i den situation at jeg om nogle få dage skal op til en mundtlig årsprøve i engelsk. Engelsk er det fag jeg er dårligst til og ikke nok med det er jeg rimlig nervøs til eksamen, hvilket for det meste medfører det, at jeg underpræsterer. Vil det få nogen konsekvenser hvis jeg dumper? Jeg h... -
Hvordan foregår AT årsprøve i 1.g
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til AT årsprøve på torsdag og er nu i gang med den sidste forberedelse. Jeg kom til at tænke på, hvordan sådan en årsprøve egentlig foregår? Jeg mener: - Er der en censor? - Skal man sidde ned ved et bord med lærere (og evt. censor), eller er det ligesom en frem... -
afgangs examen 9.kl emner!?
Forumindlæghej allesammen, jeg har ramt "muren" hårdt. jeg er gået helt istå med at kunne finde et emne at skrive om. jeg har fået 4 hovedemner som jeg skal finde noget inden for: Education, On the street, Travel, Minoties. hvis der er nogen der har forslag til emner så skriv venligst. -
Elektromagnetisme
ForumindlægHejsa! Jeg er gået lidt i stå med min dispotion og kan ikke finde svar på dette i mine bøger: Det elektriske kredsløb. Hvad består en elektromagnet af? Hvad er en diode? Samfunds strømforsyning. Jeg skal bare kunne forklare hvad dette er, så er der nogen som kan hjælpe? :-) -
Hvordan får man 12 i tysk eksamen?
ForumindlægEr der nogen der sidder med nogle gode råd til eksamen, så sig endelig frem! Jeg kunne rigtig godt bruge det. -
mundtlig eksamen - gode råd
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig matematik b i morgen- har i nogen gode råd? -
Hjælp til en fysikopgave haster
ForumindlægVi regner med, at fra en højde på 100 km, falder et brudstykke fra MIR lodret ned mod Stillehavet. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9.7 m/s2 under faldet. Vi regner endvidere med at brudstykket ikke havde nogen lodret fart inden faldet. a) Hvor lang tid ville nedturen tage, hvis der... -
hjællllllllp!!!!!!!
Forumindlægkan i fortælle mig om hvad radioaktivitet er? fordi jeg skal op til min fysik eksame imorgen og ville rigtig gerne vide hvad det er præcist.. mit spørgesmål jeg skal svare på er nemlig: " Forurening med radioaktivitet"! det haster så håber i kan forklare mig det. hurtigts muligt. på for... -
Fsa prøve. - Skibet Vædderen
ForumindlægHej :-) Jeg håber at i kan hjælpe mig med min afl. for jeg er kørt fast. Opgaven lyder sådan: Hvor mange døgn sparede skibet Vædderen ved at sejle gennem Panamakanalen i stedet for at sejle neden om Sydamerika. Jeg har tideligere fået oplysningen at turen gennem kanalen varede 13 døgn. Jeg har og... -
Upload dit skolearbejde for dette skoleår - vedrører dig;)
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen.Det forgangne skoleår er ved at være slut. Vi kan tælle skoledagene på en hånd.Upload jeres noter, stile, matematikaflevering, opvarmningsprogrammer, biologi- og fysikrapporter m.m. Næste årgang kan få brug for det.https://www.studieportalen.dk/opg/addopg.php?t=... -
Hvad gør jeg forkert?
ForumindlægHej folkens, Nu er jeg lige startet i syvende klasse og jeg har fået til opgave at skrive om mig selv. Da jeg havde skrevet det, fik jeg min far til at kigge på det, og han sagde at jeg ikke stiller de engelske sætninger rigtigt op. Han gad ikke rigtig forklare det, så derfor håber jeg at I vil ... -
Hvilke bøger bruger de på HTX?
ForumindlægHej. Er der nogle som ved hvilke bøger der bliver brugt det første år på HTX i Nykøbing Falster? -
5 A fag?
ForumindlægHej, Jeg skal vælge valgfag for næste år (3.g stx), og er i tvivl om jeg skal vælge kemi A. Det skal lige siges at jeg i forvejen har spansk, mat, dansk og his A, dvs jeg vil få 5 A fag hvis jeg vælger kemi. Er der nogle af jer ved, om det er meget hårdt at have 5 fag på A niveau? Og ved I, om ke... -
Studieretning på HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. TIl sommer, skal jeg afslutte folkeskolen og påbegynde ungdomsuddannelsen HTX. Jeg har overvejet studieretningen ("Kommunikation/IT "A" - Design "B"), men jeg kan desværre ikke finde en plan for fagene, og deres niveauer. Hvis vedkommende som læser det... -
2.grads polynomium
ForumindlægHej Om et 2.gradspolynomium oplyses at det har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7,4) ligger på dets graf. Opgaven lyder så at man skal opskrive en forskrift for polynomiet. Hvad skal jeg gøre? Er lost.. -
parallele linier
Forumindlægjeg har at f(x)= 3x² - 6x +5jeg skal finde tangent der er parallel med y = 3x - 9 .jeg ved at min tangent har a = 3, men hvordan finder jeg de sidste fatore ?Mvh -
integralregning
ForumindlægSidder lige og tåger lidt over et par opgaver, og kan simpelthen ikke se hvordan de skal løses.... Så det vil være vild dejligt med lidt hjælp :)1)s((x^2+9)/(½x))dx2)s((x^2)/(kvar(3x+2))dxTak :) -
Beregne forholdet mellem 3 tal?
ForumindlægHvordan beregner jeg forholdet mellem 3 tal? Mine tal er 111, 41 og 47, og jeg skal gerne kunne sammenligne dem med forholdet 9:3:4, da det er det forventede forhold. Hvordan gør jeg det?
