Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17901 til 17920 af 33718
-
Årskarakter
ForumindlægHej. Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg går på HTX. Hvis jeg skal op i et fag ( lad os sige matematik ) tæller min årskarakter hvis jeg alligevel skal op i det? Foreksempel. Hvis jeg får 02 i matematik skriftligt, men skal op i det alligvel, tæller den 02'er for noget? Eller tæller den karakte... -
Karakter i 10kl. - Gymnasiet
ForumindlægEr det i et acceptabelt niveau for at komme på STX? - Efter jeres mening :) Dansk skriftligt: 4 Dansk mundtligt: 7 Matematik skriftligt: 7 Matematik mundtligt: 7 Fysik: 7 Engelsk mundtligt: 7 Engelsk skriftligt: 4 - Gennemsnit: 6,14 -
"lærer" søges i Horsens/århusområdet.
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din email så kontakter jeg dig snarest. -
....
ForumindlægHej...Jeg kan simelthen ikke fatte en brik af Matematik og reducere og vi skal snart have en prøve er der ikke nogle der gider at tage nogle Matematik opgaver igennem med mig... som også er til min aflevering?Hvis du føler at du kan tolerer det er du mere end velkommen til at tilføje mig på din M... -
Acetylsalisylsyre
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive om acetylsalicylsyre, men jeg må indrømme at jeg ikke har styr på mit emne. Er der noget der kan fortælle mig hvordan matematikken spiller ind? Og hvad der egenglig forventes fra matematikkens (A-niveau) side. Hvis du kan hjælpe mig med dette, så har du gjordt mig ... -
Farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive min SRP om farvestoffer i fødevarer (matematik A og kemi A). Jeg skal finde en føde- eller drikkevare, som indeholder 3 forskellige farvestoffer, således matematikken kan bruges. Jeg har kigget på varedeklarationer for forskellige varer, dog kunne jeg ikke finde en v... -
Tysk krav til Danmark om mineudlægning 1914
ForumindlægHej, står og skal lave AT omkring "Tysk krav til Danmark om mineudlægning 1914" hvor dette emne skal behandles af fagene historie & matematik. Vil derfor høre om i har en idé til hvordan man kan få matematikken ind i dettte emne, da den historiske del ikke er noget problem :) På fo... -
Spørgsmål = at gøre rede for noget
ForumindlægHej. Jeg har fået et udkast til de eksamensopgaver jeg kan komme op i her til matematik, og der står i mange af spørgsmålene gøre rede for blandt andet potens væskt. Betyder at gøre rede for noget i matematik det samme som det gør i sprog fagene elller skal man bevise noget for at gøre rede for n... -
Ny på siden
ForumindlægHey. sidder og har et problem, med en integration ved substitition opgave. Men er rendt ind i et andet problem, da jeg ville spørge om hjælp, her på siden.bruger i et matematik program til at skrive opgaverne op, her på siden?kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal skrive en integrations opgave... -
Mat. A, sommer supplering, kvalitet?
ForumindlægHej SP! Jeg overvejer at supplere mit niveau i matematik fra B til A i sommerferien. Men inden jeg beslutter mig for at gøre det, vil jeg gerne høre, om dette korte sommerkursus overhovedet er noget værd. Vil jeg med den måned, som kurset tager, overhovedet måle kunne måle mig med de elever, ... -
Anv. af komplekse tal
ForumindlægJeg skal i forbindelse med et matematik projekt have fundet noget, hvor komplekse tal indgår i praksis. Selvom indlægget er under matematik, så er det nok i fysik, jeg leder.Det behøver ikke at være dybdegående, men gerne forståeligt for en 3g'er.Nogen der har noget liggende, eller ved hvor s... -
andengradspolynomier og ensvinklede trekanter
Forumindlæghey, jeg er normalt top elev i matematik men jeg har et problem med følgende spørgsmål. jeg ved ikke om der er nogen som kan hjælpe mig med det.jeg har ikke et billede af det men hvis der er noget som har opgave bogen til matematik bogen MAT 1 skrevet af jens carstensen og jesper frandsenså er de... -
Årsprøver?????????
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og har fået mine prøver at vide. Skal ikke til nogle eksamener i år, men har 5 årsprøver jeg skal klare.Hvor vigtige er de?!Sidder med et opgaveark med matematik, som vil ligne det jeg skal op i i skriftlig matematik årsprøve. Kan finde ud af 1 ud af omkring 18 spørgsmål. Lader ... -
Eksponentiel vækst - procent
ForumindlægHej alle sammen.. Nu sidder jeg lidt og tumler over et rigtig rigtig dumt matematik spørgsmål.. det lyder sådan: Eksponentiel vækst. ,, Gøre rede for hvorledes man lægger procenter til og trækker procenter fra.'' skal forresten til matematik prøve imorgen, så man kan godt sige at det hast... -
Mat mundtlig eksame
ForumindlægHej. Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen?Jeg betragter mig selv som rimelig god til matematik, men den mundtlige eksame er jo noget helt andet. Jeg er ikke typen der laver noter mens jeg læser, men er det nødvendigt at lære alle beviserne udenad?Ved godt det er et lidt kedeligt... -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Forklar sinus og cosinus
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik, hvor der står jeg skal forklare med mine egne ord hvad sinus og cosinus kan bruges til i en retvinklet trekant.Jeg kan ikke lige se hvordan det skal forklares på andre måder end at man kan bruge det til at finde vinklerne.Nu skal det lige siges jeg kun har mate... -
SSO!! hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skive sso i matematik B- A. Jeg ved ikke hvor skal jeg begynde og hvad kræver det??? Jeg vil gerne se nogle opgaver for at få inspiration/ ideer. hvis nogen har skrevet sso i matematik A-B, vil være søde at sende det til mig??? det vil være en stor hjælpe og jeg vil være meget... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægJeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene Matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk, engelsk og matematik til både folkeskole- og gymnasieelever. Jeg kan træffes på [email protected] eller tlf. 26 82 ...
