Tysk

Hvordan får man 12 i tysk eksamen?

28. maj 2018 af EMali - Niveau: B-niveau

Er der nogen der sidder med nogle gode råd til eksamen, så sig endelig frem! Jeg kunne rigtig godt bruge det.


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. maj 2018 af Rolfen123 (Slettet)

DUOLINGO!

Jeg fik 12 with ease, og jeg vil vove at påstå at en stor del af grunden var duolingo og hvor sikker, jeg var i mit tyske sprog.

Få en tysker til at læse din tekst igennem, da tysk jo er en 24timers eksamen. 

Hav styr på de tekster, I har læst i timen og vær SELVSIKKER, når du er til timen. Alle laver jo fejl :-)


Svar #3
29. maj 2018 af EMali

Ok, men må jeg spørge: hvordan lavede du din perspektivering? Brugte du citater i perspektiveringen, og hvor lang var perspektiveringen?

Brugte du egentlig mange citater?

Og lavede du et referat eller et resumé?

Du har vel ikke en disposition eller et talepapir jeg kunne se som inspiration?


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. maj 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Uh, det kan jeg ikke lige huske.

Ja, hvis jeg stadig har min tekst liggende, så må du godt få den. Jeg kan lige kigge efter det senere på ugen, da jeg selv har to eksaminer denne uge :)

Jeg husker ikke, at jeg brugte særlig mange citater, jeg fortalte i stedet om min tekst og øvede mig på at kunne teksten helt udenad. Det tror jeg også gav et godt indtryk. 


Svar #5
29. maj 2018 af EMali

Ok tusind tak!


Svar #6
31. maj 2018 af EMali

Hej igen. Håber stadig du kunne lade mig se dine noter, hvis du stadig havde dem.

Men jeg havde egentlig også et lille spørgsmål: det fordi ift. eksemporalteksten som man skal oversætte på 30 min. Ved du hvor lang den er?


Svar #7
03. juni 2018 af EMali

Hej Rolfen123, I need you!


Brugbart svar (1)

Svar #8
04. juni 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Jeg har fundet min eksamenstest frem samt disposition :-)

Du er velkommen til at smide din mail her, så sender jeg!

Og teksten er ikke særlig lang. Jeg husker, at min var på én side og var faktisk ret let :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
04. juni 2018 af Loise3434

Heyyy Rolfen123

Jeg har læst jeres samtale. Jeg skal nemlig også op i tysk mundtlig eksamen. Jeg ville spørge om du også vil sende det til mig, altså dit eksamenstest og dsiposition, som jeg så kan bruge til inspiration. Det kunne være dejligt. 

Mail : [email protected] 

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #10
04. juni 2018 af klartilathjælpe (Slettet)

Det er lidt for sent at gøre den store indsats i forhold til den sproglige viden i løbet af en uge eller to (eller hvor lang tid, der nu er til jeres eksamener), dog synes jeg alligevel I skal prøve at lære så mange nye begreber som muligt. Men mit råd vil være, at man giver den alt, hvad man har til forberedelsen og derudover, endnu vigtigere, at man tror på sig selv og virker selvsikker foran lærer og censor. 


Svar #11
04. juni 2018 af EMali

Ok tak. Her er min mail:

[email protected]


Svar #12
06. juni 2018 af EMali

Rolfen! Er du her stadig? Hvis du er, vil du så sende filerne?

Min mail: [email protected]

:)


Skriv et svar til: Hvordan får man 12 i tysk eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.