Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17901 til 17920 af 119569
-
Huset og grunden
ForumindlægOPGAVE A OG B -
Eksamen!
ForumindlægJeg har haft biologi på b-niveau og skal op i det på mandag. Er der nogle, der kan give mig råd til, hvordan jeg kan opnå et 9 tal? -
analyse af every race, colour,nation and religion on earth. nogen der har været oppe i mundtligt engelsk i den tekst
Forumindlægnogen der har været oppe i mundtlig engelsk i den tekst og hvordan greb i den an det er hf b niveau -
Rumgeometri
ForumindlægHej, jeg ville bare spørger, om der nogle der kunne hjælpe mig med min opgave, da jeg er helt lost. Den lyder på: Bestem parameterfremstilling af linjen som går igennem A(1,2,2), B(3,-4,-2) Tak på forhånd! -
Formelsamling
ForumindlægEr der en formelsamling til matematik C på HHX der kan anbefales? -
LaTeX, Emacs mm.
ForumindlægJeg har downloaded følgende programmer:GhostscriptsGSViewMiKTeXJeg kan desuden berette at jeg ikke har WinZip, og dette er tilsyneladende et stort problem. Nå, jeg vil gerne igang med at skrive noget i LaTeX ;)Men jeg tror dette skyldes, at jeg ikke kan gemme filer som et ".tex" dokumen... -
Matikematik karakter - er det fair?
ForumindlægI matematik på C-niveau får man spørgsmål så man kan forberede sig derhjemme. Det fik jeg også. Da jeg så skulle op til eksamen trak jeg om trekanter, hvor spørgsmålene lød: Definér sinus, cosinus og tangens i enhedscirklen. Forklar om ensvinklede trekanter. Find skalafaktoren i ensvinklede t... -
Eksamen mat
ForumindlægHej SP jeg har lige et spørgsmål hvis man til den skriftlige matematik eksamen vil aflevere blankt får man bare -3 eller bliver man smidt ud? -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Rette min 300 ord lange stil.
ForumindlægI think it’s a very serious topic it’s not just in Denmark but in all countries in all ages. My opinion is that everyone should do something to stop this international problem, maybe should the schools help each other to get the best results. People commit suicide because of school bu... -
4 eller 5 A-fag?
ForumindlægHej. Jeg er en pige som går i 2.g og vi skal her imorgen vælge om vi vil hæve et fag eller om vi vil have et ekstra c-fag. Jeg har nu 4 A-fag bestående af: Dansk og Historie (jeg går nemlig på STX) og spansk og matematik. Jeg behøver nemlig derfor ikke at hæve et 5 A-fag da jeg bare kan tage et... -
Omskrivning af andengradsligninger og at finde toppunktet
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en temaaflevering i matematik (om andengradsligninger) og har lidt problemer med at finde svaret på to spørgsmål: 1) Omskriv ligningen y=a(x-r)(x-s) til formen y=ax^2+bx+c, og forklar desuden hvorfor det modsatte ikke altid er muligt. 2) Forklar og bevis toppunkts... -
Bestemme halveringstiden
ForumindlægHej I denne kemi A eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_kemi_A_stx_opgave.ashx I opgave 4.c skal jeg bestemme halveringstiden. Jeg har fået hældningen til at være -2/17 - altså -0,11765. Halver... -
SRO
ForumindlægMine studieretningsfag er Samfundsfag A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal snart i gang med SRO og vil høre hvad I skrev om og i hvilke fag, for ved slet ikke hvad jeg skal skrive om. I må også meget gerne komme med nogle gode råd: - hvordan skrev I en god opgave og hvad skal jeg undgå? ;) -
Diffenrentialregning
ForumindlægHej! :) Er der nogen der kan hjælpe mig med at differentiere den her ligning: y(t) = a/b /(1+ce^-bt) uden at man bruger lommeregner.. Håber der er nogen der vil hjælpe :) -
Studieretningsprojekt 2010!
ForumindlægGoddag kære mennesker, Jeg skal skrive SRP i år og jeg har studieretningen Mat A Fysik B og Kemi B Har i nogle forslag til hvad jeg skal skrive? Nogle erfaringer i vil dele? -
Biologi+Mat på Uni? Svært?!
ForumindlægHeej. Overvejer at læse matematik og biologi på uni efter 3.g, men jeg er meget i tvivl, da jeg ikke er sikker på sværhedsgraden. Hvad er sværhedsgraden på de forskellige studier? Lige nu har jeg matematik på B og biologi på A, jeg får 7 i begge fag. Er det overkommelige studier for mig? Tænker ... -
Ti 86
ForumindlægHej har et spørgsmål angående Ti 86 lommeregnere.. kan de bruges på B niveau matematik? mvh -
please! er der nogen der vil lige se på min engelsk stil, om i vil rette hvis der var noget fejl? :*
Forumindlægom i lige rette på det hvis der var fejl!!! det ville være en stor hjælp for mig, taak :* It had been a good month. I met many new people and have made many friends during the month. It had been difficult for me to find around the school. On the first day of school I had been very nervous becaus... -
Er dette snyd?
ForumindlægHej, jeg har været så heldig at få 11 sideres læsning i en biologi bog for... Og jeg er typen der tager noter til ALT om det så betyder, at jeg skriver hele bogen ind på min computer, som mine noter.... (Som jeg somregl gør, da dette fungere for mig) Jeg ville bare lige høre om det så er snyd, h...
