Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 17841 til 17860 af 33057
-
Eksponentiel ligning
ForumindlægHej, jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik eksamen, hvor jeg skal redegøre for regneregler i forbindelse med løsning af eksponentielle ligninger. Der skulle ikke være en der kunne komme med et svar på det spørgsmål ? Det ville virkelig være en stor hjælp! -
Det gyldne snit og malerier
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål: hvad er sammenhængen mellem matematikken og malerierne? Har I eventuelt nogle link I kan henvende mig til, jeg ved ikke rigtigt hvad svaret kan være. På forhånd tak :) -
Lineær programmering
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg tænkte på om der er nogen som kan forklare mig hvornår der opstår et "lukket område" og et "åbent område" i Lineær programmering (med hensyn til matematik)? På forhånd tak :) -
Hjælp til Algebra
ForumindlægOpgaven lyder: Vis hvordan algebra og forskellige regneregler benyttes til udledning af formler og beviser. Har ikke ligefrem opfundet den dybe tallerken mht. matematik. Så hvad menes der med dette? -
Eksempel på variabel prisfunktion
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig matematik her på torsdag, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: Giv et eksempel på en variabel prisfunktion. På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Tobias H. -
Bestem kurvelængden L af grafen fra punktet A(2:f2) til punktet B(10;f10))?
ForumindlægHejsa, Jeg sidde fast i den her opgave i min matematik aflevering og ved ikke helt hvordan jeg skal gå til den. Det ville være super dejligt med noget hjælp til denne, da jeg er helt lost :) Tusind tak :) -
Linjer i rummet
ForumindlægHej alle Jeg sidder og læser op til mundtlig eksamen i matematik og er i tvivl om følgende spørgsmål: Hvorfor kan linjer i rummet ikke beskrives vha. ligninger? Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Monotoniforhold og anvendelse
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en lang matematik aflevering og jeg er gået lidt i stå nu. Det egenlig hele opgaven jeg ikke kan. Håber der sidder en derude og kan hjælpe mig med den. -
Lineære funktioner og differentialregning
ForumindlægHej jeg skal op i matematik, og jeg er virkelig ikke god til det, er der nogen der kan hjælpe mig med følgende: Gør rede for den lineære vækstmodel. Gør rede for tangenten til grafen for en differentiabel funktion. -
hjælp til aflevering
ForumindlægHey jeg sidder med denne aflevering i mat, jeg har over 7 afleveringer i denne uge og forstår ikke altid matematik. Hvis i måske kunne hjælpe mig med nogle af de opgaver i vedlagte dokumnet ville det være mere end fantastisk :-) -
Deltag endelig xD
Forumindlæghey alle sammen ;) Til dem som har været til folkeskolens afdgangsprøve. Hvordan gik det genralt?? altså med matematik færdighedsregning og problemregning? hvad med dansk skriftlkig hvad valgte i at skrive om?? peter :D -
Begrænsninger i AT - samf, his og mat
ForumindlægHej derude. Jeg har i AT om krig, medier og teknologi på tværs af fagene samf, historie og matematik. Hvori kunne begrænsninger ligge? Og skal disse indgå i den mundtlige fremlæggelse? -
En funktions middelværdi over intervaller
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen der hedder: Gør rede for en funktions middelværdi over intervallet [a,b] Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Ti 89 lommeregner søges
ForumindlægHej, jeg skal på matematik b adgangskursus her om 12 dage. Jeg skal bruge en Ti-89 eller Voyage lommeregner. Jeg er på SU og kan simpelthen ikke give mere end 500kr for den. Please hjælp mig.... -
Forelæsning til gymnasiet?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal på STX, efter sommerferien, og jeg ville spørger om det er nødvendigt/godt at lave lidt forlæsning på fx. matematik eller fysik ? Og vil det hjælpe ? Hilsen peter09. -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægLektiehjælp i Matematik tilbydes. Jeg er en pige på 23 år, som udbyder lektiehjælp på gymnasialt - samt folkeskole niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Jeg studerer nu Molekylær medicin ved Århus Universitet, h... -
Texas TI-inspire CAS
ForumindlægHej :) Da jeg lige har afsluttet matematik, vil jeg gerne sælge min lommeregner. Det er en Texas TI-inspire CAS, og bliver brugt på både A- og B-niveau. Skriv til [email protected], hvis det har interesse. -
Log og ln
ForumindlægHej jeg er lige i tvivl om to matematik opgaver. Forklar, hvordan log og ln er defineret som omvendte funktioner til to eksponentialfunktioner. Beskriv nogle af egenskaberne ved log og ln. -
Kvadratsætninger eksempler?
ForumindlægHej igen Jeg forbereder mig til min skriftlige årsprøve i matematik, og vil meget gerne løse nogle eksempler, hvis nogle gidder at skive én eller flere? -
Mapel 14 - hvordan installeres dét?
ForumindlægHej! Jeg har matematik A flex og skal derfor have mapel 14 installeret. (gratis da skolen har licens til dét). Nogen der ved hvordan jeg gør dét? Hilsen Anne
