Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17841 til 17860 af 47925
-
DIGT - har brug for gode digt analysere*
ForumindlægHej mennesker! Jeg har fundet det her digt som jeg skal op i i eksamen, jeg forstår det desværre bare ikke så meget, og da jeg er sikker på der gemmer sig nogle symboler og fede virkemidler jeg bare er helt blind på ;( Jeg kan ærligtalt ikke forstå det og er HELT LOST. Ved i hvad det handler ... -
Hjælp - Karakter
ForumindlægHej jeg har i dag været til biologi eksamen, og jeg var så heldig at trække det emne jeg mindst ville have :/ Og jeg fik dermed 02 .. I årskarakter fik jeg 10 og i eksamen 02 Hvor meget gælder begge karakter? -
Matematik på A+ niveu og eksamensbeviset
ForumindlægHej,jeg går i 2.g, og har valgt højniveu matemtik både i 2.g og 3.g (det der vidst også kaldes A+).Er der nogen der ved, om det kommer til at stå på eksamensbeviset at man har haft højniveu i både 2.g og 3.g, eller vil det se ud som almindeligt højniveu i 3.g?Har forsøgt at søge lidt på forummet,... -
Eksamenskarakter
ForumindlægHej. Jeg ved at når man får årskarskter i et A-fag så vægtes det med 1 for mundtlig og 1 for skriftlig. Men hvad nu hvis man KUN skal til eksamen i mundtlig, vægtes karakteren så igen med 1 eller er det 2 denne gang, fordi man ikke har været oppe i skriftlig og kun mundtlig. Kh. -
Er terminsprøver vigtige?
ForumindlægHej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :) -
Eksempler på spørgsmål til mdt. matematikeksamen?
ForumindlægHej....Som overskriften hentyder til, vil jeg gerne have nogle eksempler på spørgsmål.Jeg skal til eksamen på B-niveau, og hvis spørgsmålene derfor kunne begrænse sig til det niveau ville det være dejligt. Et evt. link til spørgsmål ville ikke skade :-DMvh Rasmus -
hjælp til Excel
ForumindlægHej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion? -
C- og B-niveau på samme tid
ForumindlægKan det anbefales at tage C- og B-niveau i fysik på samme tid. Min studievejleder mente ikke det vil være noget problem, men vil lige høre nogle med erfaringer. Kender jo ikke selv til faget og ved ikke hvor svært det er etc. Venligst -
Matematik
ForumindlægHejJeg står og skal til at tage et par fag på Odense teknikum. For at kunne komme ind på radiografudd. Det drejer sig om fysik og matematik på b-niveau. Det er matematikken jeg gruer for. Jeg har ikke haft matematik i årevis og kan huske, at jeg ikke havde nemt ved det. Jeg prøvede kræfter med de... -
Er desperat efter matA/fysA SRP-emne
ForumindlægHej :-) Vi skal til at vælge fag om få dage i SRP, og tror det ender ud med mat A og fys A, men er stadig ikke sikker. Er der nogle, som har nogle gode emner til denne fagkombination? Har overvejet dæmpede svingninger, men hvad skal indgå i denne opgave udover noget med 2. grads dif. ligning... -
EPR opgave
ForumindlægHejsa Jeg ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med min EPR eksamen, jeg skal lave en synopsis ud fra min problem formulering. Her skal både dansk a og samfundsfag b indgå. Min problemformulering lyder: Hvordan kan man i romanen "Fodretid" af Anne Marie Løn se, hvorledes... -
Gennemsnitskarakteren i ét fag?
ForumindlægHejsa! Jeg har kigget på en videregående uddannelse, hvor adgangskrav er som følge: Specifikke adgangskrav er engelsk B og matematik B. Alle fag skal være bestået. Bemærk: For at blive optaget skal du have matematik på mindst B-niveau med et gennemsnit på mindst 6,0 og engelsk på mindst B-... -
Mangler sporg fag?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg gerne vil læse International virksomhedskommunikation http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng Men da der er kommet nye regler omkring optagelse så skal man pludselig have følgende: "Derudover skal du have A-niveau i det andet spr... -
Gange med 1,08
ForumindlægEr det rigtigt- hvis jeg får et snit på 9,0, og skal ind på universitetet så kan gange med 1,08- hvilket ca vil give 9,78- i snit? Er det rigtigt- Eller ...? I så fald- så er det jo alle tiders-- -
Et godt gennemsnit?
ForumindlægJa, hvad er et rigtig godt gennemsnit når man bliver student? Både set med danske briller og internationale? Hvor meget snakker vi fx om, at der skal til for at man ca. befinder sig mellem landets 5% bedste snit. -
Min nye klasse er bare ikke mig!
ForumindlægJeg er lige kommet på STX hvilket jeg har glædet mig rigtig meget til i mange måneder, nu var dagen så pludeslig kommet, hvilket fik mig til at indse hvor hurtig tiden går. Sommerferien er overstået, ja, nu er det skole igen... Og jeg har fået en rigtig dårlig fornemmelse af min nye klasse. ... -
Minus karakter til uddannelse
ForumindlægHej! Hvis jeg får et gennemsnit på 6,0 eller 7,0 ligger det en del under det man skal have for medicin-uddannelsen. Kan man stadig blive optaget? -
Erhvervsøkonomi almen
ForumindlægHvordan er det at læse HA? Er det svært? Jeg har aldrig haft faget, da jeg gik på STX og jeg er bestemt ikke en haj til matematik. Vil jeg kunne klare uddannelsen? Jeg forstå det på den måde, at de fleste HA studerende har en HHX baggrund, hvor de allerede har et solidt fundament angående erhv... -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
Lave FSA i Excel
ForumindlægHej Allesammen. Jeg står i den (u)heldige situation, at jeg skal have en problemregning i morgen. Men men men, jeg vil meget gerne lave den i excel, da det vil gøre arbejdet meget nemmere, men desværre så er vores lærer meget "Old-Fashioned" så vi har hverken fået kurser i det ell...
