Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 17881 til 17900 af 25465
-
fobi'er
ForumindlægJeg vidste ikke om jeg skulle oprette indlægget under "psykologi" men nu gjorde jeg det. Kan I nævne alle de fobi'er I kender samt deres betydning? Fx araknafobi = bange for edderkopper på forhånd tak :D -
Die schwedenfähre?
ForumindlægNogle der kender denne tekst, Die schwedenfähre fra meine freie deutsche jugend af claudia rusch? ? ? Har trukket den til eksamen og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til forståelsen af nogle ting .. -
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
The Declaration of Independence
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad "The Declaration of Independence" går ud på? -
optagelsesprøve.
Forumindlæghej. På min ansøgning til gymnasiet har min lærer skrevet, at der anbefales, at jeg skal til optagelsesprøve. Er der så en chance for jeg ikke skal ? -
Krimi
ForumindlægNogen, der kan anbefale en rigtig god krimi, som man kan læse over sommerferien? (Ikke for mange sider :)) -
Samf+Rel i AT
ForumindlægHeey.. Jeg skal skrive i samfundsfag og religion i AT. Mine lærere har svært ved at se hvordan jeg vil gribe det an, og hvordan det skal kobles sammen. Jeg vil tage udgangspunkt i Durkheims teorier om religionen som en samfundsmæssig funktion. Min rel. lærer kan ikke se hvordan jeg vil trække re... -
Mundtlig Eksame
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen her på onsdag, hvor jeg kan trække tre hovedeområder: Litterær, medier, og sprog Er der nogen som kan forklare lidt nærmere om hvad der sker til dansk eksamen? Man trækker et spørgsmål.. Kommer spørgsmålet til at være ind for et af de tre hovedeområder?? -
lavt snit! hjælp
ForumindlægHej jeg går i 10 klasse og har et snit på 4,4. har fået 02,4 og 7, så har bestået, ja. MEN jeg vil gerne på hf i næste år, men har fået af vide at det kan jeg ikke pga mit lave snit.. Hvad skal ens karektere eller snit være for at komme på gym? og hvad kan man evt gøre for at få højere karekter... -
August Krogh
ForumindlægHej. Jeg har lavet min problemformulering, men har lidt problemer med at få skrevet noget til problemstillingerne. Hvilken betydning fik August Krogh´s forskning indenfor arbejdsfysiologien? ? Hvad fik AK sin nobelpris for? ? Hvilke naturvidenskabelige metoder anvendte AK? ? Hvilken betydning fik... -
Essay - Dansk Romantik
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en dansk stil, hvor opgaveformuleringen lyder på følgende måde: "Skriv med udgangspunkt i nedenstående malerier et essay om strømningerne inden for dansk romantik i første halvdel af 1800-tallet." Først og fremmest, hvordan starter jeg en god indledning. (Er ikke go... -
Alkoholdehydrogenase - Haster
ForumindlægHej Jeg har til opgave at skrive om enzymet alkohodehydrogenase. Jeg har skrevet det meste af opgaven og jeg også næsten færdig. Bortset fra en lille ting, som også er en meget vigtig del af opgaven. Hvor bliver alkoholdehydrogenase brugt i industrien? Det haster lidt:) -
De store tal lov
ForumindlægHvad menes der med de store tals lov? Er det bare at se på grænseværdierne og se at oo+oo = oo oo+1=oo osv. ? -
Optimale bredde og højde
ForumindlægHvad er den optimale bredde og højde for et menneske? -
Adgangskrav til Nørresundby Gymnasium
ForumindlægHvor mange 02'er på man have på sit karakterblad når man går ud af 10. klasse for at kunne komme ind på Nørresundby Gymnasium? Jeg har godt nok 6, 02'er og er meget i tvivl om det er for mange. -
Ligand og kompleksbinding
ForumindlægI min søgning efter at blive klogere er jeg i min lærebog sporadisk blevet fedtet ind i noget kompleksbinding. Jeg kan forstå at ved en kompleksbinding så forfindes et centralt metalion bundet sammen til nogle ligander. En ligand kan være et molekyle (en dipol velsagtens) som så er bundet sammen ... -
Karakterer på forskellige niveauer og gennemsnit?
ForumindlægHey. Jeg har hørt noget om, at A-niveaufags karakterer tæller mere på gennemsnittet end f.eks. B- og C-fag. Passer dette - og i så fald - hvor meget tæller en karakter på hvert niveau i forhold til gennemsnittet? -
Immunsystemet
Forumindlæg1. Beskriv antistoffets sekundære, tertiære og kvartenære struktur. Hvorfor kan man ikke beskrive den pimære struktur 2. Forklar hvordan primær og sekundær immunrespons foregår? -
TI-nspire driller hjælp
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal lave nogle chi-i-anden tests på TI-nspire, men hver gang jeg trykker enter, siger den der er en domænefejl. den siger at argumentet skal angives i det domæne. jeg aner virkelig ikke hvad det betyder. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? mvh caroline -
Biologi HASTER, genetik og RNA
ForumindlægHej sidder virkelig fast med opgave E, og jeg har problemer med at løse den, en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at forstå seæve opgaven? Der står: Hvad betyder det for det færdige protein, hvis der i den 2. triplet (ikke medregnet startkoden) opstår en substitutionsmutation, så C'et i ...
