Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17881 til 17900 af 25375
-
Meget lille rettelse
ForumindlægHej er der en der gider kigge min afl. igennem ? Har de hørt, at det rejsebureau, vi har bestilt rejsen hos, er gået fallit? Og de penge, vi har betalt for rejsen, får vi nok aldrig igen. I dag forstår man næppe de forhold, man levede under dengang. Billedet her forestiller min bedstefarm so... -
hjælp til Menneskene på godset Stepántjikovo
Forumindlægjeg har læst bogen to gange, men desværre ikke på dansk. så jeg har lidt problemer med at finde de danske navne. jeg skal bruge bogen til selvlæst værk på dansk på mandag. så vil jeg spørge om nogen der kan hjælpe mig med hvad de hedder på dansk? Hvad hedder Jegor Ilyrich Rostanev's børn? D... -
Forskrift.
ForumindlægHej alle! Jeg sidder pt med en matematikaflevering jeg er gået fuldstændig død i, håber nogle kan hjælpe! Opgave 1: Hundeløbegården. En mand ønsker at lave en rektangulær indhegning til sin hund ude i haven. Han har 50 meter hegn, han kan bruge. Hunden vil være glad, hvis indhegningen er så stor ... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægEndelig oplevede den gamle mand parken igen. Det var den første rigtige forårsdag. Nu var den mørke tid forbi. Og det havde været en lang og kold vinter. I år var det nye forår en særlig oplevelse, for den gamle mand havde haft en svær tid. I månedsvis havde sygdommen plaget ham. Men nu var det... -
Dansk Eksamen Forkorte tekst
ForumindlægHej, er der nogen der der kan hjælpe mig med at forkorte den her tekst til eksamen. Den skal vare 10 minutter men kan simpelthen ikke finde ud af at forkorte det. Dansk mundtlig eksamen Præsentation af prøve oplæg: Jeg har valgt prøveoplæget Når døden ånder dig i nakken, som er en baggrunds... -
Den finansielle krise i Danmark
ForumindlægHJÆLP! Jeg sidder og skal skrive min SRP opgave. Jeg skal starte med at redegøre for finanskrisen i Danmark. - altså, udviklingen af krisen, og hvilke faktorer har gjort vi er endt her i dag. Boligmarkede, udlån osv. men hvordan startede det og historien bag krisen . ( gerne med brug af begreber)... -
Fodnoter ?
ForumindlægNu har jeg læst en række historie opgaver igennem her på siden, og sidder nu tilbage med et lille (ubetydeligt) spørgsmål: Hvad er det med disse fodnoter, skal de sidde efter hver linje, og gennem litteraturhenvisninger underbygge ens teorier, eller er det efter hvert afsnit, eller er det udlukke... -
Bøger om Kryptologi
ForumindlægHej jeg har fået emnet "Kryptologi med fokus på 2. verdenskrig" Hvor jeg bl.a. skal komme ind på: Kryptosystemers udvikling gennem historien. Anvendelse og brydningen af Willards System ENIGMA maskinens opbygning og hvordan polakkerne brød koden. ENIGMA maskinens betydning for slaget om... -
The cardboard box
ForumindlægHejsa alle sammen!Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?Jeg skal skrive en stil over "The cardboard box", som skal omfatte en slags beskrivelse om hvordan teksten er en typisk Sherlock Holmes historie. Hvis der er nogle, som har noget til teksten, så pleace hjælp!!!Jeg aner nemlig ikke... -
Centrale begreber indenfor kryptologi
ForumindlægHej Som så mange andre i landet sidder jeg også og sveder over et SRP. Min opgave skal handle om kryptologi og 2. verdenskrig. Historien delen har jeg nogenlunde styr på, men matematikken halter lidt. Så mit spørgsmål lyder på om der er nogen der ved, hvilke centrale begreber der findes indenfor... -
Begreber i samfundsfag
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP i samf og historie. Min opgave 2 lyder: Undersøg årsager til skift i udenrigs- og sikkerhedspolitikken, samt de væsentlige konsekvenser af skiftene. Du bedes inddrage forklaringer på beslutningstagerniveau, statsniveau og systemniveau. Hvad menes der med beslutningstagern... -
Middelalderen emnevalg!
ForumindlægHej folk. Jeg skal skrive en synopsis meget snart, men har ikke rigtig kunnet vælge et emne indenfor middeladeren op til 1215 i Europas og verdens historie. Er der nogen af jer der har gode ideer til hvad jeg kunne skrive om? Jeg kan ikke komme på nogle emner ..! Håber på nogle gode... -
Keplers love
ForumindlægHejsa Jeg skriver et studieretningsprojekt om Kepler og Keplers love, med fysik som hovedfag og historie som bifag. Et spørgsmål jeg har utrolig svært ved at gribe an lyder: Analyser hvorledes Kepler fandt frem til sine love ud fra Tycho Brahes målinger. Jeg har ingen ide, om hvordan jeg skal tac... -
sekundær litteratur
Forumindlæghej alle sammen jeg er blevet lidt forvirret med hensyn til det der såkaldte sekundære litteratur man skal have med i sin opgave. altså sådan som jeg har forstået det er det endten en analyse eller en anmelddelse af ens primære tekst.. men hvordan sulan skal man lige sætte den sekundre tekst i... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Historieeksamen
ForumindlægJeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i historie i morgen. Så jeg vil høre om man kan komme op i en periode?? og i det tilfælde hvad får man så som billag???Vi har også en del økonomi i pensumet. Fx ved økonomiteorier er der kun så figurer, kan vi også komme op i det??H... -
kildekritik sekundær og primærkilder
Forumindlæger i gang med at skrive srp og er ved at lave kildekritik i historie, men er blevet i tvivl om følgende Hvis en tekst er et uddrag af et brev til en brevkasse er det så en primær eller en sekundærtekst? derudover har jeg lige et spørgsmål til placering af kildekritik, hvor vil det være bedst at p... -
Willards System
ForumindlægHej, jeg skriver SRP om kryptologi i fagene matematik og historie Et af spørgsmålene i problemformuleringen er at gøre rede for anvendelse og brydning af willards system hvor jeg har fået dette som bilag http://www.emu.dk/gym/fag/ma/kurserne/filer/nof3_mk.pdf Men jeg kan bare ikke se hvad brydni...
